Local

Conducerea Aquavas anunță: apometre inteligente pentru facturi corecte și mai puține pierderi de apă pentru vasluieni

ȘEDINȚĂ… Conducerea Aquavas Vaslui și reprezentanții firmelor furnizoare de apometre inteligente s-au întâlnit, luni, în sala de ședințe a Consiliului Județean Vaslui, pentru a analiza soluțiile moderne de citire automată a consumului – o tehnologie care promite să aducă transparență, eficiență și corectitudine în relația cu abonații.

Furnizorii au prezentat cele mai noi modele de apometre cu citire de la distanță, capabile să transmită în timp real datele către sistemul central, eliminând erorile de raportare, diferențele de index și disputele dintre vecini. Noul sistem va permite o citire automată și precisă a consumului, fără intervenție umană, reducând semnificativ pierderile și costurile. Președintele Consiliului Județean Vaslui, Ciprian-Ionuț Trifan, a declarat că modernizarea rețelei de apometre reprezintă un pas important spre servicii mai corecte și mai eficiente pentru cetățeni. „Prin acest sistem modern, fiecare apartament va avea afișat consumul real în factură. Nu vor mai exista indecși suplimentari sau diferențe nejustificate, iar costurile vor scădea considerabil. Este un proiect de eficiență și corectitudine, în folosul cetățenilor”, a declarat Ciprian-Ionuț Trifan. Prin acest program, Aquavas Vaslui își propune să aducă serviciile de apă la standarde europene: transparență totală, reducerea pierderilor și digitalizarea completă a procesului de facturare.

Sucursala Aquavas Vaslui a trecut la fapte

În ultimele luni, sucursala Aquavas Vaslui a realizat o serie de măsuri și investiții menite să aducă un plus de transparență în relația cu consumatorii din municipiul reședință de județ. Una dintre investiții o reprezintă achiziționarea unor antene cu ajutorul cărora angajații Aquavas primesc în timp real consumul de apă al fiecărei scări, ceea ce va permite depistarea defecțiunilor care cauzează mari pierderi de apă și repararea lor în cel mai scurt timp. Mai multe astfel de dispozitive au fost deja montate în oraș, în zona Gării, în zona ICIL, în zona Casa de Asigurări de Sănătate, iar rezultatele au început să apară. O altă măsură pe care conducerea Aquavas a implementat-o este afișarea, lunar, a unui bilanț al consumului la fiecare scară în parte. Odată afișată această listă, care va cuprinde consumul scării și consumul fiecărui apartament în parte, oricine va putea face acel calcul simplu pentru a afla de ce se plătesc metri cubi în plus la apă. În prezent, cauzele sunt două la număr: ori din cauza defecțiunilor de la subsol, ori din cauza vecinilor care nu dau indexul. Acest bilanț îi va scoate la iveală pe toți cei care, din lene, din nepăsare, sau din alte motive, refuză să comunice consumul lunar, umflând astfel facturile vecinilor responsabili. Un alt pas spre mai multă transparență a fost făcut săptămânile trecute, prin montarea a zeci de apometre digitale, achiziționate de vasluieni cu ajutorul asociațiilor de proprietari. Aceste apometre transmit automat consumul real al fiecărui apartament, ceea ce înseamnă, înainte de toate, facturi mai mici la apă.

 

 

22 comentarii

  1. Conducerea Aquavas ar trebui să schimbe modalitatea de distribuire a diferenței ce apare între contorul scării și ce au declarat locatarii. Cel mai corect este ca această diferență să o suporte doar locatarii ce nu au dat indexul, nicidecum să plătească 4mc/pers paușalul, și sigur o să fie corecți și vor raporta indexul în
    momentul în care vor plăti facturi mari.
    Exemplu: un apartament în care locuiesc 2 persoane și nu se dă indexul la paușal se plătesc 8 mc, dar ei pot consuma 12 mc, diferența de 4mc o suportă toți licatarii și nu e corect.

    1. Și tot nu rezolvă situația furturilor de apă DIN apartamente! Apa consumată necontorizat.

  2. DE CE MAI ESTE NECESARA VERIFICAREA APOMETRELOR DACA EI IGNORA INDEXUL DAT DE NOI ? MAI AU NEVOIE DE DIFERNTE DE SALARIU S-AU PRIME BANUIESC

    1. Am plătit pt 2 metri cubi de apa si 120 lei. Hoții. Nu le ajung banii sa si plătească salariile si ne incarca pe noi. Niște animale leproase, asta sunt. Iar cei din primarii si consilii județene, la fel. Au votat cu 10 mâini ca metrul cub de apa sa fie 25 de lei ca să si plătească salariile la pilele si amantele de la Aquavas.

      1. Conducerea Aquavas mănâncă rahat. Stau la un bloc nou cu apometre cu citire de la distanta, si am plătit pierderi de jumătate de metru cub de apa. Când toți vom avea apometre din astea pierderile le vor suporta ei? Niște tâmpiți. Și da autoritățile locale inafara de pavele, sensuri giratorii si parcări cu plata nu fac nimic pentru noi. Dar prosti nu sunt ei ci cei care i votează.

        1. Ați uitat instalațiile electrice din iarbă, vânatul câinilor și defrișarea puținilor arbori care ne mai apără vara de căldură.
          Atât îi duce mintea! Chiar trebuie împuținați să fie în loc de mulți și proști, puțini și proști.

  3. La Husi vrem asa ceva ne am saturat de indici de corecție în fiecare luna ,ne am saturat de furtul de bani câte îl fac în fiecare luna ,ăștia sunt hoți la drumul mare ,pana când d le Branici,fa ceva ,mișcă ceva ,așteptăm o schimbare .

  4. Înapoiată nație mai bântuie prin Vaslui. Așa nu e bine, așa e rău. Cei care spuneți asemenea baliverne fără probe să plătiți ca proștii nu pirderile de apă ci urmările gândirii retrograde
    Este adevărat că și lipsa de cooperare dintre lucrătorii Aquavas și clienții săi a dus și duce la falsificări ale exactității consumului.. Când lucrătorii citesc indexul apometrului de scară de bloc nu întotdeauna acesta indică totalul consumului declarat de consumatori-perioada de declarare de către clienți-consumatori nu e încheiată.
    Am văzut de foarte multe ori când venea un lucrător pe date diferite : 20,21,22 su23 ale lunii ,acest lucru ducea la inexactități în următoarele luni. Tot la fel de adevărat este și faptul că unii clienți din diverse motive nu declară lună de lună numărul exact de metri cubi consumați. Pierderile datorate conductelor deteriorate de la subsolul scărilor duc de asemenea la umflarea facturilor. Așa că aș dori ca AQUAVAS să meargă pe mai departe cu tot ce poate fi în beneficiul lor șii al cosumatorilor.

    1. Ce treabă avem noi ca unii nu dau indexul, avem contracte cu vecinii sa dăm peste ei?
      De asta fac si gazul si eneria citiri la fiecare trimestru, sa regleze erorile sau lipsa declarărillor
      Chiar dacă pun contoare inteligente tot trebuie să facă și ei așa ceva, dacă o lasă așa la fel se va întâmpla,
      Dă-o in.. numai bani vrem sa luăm dar să nu facem nimic

      1. Exact, indiferent ce aparate pun, la un anumit interval de timp toți trebuie să facă verificări, sa verifice corectitudinea indecșilor in primul rand.
        Dar ei nu verifică nimic și pun la pierderi consumul celor care nu declara sau declară gresit
        Să plătească fraierii , dar astea sunt escrocherii, e ilegal sa pui și sa încarci factura altuia fără să verifici nimic

      2. Ne luați de proști cu promisiuni deșarte! ne-ați înșelat de prea multe ori pentru ca să mai evem încredere în prostiile voastre! spune:

        Și… îndeosebi trebuie verificate periodic și fără avertisment instalațiile în interiorul apartamentelor, deoarece există proprietari șmecheri care nu includ toate aparatele consumatoare în apometre și în acest fel ceilalți proprietari plătesc paușal consumurile lor care apar pierderi, fiin înregistrate ca diferență între apometrul general și consumurile, fie ele și citite cu cele mai inteligente apometre!
        Și iată că nu ne puteți promite și să vă țineți de cuvânt că nu vom avea facturi cu pierderi!

  5. Am crezut ca odata indepartat, nu o sa i mai vad fata acra a botosului..cum si ce a facut, a ajuns din nou directore…vai mama noastra

  6. Așa prostii de explicații n-am mai auzit
    Cum adică mai puține pierderi de apă? Ce, se pierde apa prin contoare si dacă pun de ălea nu se mai pierde? Ba da-o dracului de scuză,poate mai puține furăciuni de la Aquavas
    Că e furt ceea ce face Aquavas, dacă vecinul nu-și plătește curentul sau gazul firma nu-mi bagă mie mâna in buzunar să-i plătesc eu gazul sau curentul vecinului dar Aquavas exact asa face și nici un idot de pe la primărie sau cj nu se sesizează, din moment ce avem contracte individuale e furt curat, cum să presupui ca sunt pierderi din moment ce nu ai verificat indexurile contoarelor ? Ne baga mana in buzunar ca să nu muncească, cireașa de pe tort și cea mai scumpa apă

  7. Avem nevoie de oameni inteligenti la conducere, nu de apometre inteligente. Degeaba sunt alea inteligente daca voi sunteti prosti gramada !

  8. Adica obliga fraierii sa achizitioneze apometrele astea, altfel o sa bage in plus in continuare la facturi. Numai la Vaslui vezi asemenea ilegalitati fara sa intervina nimeni. Daca am apometru inteligent nu mai platesc in plus, platesc restul fraierilor care nu au sau cum ? Domnu director de la Aquavas, va rugam frumos sa ne suge*i p**a !!! Si tu si tot neamul tau de la maimuta incoace.

  9. O porcărie mai mare ca Aquavas-ul ăsta n-am mai văzut
    Toți operatorii de servicii , absolut toți fac citiri trimestriale numai ei nu, ani de zile te încarcă până nu mai poate si i se pune unuia pata și face scandal , altfel nici atunci nu vin să citească contoarele

  10. Cât de penibil poate fi sa taxezi pierderile că fiind epurare, când apa pierduta nu ajunge nici măcar în canalizarea, vasluienii merita sa plătească taxa de prostie

  11. Refuzati , aceste aparate sunt controlate de ei , iti pot mari factura cat vor ei , in plus mai au si obiceiul sa ia foc pentru ca sunt emitatoare de semnal .
    Au directiva de la kolhozu ioropean , tre sa intre in formatie cu digitalizarea totala a sclavilor pana in 2030 , Agenda 2030 , informati-va .
    REFUZATI !
    Vedeti aici cum iau foc aparatele de masura „inteligente” . https://www.facebook.com/reel/1503688220653096

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button