Conflict deschis: șoferii de la Transurb refuză să mai vândă bilete, pentru că nu sunt plătiți

DECIZIE… Conflictul de muncă dintre angajații Transurb și conducerea societății pare să nu se mai încheie. În ultimele zile ale anului 2020, șoferii au trimis o notificare directoarei prin care o informează că 14 șoferi refuză să mai vândă bilete în locul taxatoarelor. Aceștia se alătură, astfel, celorlalți conducători auto, care au refuzat de la început să facă asta și care și-au găsit dreptatea în instanță. Samir Ioniță, liderul de sindicat, alături de colegul său Marius Pavelescu, a obținut anularea notei de serviciu în care i se impunea să își desfășoare activitatea pe un microbuz și să vândă bilete. “Admite în parte contestația formulată de reclamantul Ioniță Vasile Samir împotriva „Notei de serviciu” nr. 536/18.02.2020 emisă de intimata Transurb S.A. Anulează articolul 3 din „Nota de serviciu” contestată, privind pe contestator”, se arată în decizia Tribunalului Vaslui.

Conducătorii auto au făcut un tabel nominal cu toți cei care nu mai vor să vândă bilete călătorilor în locul taxatoarelor, aducând drept argumente următoarele aspecte: “Subsemnații, vă aducem la cunoștință că în baza Legii nr. 53/2003, art 41(1), în baza ordinului comun MAI MS și MTIC nr. 1082/1112/2020, începând cu data de 01.01.2021 noi nu ne mai dăm consimțământul de a vinde bilete către călători. Așadar, vă amintim că propunerea dvs. era de a accepta să vindem bilete (atribuție ce revine taxatoarelor) doar pe perioada situației de urgență. Am tot sperat că sunteți de bună credință și că o să încetați de a ne mai obliga să facem această muncă ce este a taxatoarelor”.

“Dacă nu aveți baza legală să ne plătiți, nu există nici bază legală să vindem bilete”

De asemenea, șoferii au mai scris în adresa trimisă conducerii societății că “vă mai reamintim că pentru această atribuție nouă adusă șoferului trebuie să aveți consimțământul neviciat al salariatului, el nu trebuie încheiat prin ignorarea acordului său. Pentru a fi legală orice modificare cu privire la felul muncii, situație în cauză, actul care modifică elementele inițiale ale contractului individual de muncă este actul adițional care se încheie conform art. 42(1). Mai mult de atât, decizia unității 48 bis din 18 mai 2020, dar mai ales ordinul amintit 1082/1112/2020 conține măsuri și reguli menite a-l proteja pe conducătorul mijlocului de transport astfel încât așa-zisa “obligație” nu se susține. Vă amintim că obligațiile stabilite în sarcina salariaților trebuie să fie legale. Având în vedere nota de serviciu din data de 02.09.2020 prin care ne informați că încetează acordarea sporurilor pentru gestiunea de bilete, nu putem presta o muncă și să nu fim plătiți. Dacă nu aveți baza legală să ne plătiți, nu există nici bază legală să vindem bilete. În fișa postului scrie doar că se iau bilete în “situații excepționale și justificate”, care este situația excepțională la momentul actual?”, se arată în adresa trimisă conducerii Transurb.

Sindicaliștii Transurb, către primar și membrii Consiliului Local: “analizați deciziile contestate în instanță”

În același timp, Sindicatul Liber și Independent din cadrul SC Transurb a trimis o nouă scrisoare deschisă primarului Vasile Pavăl și Consiliului Local Vaslui în care își explică nemulțumirile și în care îi invită pe aceștia să analizeze deciziile contestate în instanță de către angajați și câștigate: “în urma decretării stării de urgență în luna martie 2020 au fost trimiși în șomaj tehnic toate taxatoarele și un număr de 11 șoferi, acest lucru s-a făcut cu nerespectarea legii și anume a art. 52 și art. 53 ale Legii nr. 53/2003. Nu s-a ținut cont de consultarea cu sindicatul, au fost trimiși în șomaj angajați cu contract de muncă nedeterminat în detrimentul celor care aveau mai multe contracte de muncă, cumulau pensia cu salariul sau aveau și alte venituri. (…) Am fost acuzați de conducerea unității că am cerut Direcției Publice de Sănătate închiderea scocietății, vă trimitem adresa către DSP pentru a vedea ce anume am cerut. Vă rugăm să verificați și legalitatea notei de serviciu 48 bis care ar fi trebuit să respecte Ordinul Ministrului Transportului 984/15.05.2020, în cazul în care șoferul trebuie să vândă bilete, mijlocul de transport (microbuzul) are doar o ușă pentru urcare-coborâre, iar spațiul este foarte restrâns, cum se poate respecta acea notă de serviciu? În ultimul rând, am dori să analizați toate deciziile contestate în instanță de către angajați și câștigate”, scrie liderul de sindicat în adresa trimisă primarului Vasile Pavăl și Consiliului Local Vaslui.




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ