23.4 C
Vaslui
30-sept.-2022

Consultare World Vision România: 6 din 10 elevi nu sunt de acord cu probã scrisã a BAC-ului care îi evalueazã la mai multe discipline

- Advertisement -

DEZBATERE… Sase din zece elevi consultati de World Vision România nu sunt de acord cu probã scrisã a BAC-ului care îi evalueazã, potrivit Proiectului Legii Învãtãmântului Preuniversitar, la limba românã, matematicã, stiinte, istoria si geografia României si Europei si la stiintele socio-umane. Totodatã, sapte din zece copii vor ca proba de specialitate a profilului studiat la liceu sã rãmânã obligatorie, aratã un sondaj realizat de Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România. Pe de altã parte, cei mai multi dintre elevi cred cã digitalizarea ar trebui sã fie prioritatea numãrul I în educatie si ar vrea ca la disciplina Educatie pentru Via sã li se predea în primul rând educatie pentru sãnãtate, educatie financiarã si educatie de mediu. Consultarea a fost realizatã în rândul a peste 1000 de elevi din ciclul gimnazial si liceal, dintre care 52% din mediul rural, 19% din urbanul mic si 29% din urbanul mare.

Sase din zece elevi (59%) nu sunt de acord ca mediile din clasele V-VIII sã nu mai fie luate în considerare pentru admiterea la liceu. 35% sunt de acord ca mediile sã fie scoase din procesul de admitere, iar 6 % au preferat sã nu rãspundã la întrebare. În privinta admiterii la colegiile nationale, cei mai multi dintre elevii care si-au exprimat opinia spun cã, în cazul în care acestea îsi vor organiza propriile examene, copiii din mediile dezavantajate vor avea mai putine sanse sã intre. Concret, 44% spun cã elevii din mediile dezavantajate vor avea mai putine sanse sã intre la colegiile nationale, 37% cred cã vor avea aceleasi sanse. Aproape unu din cinci elevi (19%) a preferat sã nu-si exprime opinia. „Consider cã organizarea admiterii de cãtre colegiile nationale ar favoriza elevii care deja învatã în aceste scoli, astfel cã i-ar descuraja pe restul copiilor. Ar trebui sã avem cu totii sanse egale”, a declarat Nicoleta Maxim, elevã în clasa a VIII-a si membrã a Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România. Tot în consultarea fundatiei, 50% dintre elevi au spus cã ar trebui sã poatã exista clase/grupe de excelentã nu doar în colegiile nationale, ci si în alte unitãti de învãtãmânt liceal.

Jumãtate dintre elevi (48%) nu sunt de acord cu eliminarea filierelor teoreticã si vocationalã din liceele profesionale

Sase din zece elevi nu sunt de acord ca prima probã scrisã a Bacalaureatului sã cuprindã itemi de evaluare atât din limba românã, cât si din matematicã, stiinte, istoria si geografia României si Europei si stiinte socio-umane, asa cum este prevãzut în Proiectul Legii Învãtãmântului Preuniversitar. Mai putin de trei din zece elevi sunt de acord cu aceastã probã scrisã, iar aproape unul din zece a preferat sã nu-si exprime opinia legat de aceastã probã. În acelasi timp, mai mult de sapte din zece elevi (72%) considerã cã proba de specialitate a profilului studiat la liceu ar trebui sã rãmânã obligatorie la Bac. 21% cred cã proba de specialitate nu ar trebui sã fie obligatorie, iar 7% au preferat sã nu-si exprime pãrerea. „Nivelul de cunostinte acumulat tine mult de profilul ales de fiecare elev. De exemplu, la Profilul Uman nu se mai face matematicã din clasa a XI-a, iar eu si colegii mei, de la Real, avem chiar si patru ore pe sãptãmânã. Cum ar putea o astfel de probã sã ne testeze real nivelul de cunostinte? Mi se pare important sã se tinã cont de proba specificã profilului. Noi ne alegem o anumitã specializare pentru cã avem înclinatii într-o anumitã directie si vrem sã ne dezvoltãm cât mai mult în anii de liceu. Mi se pare nedrept ca la final sã nu se tinã cont de materia care ne reprezintã cel mai bine si la care ar trebui sã fim cel mai bine pregãtiti”, a declarat Melania Firu, elevã în clasa a XI-a si membrã în Consiliul Consultativ al Copiilor World Vision România. Jumãtate dintre elevi (48%) nu sunt de acord cu eliminarea filierelor teoreticã si vocationalã din liceele profesionale. Doar un sfert dintre elevi (24%) sunt de acord cu eliminarea acestor filiere, iar restul (28%) n-au avut nici o opinie în acest sens.

Prioritãtile Legii Învãtãmântului Preuniversitar, în viziunea elevilor

Întrebati detrei prioritãti care ar trebui sã se regãseascã în Legea Învãtãmântului Preuniversitar, elevii au pus pe primul loc digitalizarea în educatie, urmatã de educatia remedialã si sprijinul pentru teme. A treia prioritate este acordarea unei mese calde la scoalã pentru toti elevii. Alte mãsuri cu care elevii sunt de acord într-o mare mãsurã sunt cresterea burselor si formarea cadrelor didactice. Bursele de excelentã pentru elevi ar urma sã fie între 700 si 1000 de lei/lunã, bursa de performantã 500 de lei/lunã, iar bursa socialã si pentru cei care învatã în licee profesionale de 300 de lei pe lunã, conform aceluiasi proiect. Întrebati în ce mãsurã cuantumul acestor burse încurajeazã performantele în rândul tuturor elevilor, copiii au rãspuns: Cuantumul burselor e acoperitor pentru încurajarea performantele tuturor elevilor (41%); Trebuie suplimentate toate bursele (35%); Trebuie suplimentate bursele de excelentã si de performantã (7%); Trebuie suplimentate bursele sociale si profesionale (13%); 5% dintre elevi au preferat sã nu-si exprime pãrerea.

Ce ar vrea elevii sã învete la disciplina Educatie pentru via

Potrivit proiectului de lege, disciplina „Educatia pentru viatã” va fi obligatorie pentru toti elevii si va include mai multe module, adaptate vârstei lor, printre care: educatie pentru mediu, educatie pentru sãnãtate, educatie financiarã, educatie juridicã, educatie civicã, egalitate de gen, gândire criticã, oratorie si dezvoltare personalã, securitate ciberneticã etc. Modulele cele mai dorite la clasã de cãtre elevi sunt: educatia financiarã (71%); educatia pentru sãnãtate (69%); oratorie si dezvoltare personalã (55 %); educatie pentru mediu (50%); educatie juridicã (48%); gândirea criticã (45%); egalitatea de gen (45%); securitatea ciberneticã (42%). 77% dintre elevii consultati de World Vision România vor ca educatia sexualã sã fie predatã obligatoriu, adaptat vârstei lor. 18% dintr elevi nu vor sã le fie predatã educatia sexualã, iar 5% nu si-au exprimat pãrerea.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

  1. Mai bn scoateți naibii din teme,ca li se dau copiilor de-a teme ,numai în ciuda parca. După ce ca materia este extrem de stufoasă, mai au și acasa o căruță de teme…care oricum sunt rezolvate în viteză și sunt egale cu 0!!!

  2. dar cei din ministerul educatiei, cei din inspectoratele scolare ce parere au… sau tac din gura ca si ei ciupesc din proiectele pe educatie elaborate de fundatii sau ong-uri
    Asa cum a fost si proiectul in care sa propus saptamana sa fi mai !!!!! saptamana in care nu se face mai nimic…. dar … se primesc bani
    Mai detine careva o definitie sincera a populatiei din grup vulnerabi ? toate sint motive de facere de bani .

  3. 10 din 10 elevi nu prea sunt de acord nici cu scoala, dar nici nu trebuie…doar educatia nu se face pe mizeria aia de tiktok sau facebook

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.