spot_imgspot_img
17.2 C
Vaslui
28-sept.-2023

Crãciunul în iarna inflatiei: douã treimi dintre familiile de la sate vor renunta la cadouri

- Advertisement -

SÃRBÃTORI… Douã treimi dintre familile de la sate vor renunta la cadouri sau vor reduce substantial bugetul pentru cadouri, din cauza cresterii costurilor, se aratã într-un studiu realizat de World Vision România. Mai mult decât atât, douã treimi dintre românii de la sat reusesc doar partial sau nu reusesc deloc sã asigure familiei confortul de bazã, precum necesarul de alimente sau încãlzirea casei în perioada sãrbãtorilor de iarnã. Din cauza greutãtilor financiare, o treime dintre pãrinti ar vrea sã sarã peste Crãciun. Fundatia dã startul campaniei „Mos Crãciun la sate” prin care vrea sã ajungã cu cadouri de Crãciun la 2.550 de copii din comunitãtile vulnerabile din mediul rural.

Potrivit studiului realizat de World Vision România, aproape douã treimi dintre pãrinti (61,5%) vor avea mai putin de 100 de lei pentru cadoul copilului, iar mai mult de jumãtate dintre pãrintii de la sate vor alege cadouri care sã acopere nevoi de bazã (îmbrãcãminte, încãltãminte, alimente, etc). Aproape o treime dintre familiile din mediile vulnerabile considerã perioada Crãciunului una stresantã, mai ales din cauza dificultãtilor financiare, iar peste jumãtate dintre familiile de la sat (55%) nu au avut brad anul trecut sau l-au avut împodobit sãrãcãcios. „Trãim o iarnã grea din cauza cresterii costurilor pentru facturi si alimente. O iarnã în care cãldura Crãciunului va putea ajunge la cei mici din comunitãtile vulnerabile doar prin cadouri. Vedem zilnic familii, în satele unde activãm, care dupã ce cumpãrã lemne de foc si alimente numãrã pânã la ultimul bãnut rãmas, pe care îl vor îndrepta tot cãtre lucruri extrem de necesare în gospodãrie. Ei nu-si pun problema de cadouri de Crãciun pentru copii, din cauzã cã nu-si permit. Ne dorim sã aducem în casele lor putinã sperantã. Vrem sã ajungem cu cadouri de Crãciun la peste 2.500 de copii din comunitãtile unde activãm”, a declarat Mihaela Nabãr, director executiv World Vision România.

„Mos Crãciun la sate”, campanie lansatã de World Vision România pentru a dãrui un cadou copiilor din satele României

Cãldura Crãciunului va veni anul aceste în unele case de la sat doar prin cadouri. Dupã ce-si cumpãrã lemnele pentru foc, iar ingredientele pentru cozonac sunt rânduite pe masã, banii multora dintre familiile din România ruralã se terminã. Cea mai frumoasã perioadã din an e o corvoadã pentru ei, pentru cã nu-si pot permite sã le ofere copiilor un cadou. World Vision România, alãturi de oamenii care vor sã facã o bucurie celor mici, îsi doresc sã ofere un cadou de Crãciun copiilor din mediul rural. 2550 de copii îl asteaptã pe Mos Crãciun cu inima plinã de sperantã si nasul lipit de geam. Prin campania „Mos Crãciun la sate”, World Vision România a reusit sã ajungã, anul trecut, cu dulciuri, jocuri si cãrti la peste 3.000 de copii din comunitãtile cele mai vulnerabile de la sate, reusind sã depãseascã targetul cu 50%. Anul acesta, fundatia si-a propus sã ajungã cu cadouri la cel putin 2.550 de copii din mediul rural. Donatii pentru cadourile de anul acesta se pot oferi prin SMS la 8864 (4 euro/lunã) sau orice altã sumã pe site-ul fundatiei.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.