spot_imgspot_img
5.8 C
Vaslui
20-apr.-2024

Cum explică oficialii din Ministerul Educației diferențele după contestații la Evaluarea Națională

- Advertisement -

Dintre cele peste 20.000 de contestații de la Evaluarea Națională 2021, notele pentru 18.000 de lucrări au fost modificate, scrie edupedu. Printre cauzele invocate de reprezentanții Ministerului Educației și de cei ai elevilor: volumul mare de muncă pentru profesorii corectori sau unele note au fost transcrise greșit în platforma informatică a Ministerului Educației.

Consiliul Național al Elevilor și alte asociații de elevi critică procesul de corectare de la examenele naționale. Asta după ce au fost cazuri de note care s-au modificat cu câteva puncte în urma soluționării contestațiilor de la Evaluarea Națională. Pentru un elev care dă admiterea la liceu, fiecare sutime de la Evaluarea Națională este decisivă.  Cel mai recent caz discutat în spațiul public este al unei eleve din Galați a cărei notă la matematică s-a modificat de la 3 la 8,25. Eroarea a fost cauzată de „o greșeală de transcriere”, după cum explică pentru ziar Gina Brânzan, inspectorul școlar general din județul Galați. „Profesorii corectori trec pe o fișă notele lucrărilor, după care acestea sunt transcrise de alți profesori într-o platformă informatică națională a Ministerului Educației.” În cazul acelei eleve a fost o greșeală de transcriere pe platformă: profesorul care a transcris a inversat notele ei cu ale unui alt elev.

Gina Brânzan, inspectorul școlar general Galați: Erorile cele mai mari de notare la examene sunt de regulă „la transcrierea acestora în platforma informatică a Ministerului Educației”, afirmă și Sorin Ion, secretar de stat în cadrul Ministerului Educației. „De obicei, un profesor dictează și altul transcrie. Se întâmplă ca după sute de note să mai faci câte o eroare. Pe oamenii din aceste comisii îi prinde uneori și miezul nopții”, adaugă secretarul de stat.

Elevii: „Perpetuează un fenomen periculos”

Pe de altă parte, reprezentanții elevilor afirmă printr-un comunicat de presă trimis marți că astfel de greșeli „perpetuează un fenomen periculos”. În plus, ei reclamă că „lucrările nu sunt corectate în mod obiectiv de ambii profesori evaluatori, ci doar de unul, urmând ca al doilea să corecteze conținutul doar de formă”.
Citeşte întreaga ştire: Cum explică oficialii din Ministerul Educației diferențele după contestații la Evaluarea Națională

 

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.