În luna iulie a fost înmatriculat în România un singur exemplar din modelul electric Dacia Spring, conform datelor publicate de către Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DRPCIV) și consultate de Libertatea.
Acest lucru subliniază încă o dată dependența producătorilor auto de mașini electrice de subvențiile oferite de stat prin programul Rabla, dar și dificultățile cu care clienții se confruntă atunci când vor să cumpere mașini electrice, din cauza prețurilor foarte mari.
Subvenționăm economia Chinei
Programele Rabla și Rabla Plus au fost suspendate recent, cu câteva zile înainte de demarare, Guvernul încercând să facă economii în contextul crizei bugetare. La acel moment, mai mulți economiști argumentau că statul aruncă miliarde de lei anual subvenționând indirect economiile altor țări prin programe ca Rabla și Casa Verde. Libertatea a scris că banii ajung preponderend în China, care este cel mai mare producător de mașini electrice, dar și de panouri fotovoltaice și invertoare. Culmea, Dacia Spring este la rândul său produsă de către Renault tot în China, mai exact de partenerul său chinez Dongfeng, o companie de stat.
Citeşte întreaga ştire: Dacia a vândut un singur exemplar de Spring în luna iulie în România. Blocarea programului Rabla a paralizat vânzarea de mașini electrice