La doi ani de când pe fondul crizei economice mondiale Dacia raporta o înjumătăţire a profitului, într-o perioadă în care mulţi dintre constructorii auto de volum înregistrau pierderi, constructorul auto de la Mioveni a raportat un nou nivel maxim pentru cifra de afaceri, de peste 2,7 miliarde de euro în 2010.
Atingerea acestui rulaj, în creştere cu aproape 30% faţă de anul anterior, vine pe fondul majorării producţiei la un nivel record de peste 341.000 de unităţi, apropiat de capacitatea maximă de 350.000 de maşini a uzinei. Aproape 90% din maşinile produse la Mioveni au fost exportate către principala piaţă a Dacia – Europa de Vest, în frunte cu Franţa şi Germania, motorul principal fiind SUV-ul Duster, a cărui producţie a depăşit pragul de 80.000 de unităţi în şapte luni.
În condiţiile în care exporturile au ajuns să ocupe aproape întreaga capacitate de producţie a uzinei, profitabilitatea acesteia a scăzut în ultimii patru ani, la aproape 180 de euro per maşină în 2009 pentru a urca în 2010 la puţin peste 200 de euro per automobil produs.
Spre comparaţie, în 2007, anul în care piaţa locală s-a apropiat de nivelul maxim de 370.000 de autovehicule, Automobile Dacia a avut un profit net de peste 132 de milioane de euro, adică un câştig de aproape 600 de euro per maşină, potrivit calculelor ZF.
MEDIAFAX.ro