spot_imgspot_img
28.7 C
Vaslui
16-apr.-2024

Deputatul Iftime analizeazã anii de guvernare

- Advertisement -

INTERVIU Cu câteva luni înaintea alegerilor locale, principalul partid de guvernãmânt, PDL, anuntã cã este pregãtit sã continue programul de reforme început cu mai bine de trei ani în urmã, atunci când criza economicã era abia la început. Deputatul Dragos Iftime spune cã „au fost luate mãsuri dure, mãsuri suportate de fiecare dintre români. Am luat decizii pe care nici un partid, nici un Guvern din România nu le-a mai luat – curajoase si, multi ar spune, aducãtoare de antipatie politicã”. „Coalitia majoritarã nu a recurs exclusiv la mãsuri impopulare, de austeritate. Am pus bazele unei noi Românii. Avem o nouã legislatie a muncii, o nouã lege echitabilã si unicã a pensiilor, Coduri civile si penale noi, o lege nouã a micii reforme în justitie, o lege a educatiei. Rezultatele se vãd: o justitie din ce în ce mai aproape de standardele corecte iar acest lucru este recunoscut de UE; sute de mii de angajãri la negru scoase la luminã, un învãtãmânt pe baze moderne si corecte”, explicã deputatul Iftime, într-un interviu acordat ziarului nostru.

„PDL, ca principal partid de guvernãmânt, a sustinut, tot timpul, cã atunci când mersul economiei o va permite, se va reveni la salariile bugetarilor de dinainte de tãierea de 25% din iunie 2010. Deja, 15 procente au fost date înapoi, dar acum urmãrim revenirea la nivelul de salarii din mai 2010. Existã puternice semnale în acest sens atât din partea premierului Ungureanu cât si din partea presedintelui Bãsescu”, spune Dragos Iftime. Mijloacele prin care se va face aceastã mãrire vor fi decise de Guvern, mai explicã parlamentarul. „Sã nu creadã cineva cã dacã ar exista bani, dacã ar exista confort financiar, vreun Guvern nu ar mãri veniturile bugetarilor. Dar, pentru moment, avem conditionarea performantei din economie care nu depinde exclusiv de noi, de România, ci mai ales de climatul economic european. PDL, ca principal partid de guvernãmânt, nu are de ce sã nu fie mândru de cum a gestionat România în ultimii 3 ani. Am condus tara în momentul ei cel mai greu din punct de vedere economic. Dacã în 2009 eram aproape de fundul oceanului, cu bolovani legati de ambele picioare care ne trãgeau în jos, acum am ajuns la suprafatã si facem primul pas spre mal”, spune deputatul Dragos Iftime.

„Avem un sistem sanitar bolnav”

„Au fost luate mãsuri dure, mãsuri suportate de fiecare dintre români. Am luat decizii pe care nici un partid, nici un Guvern din România nu le-a mai luat – curajoase si, multi ar spune, aducãtoare de antipatie politicã. Coalitia majoritarã nu a recurs exclusiv la mãsuri impopulare, de austeritate. Am pus bazele unei noi Românii. Avem o nouã legislatie a muncii, o nouã lege echitabilã si unicã a pensiilor, Coduri civile si penale noi, o lege nouã a micii reforme în justitie, o lege a educatiei. Rezultatele se vãd: o justitie din ce în ce mai aproape de standardele corecte iar acest lucru este recunoscut de UE; sute de mii de angajãri la negru scoase la luminã, un învãtãmânt pe baze moderne si corecte”, mai explicã deputatul vasluian. Este nevoie, în acest sens, ca reformele sã continue. Primul pas, în opinia parlamentarului vasluian, ar fi continuarea reformelor în sãnãtate. „Avem un sistem medical bolnav, în mare nevoie de terapie. Si ne dãm seama de asta numai plecând de la certitudinea cã în timp ce populatia scade si statul alocã tot mai multi bani pentru sãnãtate, nemultumirea românilor creste din ce în ce mai mult fatã de modul în care sunt tratati ca pacienti în tara lor. Nu renuntãm la ideea lansãrii unui proiecte de lege a sãnãtãtii care sã rãspundã la nevoile majore de reformare a sistemului medical românesc. Sunt destul de multe lucruri care nu functioneazã corect în sistemul de sãnãtate din România. Dacã analizãm esecul sistemului de sãnãtate din România vedem cã monopolul statului la nivelul asigurãrilor este o vulnerabilitate. Ca si politizarea sistemului sanitar, ineficienta în administrarea fondurilor, coruptia, subfinantarea si lipsa de competitivitate a unitãtilor medicale. Acestea sunt punctele la care trebuie sã rãspundã eventuala reformã a sistemului de sãnãtate”, crede Dragos Iftime.

Parlament unicameral, o decizie a majoritãtii vasluienilor

Reforma statului trebuie sã continue cu transpunerea în realitate a optiunii categorice a românilor în favoarea unui Parlament unicameral, cu 300 de membri, mai crede Dragos Iftime. „PDL a insistat tot timpul pentru acest lucru, dar Opozitia nu a vãzut, din nou, dincolo de interesul sãu, si a ales sã punã bete în roate proiectului de modificare a Constitutiei. În absenta opozitiei, PDL nu poate trece exclusiv cu ajutorul partenerilor de coalitie modificãrile la Constitutie. Este nevoie de o majoritate de douã treimi pentru asta. Situatia actualã din Parlamentul României ne demonstreazã, de o lunã încoace, cã poate functiona cu un numãr mult mai mic de parlamentari. Greva de lux a Aliantei Socialiste ne-a adus în ipostaza de a ne mobiliza si a nu permite Parlamentului sã nu functioneze. Am reusit, deci se poate. USL trebuie sã se decidã si dacã sustine vot uninominal pur pentru alegerile parlamentare. Actualul sistem, cel compensat, altereazã puternic vointa alegãtorilor. Știm cã PSD nu se opune uninominalului pur, dar PNL are motive extrem de serioase sã o facã – are cei mai multi parlamentari care au ajuns în legislativ de pe locurile 2 si 3. Inclusiv presedintele partidului, Crin Antonescu, a ajuns senator al României desi a fost al doilea clasat în colegiul în care a candidat”, acuzã liderul judetean PDL.

„USL a uitat de interesul national”

„USL a uitat de interesul national si în ce priveste tratatul de guvernantã fiscalã. Am vãzut cã, în loc sã atace fondul problemei, sã spunã transant dacã este un sustinãtor al traiului pe datorie sau nu, USL s-a împiedicat în faptul cã presedintele Bãsescu este cel care a semnat sãptãmâna trecutã tratatul la Bruxelles. Pozitiile exprimate de PSD, PNL si PC, prin care amânã aderarea României la acest tratat, sunt tipice unei clase politice dispusã la populisme, la trai pe datorie; adicã, conditiile perfecte pentru a readuce România la momentul 2009 când era cu un pas suspendat deasupra prãpastiei. Românii trebuie sã înteleagã cã tratatul de guvernantã fiscalã este modalitatea prin care Europa încearcã sã evite, pe viitor, scenariul grecesc. Este un tratat împotriva populismului electoral, care obligã guvernele sã fie responsabile si sã nu cheltuiascã mai mult decât îsi permit. România aplicã deja criteriile parafate prin tratatul fiscal: mentinerea datoriei publice la un nivel controlat, sub 60%, deficit bugetar de maxim 3% si reducerea cheltuielilor cu functionarea statului prin reforma administrativã. Avem, acum, o datorie publicã de putin peste 30%, am terminat 2011 cu un deficit bugetar apropiat de valoarea idealã de 3%. Sansa participãrii la acest tratat reprezintã sansa de a lua parte la deciziile din zona euro, în care ne propunem sã intrãm în urmãtorii ani” – deputat Dragos Iftime.

Subiectul reorganizãrii teritoriale rãmâne deschis

Bineînteles, discutiile despre reorganizarea administrativ-teritorialã a tãrii vor continua, ne asigurã parlamentarul vasluian. „Dacã vrem o Românie puternicã, dezvoltatã egal, o Românie fãrã diferente economice majore cum este acum, este nevoie de reformã administrativã. Avem acum un sistem administrativ, o împãrtire teritorialã, veche din 1968. Lumea a suferit schimbãri dramatice de atunci, iar România a uitat sã se adapteze acestora. Reforma administrativã ne face mai puternici, ne ajutã sã gândim proiecte majore de infrastructurã pe care un singur judet de acum nu le poate face singur. O regiune atrage sume dramatic mai mari din fondurile europene pentru cã proiectele vor fi globale si nicidecum punctuale. România trebuie sã învete sã gândeascã macro, acolo este viitorul dezvoltãrii sale. Ar fi fost absolut benefic pentru România sã aibã o opozitie capabilã sã vadã dincolo de interesul de partid, care sã lase dusmãnia politicã deoparte când vine vorba de interesul tãrii. Reforma administrativ-teritorialã era unul dintre subiectele majore pe care ar fi trebuit sã cãdem de acord si sã adoptãm legea în acest sens. Aceastã reformã nu se face peste noapte. Este nevoie de câtiva ani pentru a lãsa institutiile administrative ale regiunilor sã se formeze, sã se reformeze, sã se punã la punct”, a mai spus deputatul Iftime.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

51 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.