25.5 C
Vaslui
29-iun.-2022

Dincolo de război, problemele rămân: cum ajung navele comerciale să polueze nepedepsite apele din Marea Neagră și de ce autoritățile nu verifică

„2.964 de deversări anuale ce conțin uleiuri minerale în apele țărilor UE” – e doar o estimare conservatoare pentru poluarea prin apă de santină, cea din fundul dublu al navelor, un fenomen prezent și în apele românești din Marea Neagră. Ziarul Libertatea publică, simultan cu alte nouă publicații din Europa, printre care Deutsche Welle, The Guardian și El Diario, rezultatele unei investigații coordonate de redacția non-profit The Lighthouse Reports, despre poluarea invizibilă cu apă de santină a mărilor și oceanelor din UE.

E 19 octombrie 2021. Unul dintre sateliții Agenției Spațiale Europene trece pe deasupra României. Undeva în largul plajei de la Tuzla e ceva ce nu era acolo cu o zi mai devreme. O urmă uleioasă, lungă de 85 de kilometri, iar la capătul ei este o navă cargo sub steagul unei țări insulare din mijlocul Oceaniei.

Echipajul Ever Comfort se îndrepta către portul Constanța, când echipajul închide brusc sistemul automat de identificare (AIS). Nava, a cărei călătorie este de acum invizibilă pentru autorități, este deținută de un gigant al producției de oțel din Taiwan.

Citeşte întreaga ştire: EXCLUSIV. Dincolo de război, problemele rămân: cum ajung navele comerciale să polueze nepedepsite apele din Marea Neagră și de ce autoritățile nu verifică

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here