spot_img
spot_img
16.6 C
Vaslui
25-mart.-2025

Duster, mai bun decât BMW Seria 1

- Advertisement -

Paradoxal sau nu, Dacia Duster câștigat prima bătălie în cadrul campionatului național de raliuri Trophee Andros din Franța, în fața unui BMW seria 1.

Mai precis, pilotul francez Alain Prost, cel care a pilotat un Duster modificat special pentru curse de raliuri, a câștigat în fața lui Jean-Philippe Dayraut, cel care a câștigat titlul de anul trecut, cu o Skoda Fabia.

Astfel, după prima etapă a campionatului, Alain Prost, pilotul Daciei Duster, se clasează pe primul loc cu 154 de puncte, în timp ce Dayraut ocupă cea de-a doua poziție cu 150 de puncte.

Caroseria vehiculului de competiţie Dacia Duster a fost adaptată exigenţelor concursului: suprafeţele vitrate mari şi poziţia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o bună vizibilitate frontală şi laterală.

Conform organizatorilor, o probă competiţională a Trophee Andros este compusă din două zile de curse. În prima zi, se fac teste cronometrate (nu se vor acorda puncte), urmate de manşe de calificare. Vehiculele (4 vehicule pentru fiecare cursă) se vor lansa în 4 ture cronometrate. Timpii cumulaţi în cele 4 ture stabilesc câştigătorul manşei. Doar cursa cea mai bună din două se ia lua în calcul. Performanţele obţinute în cadrul acestor manşe vor conduce la formarea unui clasament reprezentând 80% din punctajul final, în funcţie de care se va stabili baremul de plecare în finale. În cea de-a doua zi, ziua finalelor, se vor organiza curse cu zece maşini în formaţie, pe zece ture reprezentând 20% din punctajul total.

Trofeul Andros a luat fiinţă în 1990. Acest campionat pe gheaţă combină performanţele de viteză cu spectacolul, în cadrul mai multor categorii de probe.

FIŞA TEHNICĂ A VEHICULULUI DE COMPETIŢIE DACIA DUSTER

ŞASIU
Tubular, din oţel
Suspensii cu două braţe triunghiulare

MOTOR
VQ 30 al Alianţei Renault Nissan
Dispunere centrală în partea din spate
6 cilindri dispuşi în V
24 de supape
Cilindree (cm³): 2 987
Alezaj x cursă (mm): 93 x 73.3
Putere maximă kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maximă (rot/min): 7 500
Cuplu maxim Nm CEE: 360
Regim cuplu maxim (rot/min): 5 500

TRANSMISIE
Cutie de viteze secvenţială SADEV cu 6 rapoarte

SISTEM DE FRĂNARE
Frâne faţă (ø în mm – tip) 260 – oţel ventilat
Frâne spate (ø în mm – tip) 265 – oţel

ROŢI
5.5’’ x 16’’ magneziu

DIMENSIUNI / MASE
Lungime: 4 001 mm
Lăţime: 1 900 mm
Punte faţă/spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Greutate: 950 kg
Rezervor carburant (L) 25

capital.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

5 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.