VIZITĂ… Mai mulți elevi de la Colegiul Economic “Anghel Rugină” Vaslui au avut parte de o instruire practică în Portugalia. Este vorba despre elevi de la clasele a X-a și a XI-a, domeniile Economic, Comerț și Turism și Alimentație ale colegiului, care au vizitat zece firme din regiunea Braga. Partenerul principal al instituției vasluiene a fost Aplica Proposta Lda – BRAGA MOB, o societate care intermediază plasarea de elevi din școli din întreaga Europă în firme din Braga. În această deplasare, cei 24 de elevi participanți din grupul țintă au fost însoțiți de către profesorii Filip Alexandru, Turcu Mihaela și Pracsiu Tinca Daniela. “Scopul general al proiectului a fost acela de a asigura elevilor de clasele a X-a și a XI-a de la filiera Tehnologică, profilul Servicii, domeniile Economic, Comerț și Turism și alimentație, un mediu adecvat în care să-și dezvolte toate competențele necesare integrării pe piața europeană a muncii. Atingerea acestuia a contribuit la creșterea calității tipului de educație teoretică și practică oferită de Colegiul Economic „Anghel Rugină” Vaslui, la diversificarea ofertei și la dezvoltarea dimensiunii europene a pregătirii pe care o oferă elevilor, pentru o mai bună integrare pe piața europeană a muncii”, a transmis coordonatorul proiectului. Instruirea practică în Portugalia s-a realizat în perioada 31 martie 2025 – 11 aprilie 2025, în cadrul proiectului “Învățarea experiențială – de la teorie la practică”, nr. de referință 2024-1-RO01-KA121-VET-000198336, aprobat în cadrul Acreditării Erasmus + în domeniul Educației și Formării Profesionale, finanțat de Uniunea Europeană și derulat prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.
Bani plecati pe apa sambetei. Fara nici un folos pentru elevi si profesori. Bani cheltuiti pe bannere, asa-zise produse finale pe care profesorii sustin ca le folosesc la ore (vrajeala!). Sa nu mai spunem ca timp de doua saptamani profesorii plecati nu isi fac orele (o sa spuna directorii ca sunt supliniti de alti profesori pusi de fapt pe post de paznici ai elevilor). Daca tot sunt atrasi in aceste proiecte, de ce nu se fac deplasarile in timpul vacantelor?
Indiferent de ce s-ar spune,acest tip de activitate nu este decât o “sifonare” a banilor publici. Nu mă poate convinge absolut nimic despre utilitatea acestor deplasări.Doar o excursie de două săptămâni pe banii contribuabilului. Faceți un experiment: cereți acces la informații referitoare la procentajul de absolvenți cu bacalaureat luat al participanților,când va veni momentul. Solicitati informații despre beneficiile concrete aduse participanților ,atât elevi cat și profesori,învățământului autohton.Au avut vreun avantaj la angajare cumva? S-a “ridicat” calitatea învățământului si s-au transmis cunoștințe deosebite claselor de elevi ce vin din urma? În afară de poze de grup și excursii la obiective,eventual ore de clasă ținute într-o limba necunoscută de profesori. ( iertat să-mi fie dar,cunosc profesori care nu vorbesc “două boabe” de engleză; sa nu-mi spună nimeni ca,au translator la fiecare oră de clasă ce se pretinde a fi efectuată în Portugalia sau Spania sau orice altă țară, și ei chiar o și înțeleg și însușesc).Își mai iau și neamurile prin excursiile astea ( bine,o să spună ca-și plătesc singuri biletele de avion).Mai bine dotați-vă școlile cu acești bani,sprijiniți copiii cu nevoi materiale,asigurati cu material didactic,etc. Oricum,acești bani pot fi cheltuiți mult mai bine,cu urmari efectiv vizibile în calitatea învățământului.