spot_imgspot_img
17.9 C
Vaslui
29-mart.-2024

Facturile E-on se gãsesc la crâsmã! (foto)

- Advertisement -

INCREDIBIL Continuã bãtaia de joc cu distributia facturilor de energie electricã emise de E-ON! Dupã zeci de sate din comunele vasluiene, în ordine alfabeticã, a venit rândul sãtenilor din comuna Zorleni sã îsi caute facturile pe la crâsmele si magazinle din satele componente, multi dintre ei neputându-si plãti nici pânã la aceastã orã curentul electric, întrucât curierii postali ai firmei de curierat rapid Total Post le-au împrãstiat de-a valma, pe unde au nimerit, numai la destinatarii lor nu. Firma E-ON Distributie este la curent cu harababura din distribuirea facturilor, ea fiind chiar si sanctionatã de Protectia Consumatorilor pe aceastã temã si n-a gãsit pânã în prezent nicio solutie decât … prelungirea termenului de platã pentru facturile din luna august!

Vineri, 3 octombrie, a venit rândul comunei Zorleni – satul Popeni sã fie bãtaia de joc a curierilor de la Total Post. La cele patru magazine si trei crâsme din sat, trei curieri ai Total Post, care ar fi trebuit sã ducã omului în poartã facturile, au lãsat sutele de facturi pe tejghelele acestora, rugând vânzãtoarele sã le dea la sãteni. Si asa a început haosul: oamenii habar nu au la care din magazine sau crâsmã le este factura si bat satul în lung si-n lat cãutând. Dar, pentru cã multi au acelasi nume de familie si prenume, nu mai stiu dacã factura gãsitã este a lor sau a altui consãtean, temându-se sã nu cumva sã achite factura tizului si el sã nu rãmânã cu factura neplãtitã! Vã reamintim cã de douã luni, de când E.ON a schimbat operatorul de distribuire, cetãtenii au o grijã în plus: sã-si caute facturile prin sat. Si asta pentru cã noul partener al E.ON, Total Post, nu are, probabil, personal care sã cunoascã îndeajuns gospodãriile din localitãti si, ca sã scape de facturi, le lasã pe unde apucã: pe ulite, în cârciumi, la vreun localnic care sã le distribuie mai departe. Între timp, oamenii se tem ca nu cumva, din pricina acestui distribuitor care nu le aduce facturile la domiciliu, sã le fie deconectate gospodãriile de la reteaua de alimentare cu electricitate. Vineri, satul Popeni fierbea, vedeai oameni cãutând facturile la E-ON prin magazine, de la un capãt la altul al satului, certând vânzãtoarele pentru cã nu stiau de ce trebuie ei sã-si ia facturile de acolo. Mai mult, cei de la Total Post au mintit vânzãtoarele cã au aprobarea patronilor, au lãsat facturile teancuri si au plecat, iar când patronii au fost sunati, habar nu aveau de asa ceva. “Eu nu mi-as fi dat acordul, pentru cã ei încaseazã bani sã ducã facturile la om acasã, iar eu nu am obligatia sã le distribui pe degeaba! Chiar cu dorinta de a-mi ajuta consãtenii, tot nu-mi convine pentru cã, de exemplu, nici mãcar factura mea nu mi-a lãsat-o aici, la mine în bar ci a trebuit sã o caut pe la un magazin din celãlalt capãt al satului”, a spus unul din patronii unei crâsme.

Plângeri peste plângeri … la postasi!

Vânzãtoarele din Popeni au cerut ajutorul postasului din sat, pentru cã el cunoaste fiecare om în parte, dar acesta si-a informat superiorii care i-au interzis categoric sã facã treaba celor de la Total Post. Asa cã oamenii din Popeni s-au vãzut nevoiti sã îsi ia facturile odatã cu pâinea si alte cumpãrãturi – iar unii dintre ei mai cu initiativã, au luat facturile pentru întreaga mahala. Primarii localitãtilor unde au fost înregistrate astfel de probleme spun cã au discutat la E.ON însã reprezentantii din judet ai companiei ridicã neputincios din umeri. „Este bãtaie de joc la adresa cetãtenilor care aleargã dupã facturi prin sat. Este posibil asa ceva? Curierii ãstia sau ce-or fi ei se opresc la cârciumã si lasã facturile acolo ori le dau la altii ca sã le dea mai departe. Oamenii numai grija asta nu o au! De când cu Total Post, oamenii îsi gãsesc facturile, în cel mai bun caz, la cârciumã. Salariatii acestei firme nu cunosc comuna noastrã, dar nici nu se strãduiesc. Sunt familii care au acelasi nume si cei de la Total Post le încurcã. Si asa se trezesc oamenii cu facturile altora. Eu am fãcut plângere la Protectia Consumatorului si la E-ON, dar nu am primit niciun rãspuns”, a spus primarul comunei Suletea, Ciprian Tamas. Recent chiar Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului Vaslui a sanctionat firma E-ON Distributie pentru aceste plângeri înregistrate.

E-ON ia mãsuri: Sunati dacã aveti de reclamat!

Am contactat si firma E-ON Moldova, pentru a afla ce au ei de spus, referitor la haosul creat de Total Post si de nemultumirile beneficiarilor sãi, care sunt exasperati de nesimtirea celor de la Total Post. Am primit urmãtorul comunicat, pe care îl redãm în întregime. „Facturile reprezentând contravaloarea consumului de gaze naturale si energie electricã sunt trimise clientilor nostri începând din luna august a.c. prin intermediul serviciilor postale oferite de Total Post. Având în vedere dificultãtile obiective, de început, întâmpinate de Total Post în distribuirea facturilor, în mod deosebit în mediul rural, precum si sesizãrile clientilor nostri, E.ON Energie România a luat decizia de a prelungi termenul pentru achitarea facturilor distribuite în luna august a.c. Totodatã nu se percep penalitãti sau majorãri de întârziere pentru aceste facturi, procesul de preavizare pentru neplatã urmând a fi decalat. Compania noastrã depune toate eforturile pentru corectarea disfunctionalitãtilor apãrute, astfel ca procesul de distribuire a facturilor sã se deruleze în parametri optimi. Reamintim consumatorilor cã, în cazul în care nu primesc facturile în intervalul obisnuit, sunt rugati sã le solicite utilizând unul din canalele de comunicare puse la dispozitie de compania noastrã. Astfel, telefonic – de luni pânã vineri – se pot adresa Centrului de Servicii Clienti, între orele 08.00 si 20.00 la numerele de telefon 0801 000 366 sau 0265 200 366.”, se precizeazã în comunicatul E-ON DISTRIBUTIE -Iasi. Nici o vorbã despre sanctiunea primitã de la CJPC Vaslui!

Total Post Grup, firmã de casã a smecherilor politici de la Bucuresti!

Oricât am încercat sã gãsim vreun reprezentant al Total Post cu care sã discutãm referitor la toate aceste reclamatii fãcute de vasluieni, nu am gãsit. Încã odatã vã reamintim cã ideea schimbãrii operatorului de distribuire a facturilor, de la Posta Românã la Total Post Grup, a avut la bazã, spuneau într-un comunicat cei de la E.ON în luna august, „fluidizarea procesului de transmitere si reducere a timpului de livrare a corespondentei cãtre clienti”, Total Post fiind „cea mai importantã companie privatã de pe piata corespondentei adresate”. Total Post Mail Services, asa cum este denumitã societatea care distribuie facturile E.ON, are sediul în Bucuresti si este relativ recent înmatriculatã. Potrivit situatiilor fiscale depuse la Ministerul Finantelor, aceastã firmã a fost înmatriculatã în anul 2012, iar conform bilantului depus pe anul 2013, avea datorii de peste 13,4 milioane de lei, un capital subscris de numai 1.000 de lei si o pierdere de peste 1 milion de lei. Aceste date reliefeazã „importanta” acestei societãti pe mâna cãreia au fost lãsati abonatii E.ON. Total Post Mail Services avea, anul trecut, 833 de salariati în toate sucursalele din tarã plus Bucuresti! Din mass-media centralã am aflat cã Total Post este controlatã de un anume Cristinel Vasile Petcu (principala calitate a acestuia se referã la faptul cã este finul lui Virgil Mãgureanu, fostul director al SRI).

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.