Local

Facturile la energia electricã, motiv de rãzmeritã la Centrul de Resurse pentru Afaceri Vaslui: chiriasii au cerut explicatii directorului clãdirii

NEMULTUMIRI... Directorul CRAV Vaslui, Florin Sârbu, nu poate mãsura consumul de energie electricã al fiecãrui chirias, iar asta a creat nemultumiri în rândul celor care îsi achitã facturile cu regularitate.

DISCUTII… O micã rãzmeritã a fost pusã la cale de administratorii societãtilor care au închiriat spatii în Centrul de Resurse pentru Afaceri Vaslui (CRAV). Acestia sunt nemultumiti de felul cum administratorii clãdirii împart consumul de energie electricã, facturile nereflectând consumul pe fiecare birou ocupat. Conducerea CRAV spune cã s-a ajuns în aceastã situatie pentru cã, deocamdatã, nu este posibilã contorizarea consumul de energie electricã pentru fiecare spatiu închiriat, în prezent contorizarea realizându-se la fiecare etaj, situatie care „a generat explicatii suplimentare fatã de chiriasi”. O altã problemã identificatã la CRAV o reprezintã infiltratiile de apã din pânza freaticã la demisolul clãdirii, care fac imposibilã închirierea tuturor spatiilor destinate pentru productie.

Raportul de evaluare pe anul 2024, întocmit de directorul Centrului de Resurse pentru Afaceri Vaslui, Florin Sârbu, scoate în evidentã si realizãri importante, dar si probleme majore cu care se confruntã societatea. Conform documentului publicat pe site-ul Consiliului Judetean Vaslui, în anul 2024, la CRAV Vaslui s-au înregistrat venituri totale în valoare de 1.434.510 lei, cu 4.510 lei mai mult fatã de veniturile prognozate în Bugetul de Venituri si Cheltuieli, ceea ce reprezintã o crestere de 100,31%. „Comparativ cu anul 2023, la capitolul venituri, s-a înregistrat o scãdere de 69.837 lei care se datoreazã în principal faptului cã pentru anul 2023 s-au înregistrat venituri generate 3 de utilitãti aferente anului 2022 si care au fost facturate de furnizorii de gaze naturale si energie electricã în primele luni ale anului 2024. De asemenea la sala de conferinte si colocvii s-a înregistrat o scãdere a veniturilor fatã de anul 2023, respectiv 33.100 lei în anul 2024 fatã de 41.735 lei în anul 2023 si care au influentat veniturile totale pe anul 2024. Principala sursã de venituri a fost cea care a rezultat din închirierea spatiilor cu aceastã destinatie, respectiv 1.142.079 lei care reprezintã 79,61% din totalul veniturilor, iar din acestea, 2,89% adicã suma de 33.100 lei s-a realizat din activitãti desfãsurate la sala de conferinte si sala de colocvii”, se aratã în raport.

A scãzut consumul, au scãzut si cheltuielile

În cursul anului 2024, la CRAV Vaslui s-au efectuat cheltuieli totale în sumã de 1.210.805 lei, care reprezintã 94,74 % fatã de suma prognozatã în Bugetul de Venituri si Cheltuieli, ceea ce înseamnã o reducere a cheltuielilor fatã de anul 2023 cu 45.291 lei. „Mentionãm cã la cheltuielile privind energia electricã, gazele naturale si apa curentã s-a înregistrat un procent de 75,20%, acestea fiind în anul 2024 de 179.965 lei fatã de 239.300 lei aprobat, dar si mai mici fatã de anul 2023, când au fost de 235.926 lei. Situatia se datoreazã urmãtorilor factori: – la energia electricã s-a înregistrat în anul 2024 un consum de 178.300 Kwh, mai mic fatã de anul 2023 când a fost de 185.796 Kwh , dar si datoritã faptului cã prin schimbarea furnizorului de energie electricã s-a negociat un pret mai bun, astfel cã în anul 2024 s-a înregistrat un pret mediu facturat de 0,952 lei/Kwh, fatã de 1,063 lei/Kwh în anul 2023, ceea ce reprezintã o economie de 19.791,30 lei pentru cantitatea de 178.300 Kwh consumati în anul 2024. La gaze naturale, s-a consumat în anul 2024 cantitatea de 15.062 mc cu un pret mediu facturat de 3,75 lei/mc, fatã de 17.440 mc în anul 2023,cu un pret mediu facturat de 3,93 lei/mc. Consumul mai mic de gaze naturale se datoreazã în principal conditiilor meteo mai blânde, dar si unei gestionãri mai corespunzãtoare a timpilor de consum de gaze naturale, fãrã a afecta confortul clientilor contractuali. Depãsiri la cheltuieli fatã de prognozã s-au înregistrat doar la urmãtoarele capitole: – „Cheltuieli cu serviciile executate de terti” – rândul 69 cu 108,84% , respectiv 96.433 lei în anul 2024, fatã de 88.600 lei aprobat si 88.506 lei în anul 2023. 4 Diferenta de cheltuialã a fost de 7.833 lei si se datoreazã prestãrii de servicii pentru cerinte nou apãrute în legislatie cum ar fi pentru semnãturã electronicã, servicii informatice contabile, pentru implementarea serviciului e-factura si întretinerea echipamentelor informatice, dar si datoritã renegocierii în crestere a unor contracte de prestãri servicii existente , asa cum ar fi cel referitor la servicii de verificare tehnicã periodicã la toate instalatiile de curenti slabi din clãdire, la instalatia de stingere cu hidranti exteriori/interiori si servicii de verificare, reparare si reîncãrcare a stingãtoarelor de incendiu sau cel referitor la întretinerea si reparatii curente pentru centrala termicã, instalatii sanitare si de încãlzire/rãcire”, se mai arãtã în document.

Printre problemele identificate: prea putine spatii care pot fi închiriate

Potrivit conducerii CRAV, spatiile din interiorul clãdirii aducãtoare de venituri sunt relativ reduse, respectiv 2461.31 mp care reprezintã doar 46% din suprafata construitã si 70,4% din suprafata utilã. O altã problemã o reprezintã performanta energeticã încã scãzutã a clãdirii, fapt care are ca rezultat cresterea cheltuielilor prin pierderea de energie termicã pe timp de iarnã si climatizare neperformantã pe timp de varã. Lipsa unui sistem climatizare/încãlzire în bãi si în holurile de la etajele I si II, tronson I, precum si infiltratiile de apã din pânza freaticã la demisolul clãdirii, dar si imposibilitatea de a contoriza consumul de energie pentru fiecare spatiu închiriat sunt alte câteva probleme identificate de administratia CRAV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button