spot_imgspot_img
13.4 C
Vaslui
25-apr.-2024

Haosul facturilor la energie: Peste 10.000 de reclamaţii la Protecţia Consumatorilor în doar şase luni

- Advertisement -

În ultima perioadă foarte mulţi consumatori au reclamat probleme în raporturile comerciale cu furnizorii lor de energie, scrie Asociaţia Energia Inteligentă, precizând că numărul acestora se ridică la peste 10.000.

„Această situaţie, iminentă într-o piaţă, a atras 10.000 de reclamaţii la nivelul ANRE în primele 6 luni ale anului 2021. Ceea ce trebuie să înţeleagă consumatorii este că aceste reclamaţii nu determină rezolvarea a problemelor consumatorilor, acestea trebuie să fie rezolvate tot între consummator şi furnizorul său (cel cu care nu se înţelege)”, notează Dumitru Chisîliţă, preşedintele Asociaţiei.

Astfel, în conformitate cu legislaţia în vigoare ANRE are rolul dor de a verifica respectarea legislaţiei de către un furnizor şi nu emite soluţii în conflictele comerciale dintre un consumator şi furnizorul său.

Tocmai din această cauză majoritatea reclamaţiilor făcute la ANRE, nu duc la rezolvarea situaţiei ridicate de consumator, acesta urmând să-şi rezolve mai departe singuri problemele, sau de cele mai multe ori să plece capul şi să accepte situaţi impusă de furnizor.

Potrivit Asociaţiei România Inteligentă, aceste lucruri se întâmplă datorită faptului că România:

– Se confruntă cu o problemă de sistem. Participanţii la piaţă deşi se găsesc în piaţa liberă, se comportă asemenea unei pieţe monopoliste. Furnizorii nu şi-au adaptat sistemele electronice şi cele de Call Center la problemele specifice unei pieţe cu contracte eterogene,  nu au oameni pregătiţi pentru a prezenta răspunsuri la problemele comerciale ale consumatorilor, personalul este depăşit numeric şi fără o pregătire care să acopere problemele consumatorilor şi adesea obosiţi şi irascibili etc. Instituţile de supraveghere a pieţei, fără de care de fapt nu se poate vorbi de o piaţă (ANRE, CC, ANPC), se găsesc în aceeaşi situaţie, şi mai ales joacă exclusiv rolul de poliţist, neîţelegând că problemele sistemice nu se rezolvă cu amenzi, ci cu punerea la punct a procedurilor, instrucţiunilor şi mecanismelor sistemice care nu funcţionează. Este asemeni altor multor situatii din Romania, cum ar fi lipsa autostrazilor care este tratată cu amenzi pentru şoferii care trebuie să ajungă într-un anumit timp la destinaţie.

Citeste mai mult: adev.ro/qyl3no

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.