spot_imgspot_img
13.9 C
Vaslui
20-apr.-2024

Iatã care sunt traseele pe care actioneazã masinile-pirat, în jurul Vasluiului!

- Advertisement -

SMECHERII…Scandalul provocat de pagubele create transportatorilor de cãtre masini-pirat, adicã acele masini care preiau din statiile firmelor de transport în mod ilegal cãlãtori, pentru a-i duce în satele din jurul Vasluiului, ia amploare. La începutul lunii martie, sute de cãlãtori au asteptat ore întregi, în statiile de autobuz, în frig si ploaie, dupã ce firmele de transport au blocat activitatea pe motiv cã autoritãtile nu se implicã în combaterea pirateriei auto. Transportorii din judetul Vaslui au anulat o parte dintre cursele cu destinatii intrajudetene, în semn de protest fatã de autoritãtile responsabile, în special Politie, care nu s-ar implica asa cum ar trebui în combaterea transportului ilegal de cãlãtori. “Nu stiu de lege, de fricã, nu au teamã de politie, de nimeni. Toti transportatorii au pierderi foarte mari, în ciuda unor actiuni de control, cum au fost la începutul lunii, însã care ar trebui sã se petreacã mai des”, explicã un alt transportator. Sunt si o serie de masini, gen Dacia Logan MCV, cu sapte locuri, la care soferii fac curse cu masinile încãrcate, astfel cã la o singurã cursã câstigã în jur de 20-24 de lei, numai dus, plus 20 de lei întors, spre oras.

Reactia operatorilor de transport a fost promptã, cu câteva zile în urmã. “Aproximativ 35-40% din fluxul regulat de cãlãtori din judetul Vaslui este pierdut cu aceste masini ale piratilor auto. Noi nu cerem decât sã facã odatã curãtenie în transport. Politia anuntã cã au în desfãsurare actiuni de combatere a transportului ilegal de cãlãtori. Pãi, dacã au fãcut publicã aceastã actiune, credeti cã cei care fac piraterie de ani de zile vor mai iesi azi pe trasee? Politia sustine cã aplicã amenzi. De ce nu merg mai departe, asa dupã cum le permite legea, sã punã sub sechestru masinile cu care se practicã pirateria? Sã-si facã treaba, asa cum si noi suntem corecti si plãtim dãri la stat, avem toate documentele în regulã, tocmai pentru a desfãsura un transport normal, civilizat, la vedere”, spunea presedintele de onoare al Federatiei Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu. Or, spun surse demne de încredere, fenomenul ia amploare, pe zi ce trece, în timp ce autoritãtile locale ridicã din umeri.

Cum actioneazã piratii auto…

Conform unor surse demne de încredere, cele mai “atacate” trasee din jurul municipiului Vaslui sunt cele care duc spre Codãesti, Solesti, Vãleni, Puscasi, Ivãnesti sau Pungesti, dar si spre Stefan cel Mare sau Vulturesti. “Politia Localã din Vaslui stie care sunt masinile care fac piraterie auto. Este o listã cu 10-20 de masini care fac permanent curse spre satele din jurul Vasluiului, luând toti cãlãtorii din statii. Culmea, atunci când sunt descoperiti cu cãlãtori în aceste masini, iar politistii locali le cer buletinele celor din masini, pasagerii clandestini îi acoperã pe acesti pirati, spunând cã sunt rudele soferilor! Oamenii luati în mod ilegal din statii acoperã aceste ilegalitãti. Cãlãtorii care se dedau la astfel de practici trebuie sã înteleagã cã se expun unor riscuri foarte mari, masina respectivã poate sã aibã defectiuni sau soferul poate sã nu aibã permis si, astfel, le pune viata în pericol. Nu se gândesc la aceste aspecte, din pãcate, cei care apeleazã la aceste masini pirat”, a explicat unul dintre transportatori, la adãpostul anonimatului. Numai în jurul orasului, în satele de la 5-10 kilometri distantã, masinile-pirat fac câte opt, nouã sau chiar zece curse pe zi, cu cãlãtori care preferã sã plãteascã pretul unei cãlãtorii, fãrã niciun document din partea “transportatorului”. “Se duc si se întorc cu masinile pline. Sunt persoane în Vaslui care trãiesc numai din aceste activitãti. Nu stiu de lege, de fricã, nu au teamã de politie, de nimeni. Toti transportatorii au pierderi foarte mari, în ciuda unor actiuni de control, cum au fost la începutul lunii, însã care ar trebui sã se petreacã mai des”, explicã un alt transportator. Sunt si o serie de masini, gen Dacia Logan MCV, cu sapte locuri, la care soferii fac curse cu masinile încãrcate, astfel cã la o singurã cursã câstigã în jur de 20-24 de lei, numai dus, plus 20 de lei întors, spre oras. Cu zece curse pe zi, o masinã-pirat face cam 500 de lei într-o zi de “muncã”, spun transportatorii.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.