spot_img
spot_img
24 C
Vaslui
26-aug.-2025

Incredibil la Vaslui: Profesori de matematică din Vaslui, puși să predea muzică. Cum a evitat o astfel de situație cel mai titrat liceu al județului

- Advertisement -

PROBLEME ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT… Mărirea normei didactice duce la situații ciudate: profesori de matematică sunt puși să predea, totodată, muzică sau desen pentru a ajunge la cele 20 de ore impuse de legea Bolojan. Liderul de sindicat a explicat că astfel de situații se întâmplă în școlile din județul Vaslui, în special în mediul rural. “Acest mecanism nu conduce decât la o scădere a calității actului educațional”, a atras atenția liderul de sindicat Sorin Țiplea. La un pas de o astfel de situație s-a aflat și Liceul “Mihail Kogălniceanu”, însă directorul unității de învățământ a găsit o soluție: profesorii de matematică au primit, în completarea normei didactice, ore de opțional din sfera matematicii. “Nu le-am dat cu scopul de a salva niște catedre, dar sigur că a contat și acest lucru. Orele de opționale au avut dublu scop: creșterea actului educațional, în special la clasele de-a XII-a, unde sunt elevii care dau BAC-ul la matematică, și un alt scop – să nu-i băgăm în restrângere pe profesorii de matematică. Acum fiecare profesor de matematică are norma completă în specialitatea sa”, a explicat directorul Liceului “Mihail Kogălniceanu”, prof. Cătălin Ignat.

Liderul de sindicat Sorin Țiplea atrage atenția asupra problemelor pe care le creează mărirea normei didactice: “în momentul în care unui profesor nu îi iese norma didactică, se recurge la completare acesteia cu ore dintr-o altă specializare. Un profesor de matematică ajunge să predea, spre exemplu, și muzică sau desen sau geografie. Poate să aibă zece ore de matematică și opt ore de muzică, însă pentru care nu are calificare. Aveam și înainte situații de acest tip, însă acum amploarea este mai mare. Spre exemplu, dacă înainte un profesor cu 16 ore mai primea în completare două ore de altă specialitate, acum are nevoie de patru ore în completare. Sunt ore de necalificat. O situație asemănătoare se întâmplă și la LMK: unul dintre profesorii de matematică de la LMK a primit ore pentru o specializare pe care nu a predat-o niciodată. Eu nu spun că persoana respectivă nu este capabilă, dar lipsa de experiență pe acea disciplină nu-l va face performant peste noapte pentru elevii de la un liceu cu cerințe deosebite privind învățătura, inclusiv olimpiadele. Deci, acest mecanism nu conduce decât la o scădere a calității actului educațional. Domnul ministru spune că acum trebuie să rezolvăm problema deficitului bugetar și vom vedea după aceea calitatea actului educațional. Cum poți să declari așa ceva ca ministru? Chiar dacă el gândește așa ceva, nu avea voie să facă o astfel de declarație”, a declarat prof. Sorin Țiplea, președintele Uniunii Sindicale “Didactica” Vaslui.

- Advertisement -

Directorul de la LMK: “da, a existat riscul ca profesorii de matematică să primească ore în altă specialitate”

Contactat telefonic, directorul Liceului “Mihail Kogălniceanu” a explicat că, într-adevăr, a existat riscul ca profesorii de matematică să predea și alte materii, însă a evitat o astfel de situație găsind o altă soluție: orele de opțional din sfera matematicii. “La Liceul “Mihail Kogălniceanu”, profesorii titulari nu au primit ore la alte specialități. Toți profesorii de matematică au ore de matematică, nu predau altceva. Da, a existat riscul ca aceștia să primească ore în altă specialitate, dar asta din cauza unui lider de sindicat – prof. Daniela Panainte. Legea spune că un profesor care este titular în două școli, în caz de restrângere, este primul care pleacă. Doamna Panainte are ore la Liceul “Emil Racoviță” (LER) și la Liceul “Mihail Kogălniceanu” (LMK). Teoretic, dumneaei trebuia să plece în caz de restrângere. Dacă ea nu accepta acest lucru, trebuiau să intre în restrângere șapte oameni: trei de la LMK și patru de la LER. Dar noi am găsit o altă soluție: am dat ore de opționale la matematică, că ne permite legea Bolojan. Nu le-am dat cu scopul de a salva niște catedre, dar sigur că a contat și acest lucru. Orele de opționale au avut dublu scop: creșterea actului educațional, în special la clasele de-a XII-a, unde sunt elevii care dau BAC-ul la matematică, și un alt scop – să nu-i băgăm în restrângere pe profesorii de matematică. Acum fiecare profesor de matematică are norma completă în specialitatea sa: 20 de ore prof. Flueraș, 20 ore prof. Romașcu, 20 de ore Bighiu, 20 de ore Țiplea, deși nu predă niciuna, pentru că este degrevat total, 10 ore Panainte. Toți profesorii de matematică au ore în specialitate. Noi mai aveam și altă variantă – prof. Flueraș putea să primească două ore de informatică, pentru că are și specializare pentru această materie. Și eu aș putea să predau informatică, deși sunt titular la fizică. La fel și domnul Munteanu, și domnul Dumitrașcu. Noi suntem un caz fericit, pentru că am găsit soluția potrivită, dar știu că la alte școli sunt mari probleme”, a declarat directorul Liceului “Mihail Kogălniceanu”, prof. Cătălin Ignat.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

12 COMENTARII

  1. Boicot sau grevă? S-au mai prăjit profesorii prin 2018 cu boicotarea simulărilor pentru examenele naționale. Ce este acela boicot? Ar trebui intrat direct în grevă generală. Cu 2-3 zile înainte de începerea anului școlar, directorii vor fi băgați în ședințe la ISJ și instruiți să constrângă profesorii pentru a veni la școală pe 8 septembrie. Așa s-a practicat și în 2018, când directorii au folosit metode KGB pentru a constrânge profesorii, iar boicotul a fost un fiasco. Unii directori vor folosi discursuri lacrimogene cum că nu e de conceput a răpi copiilor festivitatea deschiderii unui nou an școlar și cum că unii dintre ei pășesc pentru prima oară pragul școlii, etc și că absentarea de la școală va avea consecințe. La greva din 2023, învățătorilor de la școli din medii defavorizare li s-a spus că, în perioada grevei, copii nu primesc lapte și corn. Boicotul va fi un eșec. Greva e modalitatea legală prin care profesorii pot lipsi de la festivitatea de deschidere a unui nou an școlar.

  2. Totusi, care este activitatea lui Tiplea ca sa fie degrevat total de ore? E liderul unui sindicat de buzunar. Ce face el in fiecare zi la sindicat? Directorul unui liceu cu peste 1000 de elevi este obligat sa faca 10 ore saptamanal iar liderul unui sindicat local (nici macar judetean) este degrevat total. Alo, domnule ministru, va e frica de sindicate ? Si pentru asemenea anomalii din invatamant ar trebui sa iasa in strada profesorii. Impotriva sindicatelor care sunt mana in mana cu guvernantii.

    • Lasati-l degrevat de ore, asa cum e. Ca profesor este un dezastru. Și nu că nu ar ști matematică, ci pentru că are un caracter care lasă mult, foarte mult de dorit. Prin plecarea lui de la catedră au scapat niște copii de umilință, de fapt un bulling in toata regula. Nu ma intereseaza ce presteaza ca lider de sindicat, dar pentru catedră nu are nicio vocatie. Absolut nici una!

  3. Sindicatele din invatamant au distrus actul educațional , sunt o gramada de mizerii care se intamplă în invatamant de peste 20 ani si liderii de sindicat si altii se prefac ca nu le vad: gen gradatiile de merit date pe spagă si acte false, toti directorii numiti politic, o gramada de scoli, grădinite cu personalitate juridică si fara elevi, ce pot sa spună domnii lideri de sindicat de calitatea invatamantului din mediul rural , unde insisi profesorii sunt praf?

  4. Incredibil este altceva. Tiplea și Panainte sunt titulari la LMK, dar sunt degrevați de ore ( adică nu le efectuează), însă sunt plătiți de instituție. Orele celor doi ( 30 de ore ) sunt ocupate de alți doi profesori. Acești profesori sunt și ei , la rândul lor , plătiți tot de LMK ( pe buna dreptate) , cu alte cuvinte liceul plătește de doua ori pentru același număr de ore. Se pare că e legal, dar sigur e imoral. Liderii de sindicat nu mai reprezintă demult interesele celor care plătesc cotizații. In alta ordine de idei Tiplea e arogant, nu are nici o treabă cu locul de unde își ia leafa. Omul are degrevare totală, iar pe Panainte nu o cunoaște nimeni, nu a călcat prin LMK de când s-a titularizat , ca prin minune , la acel liceu. Nu a predat o oră la LMK.

  5. Eliminarea caligrafiei (cu decenii in urmă) și diminuarea numărului dfe ore de muzică au dus la analfabetismul generalizat și la manelism. Am văzut scris de doctor (doctoriță de Huși) și de avocat, numai cu majuscule (!!!), ca să nu amintesc virgula, cratima sau despărțirea in silabe. Pe ulițele satelor auzi seara numai salam, țancă, babașa și alți neica nimeni. Se dorește, de fapt, intoarcerea la paleoliticul inferior, căci un popor incult și sărac este o cireadă, ușor de mânat de pe un izlaz pe altul.

    • Sa nu uitam astronomia, eliminată și ea din programă. Si ne mirăm că fanaticii kklinului cred că pământul e plat, că există tuneluri din Bucegi la Istambul etc.

      • ai impresia că nicușor e mai breaz? Pune o bere deoparte! Uiti de traditia de a injura si critica in ultimul hal președintii nostri. Datul din mânuțe nu-l ajută deloc!

    • Si foarte bine a făcut, directorul Ignat. Sunt profesori foarte buni, toti ce trei de matematica enumerati. E ridicol ca astfel de profi sa fie pusi in situatia restrangerii. Mai multe ore de mate, mai multe avantaje pentru elevi.

      Domnule director, poate intrati un pic in trântorii care nu fac nimic la ore. Nu sunt multi, dar sunt niste personaje care nu fac cinste pe acolo. Nu e admisibil la un liceu de calibru LMK. Ăia ar fi trebuit să fie primii care să intre în restrangere, nu Romascu, Flueras sau Bighiu care sunt niște profesori ce isi fac treaba cu varf si indesat.

      • Și atunci de ce fac scandal?
        Foarte bine că le-au pus mai multe ore, nu mai sunt obligați nici copiii sa vină acasă la ei să facă pregătire 😁
        Că și-au un obicei să nu-i învețe nimic la școală ca să vină acasă la ei să facă pregătire

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.