spot_imgspot_img
10.7 C
Vaslui
20-apr.-2024

Jumătate din stațiile ITP din municipiul Vaslui au tras obloanele

- Advertisement -
TEAMĂ… De frica monitorilor RAR care mișună prin județ, aproape jumătate dintre Stațiile ITP au pus lacătul pe ușă.

SUFLĂ ÎN IAURT… Activitatea de efectuare a inspectiilor tehnice periodice (ITP) este puternic afectată în aceste zile, la stațiile din municipiul Vaslui. De frica monitorilor RAR care mișună prin județ, aproape jumătate dintre aceste stații au pus lacătul pe ușă. Unii inspectori și-au amintit că nu și-au mai luat de mult un concediu, alții s-au îmbolnăvit subit. Marți dimineața, la cele câteva stații unde inspectorii nu au dat bir cu fugiții, erau cozi de zeci de mașini, spre exasperarea șoferilor, care au fost nevoiți să aștepte ore întregi până să le vină rândul. Aglomerație mare a fost și în curtea Registrului Auto Român, unde conducătorii auto au venit să-și redobândească certificatele de înmatriculare, retrase în urma controalelor în trafic.

Un șofer care a fost respins la ITP ne-a declarat că pentru prima dată de când merge cu mașina la aceeași stație, inspectorul s-a uitat cu mai multă atenție la anvelope. „De șase ani vin aici cu aceeași mașină și niciodată nu am fost respins. Acum mi s-a spus că nu pot trece inspecția din cauza indicelui de viteză de pe cauciucuri. Indicele trecut pe pneuri e inferior celui trecut în cartea mașinii. Culmea, cu aceleași cauciucuri am fost și anul trecut aici și nimeni nu s-a uitat la acest indice. Atunci am trecut inspecția tehnică periodică, azi nu”, ne-a spus vasluianul, dezamăgit și de faptul că a stat aproape două ore la coadă până să intre cu mașina în stație.

„Am colegi care au rămas fără atestat”

De frică să nu rămână fără locuri de muncă, inspectorii ITP din muncipiul Vaslui suflă acum și în iaurt, verificând mașinile până la cel mai nesemnificativ beculeț. „Nu risc nimic pentru nu vreau să mi se impute ceva. Mă uit cu atenție la anvelope, la lumini, la noxe, direcție, frâne, absolut tot. Așa făceam și înainte de a fi controalele, dar acum sunt mult mai atent. Am colegi care au rămas fără atestat, alții și-au luat liber, alții nu mai răspund la telefon. E o frică în rândul nostru că am putea rămâne fără loc de muncă, de asta mulți au preferat să închidă stațiile o perioadă” ne-a declarat inspectorul ITP. Marți după-amiază, conducătorii auto din municipiul Vaslui puteau face inspecțiile tehnice periodice doar în trei stații, restul având lacătul pe poartă.

Controale drastice, dictate de la centru

Monitorii Registrului Auto Român au ajuns în județul Vaslui, după ce în luna aprilie a acestui an, mai multe stații ITP dar și filiala județeană a RAR au fost călcate de procurorii anticorupție. În urma perchezițiilor efectuate a fost destructurat un grup infracțional organizat și arestate șase persoane, dintre care doi inspectori ITP și un inspector RAR. Aceștia percepeau mită între 250 de lei și 150 de euro pentru a acorda Inspecții Tehnice Periodice unor mașini care nici măcar nu erau verificate. După ce procurorii anticorupție au plecat din județul nostru, Ministerul Afacerilor Interne și conducerea centrală a Registrului Auto Român au decis să trimită la Vaslui inspectori din alte județe, care verifică atât mașinile aflate în trafic cât și activitatea stațiilor ITP, cele care au mai rămas deschise.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

5 COMENTARII

  1. dar de ce exact acum s a gasit si clientul respectiv sa dea totul pe trompeta? cind pleca cum pleca de la statia respectiva era bine, nu? acum , hop si el cu goarna

    • Asa este! Ca si la Finante, fura 2 smecheri de la Bucurestif miliarde cu recuperarea TVA si apoi Ministerul de Finante aplica niste masuri pentru toate societatile de te doare mintea-declaratii alambicate, controale…ca sa arate ca au luat masuri

  2. Sunt controlate in trafic doar autoturime si autoutilitare pana la 3,5 tone.Problema cu ITP-ul fictiv facut la RAR a aparut la camioane si autoutilitare care nici nu erau in Ro sau lucrau in alte zone ale tarii.Camioanele cu 20-30 tone peste sarcina maxima nu au voie sa fie controlate?.Dar microbuzele de transport persoane de la firma Morandi?.Fiecare statie ITP are sistem de inregistrare video care este monitorizat de RAR.Controlati la sange pe amaratii care au masini vechi in loc sa-i controlati pe cei de la RAR?.

    • Ce este peste 3.5 tone sau peste 9 locuri, li s-a luat autoritatea RAR-ului de a verifica aceste vehicule. Cea mai proasta decizie. Pentru ca ISCTR, cei care ar trebui sa verifice aceste vehicule, nu verifica starea tehnica. Propun celor de la VRN, sa ceara o statistica la ISCTR, pe ultimul an. Si inca una RAR-ului cand le verifica. Sa vedeti ca cei de la isctr verifica doar acte, tahografe, etc. Si asa zisul abonament anual.. ca la ei deja e abonament, nu mai e spaga. Cine cunoaste inspector isctr din vaslui, știe ce zic. Ce case, ce masini, ce asa zise afaceri.. pana una alta.. mult succes dna! De la un cap la altul!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.