La Bârlad, locurile din parcările de reședință vor fi scoase la licitație (FOTO, FACSIMIL)

TENACE… Primarul Dumitru Boroș ține foarte mult la proiectul privind aplicarea Strategiei Parcărilor din Bârlad, proiect respins de consilierii PSD (care s-au abținut de la vot) de două ori în mandatul trecut. Boroș a explicat că se va axa pe construirea de parcări gratuite și supravegheate la periferia Bârladului, iar parcările din oraș, cele de reședință, mai ales cele din centrul Bârladului, să fie cu taxă. La instituțiile publice, parcarea va fi gratuită 30 de minute, după care se va plăti taxa ce urmează a fi stabilită de CLM Bârlad. Consilierii PSD din cadrul CLM s-au opus aplicării politicii parcărilor din Bârlad, dar inițial au aprobat această politică, stabilită prin Strategia Parcărilor din Bârlad, cuprinsă în Planul de Mobilitate Urbană. Primarul Boroș aduce acum acest proiect în fața consilierilor, după ce a fost scos în dezbatere publică, timp de 30 de zile.

Numărul scăzut al locurilor de parcare amenajate în municipiul Bârlad, coroborat cu creșterea numărului autovehiculelor personale, determină apariția parcărilor improvizate, a parcării autovehiculelor în locuri nepermise și care îngreunează circulația și cauzează congestii în trafic. Față de anul 2007, când erau înmatriculate în Municipiul Bârlad 41.020 autovehicule, an de an numărul acestora a crescut cu o medie de 10% pe an, ajungând în anul 2020 la un număr de peste 90.000 de autovehicule. Practic, în acest moment în Bârlad sistemul rutier este complet neadaptat la numărul de vehicule care circulă în fiecare zi. Din ultimele statistici rezultă că sistemul rutier nu a fost extins corespunzător, rămânând dimensionat pentru 30 000 de vehicule. Conform Strategiei Parcărilor întocmită în cadrul Programului de Mobilitate Urbană, de către specialiști, rezultă că este necesară construirea de noi parcări și eliminarea parcărilor neregulamentare. În acest sens, primarul Dumitru Boroș, care a promis din mandatul trecut că nu va renunța la această strategie, a scos în dezbatere publică pe site-ul primariabarlad.ro „Regulament de atribuire și folosire a locurilor de parcare în parcările de reședință din municipiul Bârlad”. Timp de 30 de zile, bârlădenii au avut timp să studieze acest regulament, să-și prezinte opiniile față de noile reglementări, privind scoaterea la licitație a locurilor de parcare din zonele de reședință ale locuiorilor. Mâine, la ședința ordinară a lunii martie a CLM Bârlad, consilierii bârlădeni vor analiza proiectul care va cuprinde tot ce trebuie să cunoașteți pentru a vă prezenta la licitarea locurilor de parcare de reședință, taxele aferente și sancțiunile care se impun în caz de nerespectare a deciziilor din Regulament.

Spicuiri din regulament

„Având în vedere solicitările cetățenilor municipiului Bârlad, precum și necesitatea reglementării situaței cu locurile de parcare din parcările de reședință amenajate pe domeniul public al municipiului Bârlad, am inițiat prezentul proiect de hotărâre. Locurile de parcare care fac obiectul atribuirii și folosirii sunt cele situate în parcările de reședință, amenajate de Primăria Municipiului Bârlad”, menționează primarul Boroș în Referatul de aprobare a acestui Regulament. Iată câteva dintre reglementările propuse:

În parcările de reședință se va putea atribui câte un loc de parcare, pentru fiecare unitate locativă, prin licitație publică, în limita locurilor de parcare disponibile.

Toate parcările de reședință vor trebui identificate și inventariate, iar fiecărei parcări i se vor aronda blocurile din jurul acesteia care vor putea folosi parcarea respectivă și aprobate prin hotărâre a Consiliului Local Municipal Bârlad.

La semnalizarea verticală a fiecărei parcări de reședință se va specifica și durata de valabilitate a abonamentului și anume între orele 16.00 – 08.00;

Parcarea autovehiculelor în parcările de reședință amenajate de Primărie în Municipiul Bârlad este permisă numai pe baza unui abonament anual valabil, eliberat de proprietarul/ administratorul parcării.

În parcările de reședință se vor atribui locuri de parcare numai proprietarilor/deținătorilor de autovehicule cu masa maxim autorizată sub 3,5 t.

Ca regulă generală, la licitație nu vor fi admise persoanele care dețin garaje ori dețin curți sau au alte posibilități de parcare, situate la o distanță mai mică de 250 m de domiciliul acestuia.

Subânchirierea locurilor de parcare de către alte persoane, cu consimțământul abonaților este interzisă.

Abonamentele de parcare sunt valabile numai pentru autoturismele cu numerele de înmatriculare pentru care sunt eliberate, acestea nefiind transmisibile.

Sancțiuni prevăzute

Ocuparea unui loc în parcarea de reședință amenajată de Primăria Municipiului Bârlad fară deținerea abonamentului de parcare valabil pentru locul respectiv, atribuit conform prevederilor prezentului Regulament se sancționează cu amendă cuprinsă între 200-300 lei. Poliția Locală Bârlad sau serviciile de specialitate poate dispune și măsura complementară de ridicare a autovehiculului. Eliberarea autovehiculului ridicat se va face numai după achitarea taxei de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar, aprobată de Consiliul Local al Municipiului Bârlad. La ridicarea autovehiculului aflat în stare de contravenție la prezentul Regulament, se vor face poze datate din care să rezulte clar starea fizică a acestuia și se va întocmi o notă de constatare care va cuprinde: numărul de înmatriculare, marca și tipul autovehiculului. Nota de constatare va fi semnată de minim un martor; Montarea unui dispozitiv de blocare pe locul de parcare se sancționează cu amendă cuprinsă între 1000-2000 lei și ridicarea dispozitivului de blocare. Blocarea locului de parcare prin alte mijloace se sancționează cu amendă cuprinsă între 1000-1500 lei; Neexpunerea abonamentului la loc vizibil în autovehicul se sancționează cu amendă cuprinsă între 50-100 lei. Nerespectarea prevederilor art. 5.6. lit. b) – lit. f) din prezentul Regulament se sancționează cu amendă cuprinsă între 250-350 lei.

DOCUMENT: Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de atribuire şi folosire a locurilor de parcare în parcările de reşedinţă din municipiul Bârlad




12 COMENTARII

  1. Din cate știu deocamdată au doar puțin peste 3000 locuri de parcare, cum le dau celor 90.000 vehicule înmatriculate? Licitație ….ar însemna pt cel care oferă mai mult!!! De ce doar o singură mașină pt o unitate locativă? Daca am doua mașini , plătesc taxe și impozite pt fiecare mașină pt că le folosesc , de ce doar un loc de parcare?

  2. Care parcari?V-ati gasit sa licitati locurile insuficiente.Nu s-a facut mai nimic…Solutia nu e sa bagati mana in buzunarul omului care deja va plateste sederea in fotoliul caldut

  3. Desfiintati intai ingradirile, zarzavaturile si pavilioanele ilegale din jurul blocurilor, marcati locurile si apoi sa inceapa licitatia ! Pana nu puneti in legalitate spatiile din jurul blocurilor , pana nu ridicati masinile abandonate … nu aveti cum sa porniti aceasta initiativa folositoare pentru barladeni !

    • Mars ma comunistule, vrei numai beton si masini fara egr si dpf sa “respire” masina bine. Eu vreau spatii verzi, arbori si masini euro 5+, dar pe cine intereseaza ce vreau eu. “Autoritatile”, besinosii astia comunisti fac pe dos si baga gunoiul sub pres cum au invatat doar e tot Republica Socialista Romania. Ca sa nu supere votantii… sa-mi bag p*la de nu votez PSD de-acu… macar sa fure pana dispare Romania. Decat cu jegosi de astia de la PNL care o tin la limita subzistentei si amana inevitabilul. Masina e un lux, pentru restul sunt autobuze, in curand electrice nu rable non euro. Mancav-ar cancerul… faceti copii sa va mosteneasca rabla… nu aerul, nu viata.

  4. Hopa mai, ca e vorba doar de “zone rezidentiale” ca “afara” :)) unde a facut primaria parcari din spatii verzi, cineva trebuie sa plateasca si asfaltu ala. Doar nu credeati ca-i pleasca iar primaria e in slujba cetateanului ca toate institutiile platite din buget. Ei au facut gratis dar nu vedeti ca e o problema iar asta e solutia :)) Luati furcile… PCR… PCR… PCR… Uraaa… uraaa… uraaaa…

    • Au făcut parcări pe dracu, afara se plătește pentru ca se sta cu chirie ei nu sunt proprietari pe nimic, zonele rezidențiale care sunt proprietate privata obligatoriu trebuiau făcute și cu parcări proprietate privata, când proprietarul cumpără o locuita automat sa cumpere măcar un loc de parcare ca el acolo locuiește nu la cuca măcăi sa se bată 10 pe un loc sau sa ia amenda dacă vine acasă.
      Si impozitul pe mașină devine nostim cam fără sens, n-are nici un rost sa mai fie plătit

  5. sa plateasca si saraciile care s-au trezit asa din senin “locul de parcare e al meu” ..dupa ce si-au scris numerele la masina pe asfalt sau pe garduri! amezi taica.. daca scriu eu ceva cu vopsea pe garduri risc amenda, legea e pt toata lumea! bani la buget se fac ft simplu. sunt la masini parcate pe trotuare si lumea merge pe strada ca nu are loc de ele … cu nemiluita! nu mai zic de intersectii unde nu mai vezi nimic, masini pe colt ca la balamuc!

    • Saraciile de care zici tu erau biletarii lu Ceausescu aveau masina dinainte de revolutie isi cam merita locul. Tu te-ai nascut tarziu nu e vina ta, nici a lor. Tot ce vezi e facut de Ceausescu pt oameni saraci, fara masini iar acesti hoti nu au putut intretine ce a facut el, asa ca du-te la boul ros care ii este rusine cu numele si l-a schimbat si zi-i sa-ti faca parcare la deseul non euro luat de parintii plecati afara, tot fara vina lor.

  6. La blocurile care au magazine la parter ce faceți? – le dați la patroni că ei plătesc oricât, oricum se scad pe firmă și locatarii Dumnezeu cu mila!

  7. Mai bine scoateti dubele si camioanele din oras si pe urma vorbiti de locuri de parcare insuficiente, apoi daca tot nu e loc vorbiti de impozitare dupa norma euro si sa vedeti cum va ajung banii. V-ati gasit sa licitati locurile insuficiente. Se gaseste unu sa va dea in judecata si va mai cere si daune ca n-are unde sa parcheze. Nu mai vorbim ca unii au cate 3 rable ca-s “avuti” da stau la bloc cu saracii si au balcon de marmura si soba ca doar stau la vila :)).

LĂSAȚI UN MESAJ