spot_imgspot_img
17.6 C
Vaslui
25-apr.-2024

La plãcinte înainte!

- Advertisement -

Sedinta Consiliului Judetean de la Bãcesti, între “poale-n brâu” si dezbateri plicticoase

PENIBIL Existã un tip de sedinte pe care pur si simplu nu le poti include în nicio categorie, un fel de chermezo-dezbatere sprintarã învelitã bine într-o atmosferã de lucru. Asa s-a întâmplat la Bãcesti unde consilierii judeteni au fost convocati sã dezbatã câteva proiecte, sã viziteze un centru din comunã si sã mãnânce plãcinte. Motivul invocat de conducerea Consiliului Judetean pentru aceastã sugubeatã cãlãtorie a fost ca proiectele care privesc centrul din Bãcesti sã fie votate în cunostintã de cauzã

Ieri, Vasile Mihalachi, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Vaslui s-a tinut de cuvânt, si-a luat cu el vicepresedintii Corneliu dar si consilierii judeteni si i-a plimbat în comuna Bãcesti dorind sã le arate “realitãtile judetului” si sã voteze la fata locului un proiect extrem de controversat, cel al costului mediu lunar de întretinere pe care trebuie sã-l plãteascã bolnavii de aici. Trei microbuze pline ochi au plecat în jurul orelor 14.00 din Vaslui, sedinta fiind stabilitã la orele 16.00. Dupã ce consilieri au fost plimbati prin centru si ametiti cu “ultimele dotãri”, conditiile de cazare excelente, a venit partea cea mai “grea”: plãcintele calde! S-a mâncat pe rupte înainte de sedintã, în timpul acesteia si mai ales dupã. Nu tu stress, nu tu gâlceavã. Cele câteva proiecte au fost votate fãrã multe discutii. Centrul de asistentã medico-socialã Bãcesti a fost reabilitat ca urmare a implementãrii în anul 2010 a proiectului “ Extindere, dezvoltare si echipare CAMPS Bãcesti”, obiectiv finantat prin Programul Operational Regional Nord – Est 2007-2013 si în baza unui aviz favorabil al Ministerului Sãnãtãtii. Prin acest proiect s-a construit pe o suprafatã de 1960 m.p. Totul a fost împãrtit în 25 de saloane, cu baie proprie, 6 spatii de socializare, 7 cabinete pentru personalul de specialitate, spatii multifunctionale si locuri destinate tratamentului recuperator (sãli de gimnasticã si sala de fizioterapie, kinetoterapie si hidroterapie), cu dotãri corespunzãtoare normelor europene. Dupã disputele de la sedinta trecutã cu privire la aprobarea costului mediu lunar de întretinere pentru Centrul de asistentã medico-social Bãcesti, se pare cã sefii CJ au ajuns la un numitor comun si au hotãrât pentru centrul Bãcesti, un cost de 1.299 lei/lunã, iar pentru Codãesti 897 lei/lunã. Evident, aceste costuri vor fi suportate în mare parte de cãtre autoritãti si multi vor fi scutiti la platã. Aceste unitãti de asistentã socialã au la dispozitie douã surse de finantare si anume: subventii de la bugetul local al judetului si venituri proprii. Subventiile de la bugetul local al judetului se acordã pentru asigurarea serviciilor sociale, în conditiile legii, pentru cheltuelile de întretinere si gospodãrire, reparatii, consolidãri si dotãri independente. Veniturile proprii ale unitãtilor de asistentã medico- socialã se constituie din sume decontate de casele de asigurãri de sãnãtate, pentru servicii medicale, furnizate pe bazã de contract, contributii personale ale beneficiarilor serviciilor prestate sau ale sustinãtorilor legali ale acestora, donatii, sponsorizãri si alte venituri.

“Beneficiarii vor contribui cu 60% din veniturile pe care le posedã”

Trebuie fãcutã distinctie între costul mediu lunar de întretinere a asistatilor si cuantumul pe care trebuie trebuie sã îl suporte beneficiarii serviciilor acestor centre. Chiar dacã costul lunar/pat este de 1.299 lei, beneficiarii vor suporta 60% din venitul pe care îl detin. Persoanele care vor fi cazate în centru, dar care fac dovada cã nu au nici un venit vor fi scutite de aceastã contributie, aceasta fiind asiguratã de cãtre bugetul local al judetului prin bugetul fiecãrui centru medico-social de CJ Vaslui. Nivelul costului mediu lunar de întretinere de 1.299 lei a rezultat luând în calcul nivelele aprobate în bugetul pe anul 2011 a urmãtoarelor categorii de cheltueli precum cele de personal, altul decât cel medical, bunuri de natura obiectelor de inventar, hrana pentru oameni, deplasãri, detasãri, transferuri, cãrti si publicatii, pregãtire profesinalã, protectia muncii si alte cheltueli. Pe parcurs, costul mediu ar trebui sã mai scadã deoarece cheltuelile cu obiectele de inventar se vor dimuna. “ Aceastã unitate are menirea de a proteja niste persoane care au probleme. Este destul de comlicatã povestea aceasta. Cei care vin aici provin dintr-o situatie licitã. Vreau sã atentionez managemntul la media costurilor anuale deoarece este înrãdãcinatã ideea ca acestea sã tot creascã. Sper ca în anii care urmeazã acestea sã mai scadã”, a declarat vicepresedintele CJ, Dumitru Buzatu.

Vasile Mihalachi propune înfiintarea de gopodãrii anexe

Presedintele Vasile Mihalachi vrea neapãrat muncã multã la aceste centre, motiv pentru care a propus înfiintarea de gopodãrii anexe. Se va vedea cine va munci în aceste grãdini având în vedere cã unii bolnavii din centru nu se pot da jos din pat sã se ducã la baie. “Trebuie sã mai cãutãm si alte posibilitãti. Putem sã ne mai murdãrim si pe mâini câte o datã si propun sã se înfiinteze gospodãrii anexe la fiecare centru medical, de crestere a pãsãrilor, cultivare de legume, etc.”, a declarat Vasile Mihalachi, presedintele CJ.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.