Local

La Toamna Culturală, artiști precum Alex Velea sau The Urs au încasat câte 10.000 euro, fiecare. Banii au venit doar din sponsorizări, Primăria Huși nu a cheltuit niciun leu

E BINE CÂND NU E DIN BANI PUBLICI… Toamna Culturală Hușeană a fost o reușită anul acesta, chiar dacă au fost voci care au spus că, în „orașul dintre vii” cultura s-a cam servit… la ceaun. Spectaculos este că această sărbătoare nu a fost făcută din bani publici, deși Primăria, prin Casa de Cultură, a fost organizatoarea acestui eveniment. Vremea Nouă a făcut rost de documentele financiare, pe care vi le prezentăm în facsimil, iar la „total venituri” se vede negru pe alb că banii au venit doar din donații și sponsorizări, iar bugetul total al acțiunii a fost de 166.700 lei, care înseamnă cam aproximativ 35.000 de euro. Este însă interesant de văzut modul concret în care s-au cheltuit acești bani, cu mențiunea că rețeta artistică a fost mai puțin costisitoare decât la evenimente de același gen de la Vaslui sau Bârlad. Cheltuielile artistice, așa cum sunt ele prinse în raportul Casei de Cultură „Alexandru Giugaru”, arată că cel mai scump artist „The Urs” a costat 51.721 lei, adică un pic peste 10.000 de euro. La fel a costat și Alex Velea & Dancers, care a încasat pentru prestația sa 43.104 lei. În centralizator mai sunt doi artiști, „Țapinarii”, cu 8.000 lei și Matilda Pascal Cojocărița, care împreună cu Ștefan Cigu au încasat 10.000 de lei, sume de bun simț, dacă este să îi raportăm la primii doi artiști. A mai fost un artist, o cântăreață de muzică populară, Lorena Nechifor, care a încasat și ea 3000 lei. La secțiunea „Damigenius” sunt trecuți doi artiști, Leonte Năstase și Florian Vilsan, care, de asemenea, au încasat câte 3000 de lei fiecare. Centralizat, artiștii au cheltuit din cei 166.700 lei suma de 121.825 lei, adică cam 73% din total buget.

Ceea ce este demn de admirat în acest an la administrația condusă de Ciupilan, se referă la faptul că cheltuielile pentru Toamna Culturală Hușeană au fost suportate doar de către oameni de afaceri din Huși, arătând astfel că în „orașul dintre vii” spiritul antreprenorial are și simț artistic. Vom enumera sponsorii, din respect pentru gestul lor și pentru faptul că, într-o perioadă grea, au găsit resurse pentru a aloca acestui eveniment cultural iubit de hușeni, contribuind financiar consistent la organizarea lui. Acești sponsori sunt: Viacons Rutier, Vinicola Averești, magazinele TOP (SC Topeldin SRL), SC Autobuzul SRL, SC Enache SRL, SC Agrotur SRL, SC Dorexrom SRL, SC Diolsem Prim, SC Agriculture Solution, SC Elstecom, SC Pident Estetic SRL, SC Tony’s SRL, sala de evenimente Glamour Events, cabinet stomatologic Liteanu Grațiela, Asociația CURS, Asociația „Construim pentru Îngeri”, dar și două cabinete notariale, unul aparținând lui Ticu și Ștefan Macovei și al doilea lui Mihai Ionuț Armașu. Iată, așadar, aceștia sunt cei 18 antreprenori de suflet ai municipiului Huși. 

Scena a costat peste 30.000 de lei, în timp ce la Vaslui a fost 20.000 euro

Ceilalți 44.875 lei s-au dus, în mare parte, pe scenă și pe echipamentele audio, închiriate pentru această sărbătoare. Așadar, scena a fost închiriată cu 30.734 lei, iar pe lângă această sumă, Primăria a mai asigurat cazarea echipei de la scenă, care a costat 750 lei, dar și masa acesteia, 2500 lei. La Vaslui, de exemplu, scena a costat, pentru toate evenimentele, 20.000 euro/spectacol. Se poate vedea diferența (ce-i drept, nici cele două scene aduse la Vaslui și Huși nu seamănă între ele, însă cea de la Toamna Culturală, chiar dacă părea mai mică și mai sărăcăcioasă, a fost plină de viață și voie bună). Iată, așadar, în mare, care au fost cheltuielile acestui eveniment tradițional, care a adus hușenilor un dram de bucurie. Spectacolul a fost apreciat și foarte mulți hușeni au fost prezenți la acest concert.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button