spot_img
spot_img
27.1 C
Vaslui
06-aug.-2025

Magazinul Central din mijlocul Vasluiului s-a vândut cu 2,2 milioane de euro. Prețul este suspect de mic

- Advertisement -

IEFTIN… Tranzacția pare suspectă, mai ales din prisma prețului. Winmarkt Vaslui s-a vândut cu 600 euro/mp, o sumă cu care nu cumperi nici măcar o dărăpănătură la perfirerie, nu în centrul orașului

ESTE PIAȚA IMOBILIARĂ DIN VASLUI ÎN DECLIN?

TRANZACȚIA DECENIULUI… La Vaslui s-a încheiat cea mai spectaculoasă tranzacție imobiliară. Fostul magazin Central, acum Winmarkt Vaslui, care deține suprafață închiriabilă de 3.621 mp, s-a vândut cu 2,2 milioane de euro. Un chilipir, ar spune cunoscătorii pieții imobiliare, pentru că activul valora cel puțin de două ori mai mult. La un calcul elementar, această tranzacție a însemnat un preț de 600 euro/mp. Trebuie să luăm în calcul, un spațiu interior și exterior complet renovat și funcțional, în care chiriași sunt clienți importanți precum Carrefour, Pepco sau Jolidon. Cu 600 de euro/mp nu prea reușești să cumperi nicio ruină, adică o clădire fără geamuri și utilități, darămite să cumperi un spațiu cu toate utilitățile funcționale, cu aer condiționat și scări rulante, învelit în exterior cu alucobond și aflat pe un teren care valorează 250 euro/mp. Tranzacția a fost făcută de italienii de la IGD, care anul acesta au mai vândut încă două mall-uri, la Cluj și Alexandria, iar valoarea tranzacției este de aproape 14 milioane de euro.

În vremuri de criză și austeritate, iată că la Vaslui se face afacerea deceniului. Magazinul Central, deținut de compania Winmarkt România, a fost vândut de patronii italieni pentru suma de 2,2 milioane de euro, conform publicației economica.net. Centrul comercial din mijlocul Vasluiului are o suprafață închiriabilă de 3.621 mp și clienți care au acolo magazine precum Pepco, Carrefour sau Jolidon. Acesta este cel de-al treilea activ pe care italienii de la IGD îl vând în România. Conform publicației economica.net s-au vândul Winmarkt-ul de la Cluj-Napoca, în luna februarie cu suma de 8,3 milioane de euro și Winmarkt-ul din Alexandria, la o valoare de 3,3 milioane de euro. În total, vânzările de active non-core de până acum au totalizat 13,8 milioane de euro. Iată ce a declarat pentru publicația mai sus amintită, Roberto Zoia, CEO-ul lui IGD: „Rezultatul pozitiv al tranzacției pe care o anunțăm astăzi (n.r. 31 iulie) ne oferă un impuls suplimentar și confirmă validitatea direcției pe care am urmat-o cu programul de vânzare. IGD va continua cu hotărâre să implementeze acest plan, accelerând vânzarea activelor mai mici și concentrându-se apoi pe cele de dimensiuni medii”. Italienii speră să obțină în perioada 2025 – 2026, 70 de milioane de euro din astfel de tranzacții. Cel mai valoros activ al lor este Winmarkt Ploiești, iar în România mai dețin alte șase centre comerciale. La Vaslui au mai avut sediul de la etajul 1 al cinematografului Independența, pe care l-au vândut acum 2-3 ani în urmă.

Italienii au vândut Winmarkt Vaslui sub valoarea de piață

Valoarea de piață a magazinului Central este de peste 5 milioane de euro. Calculul este simplu: magazinul deține o suprafață de peste 3.600 mp, iar la un preț mediu de 1.250 euro mp, rezultă suma mai sus menționată. De remarcat că magazinul Winmarkt este modernizat cu scări rulante, este complet funcțional, bașca cu clienți, iar contractele lor de chirie pot fi oricând o garanție solidă la bancă. Reamitim că anul trecut hotelul Racova s-a vândut cu peste 3,2 milioane de euro, iar, de puțin timp, clădirea fostei școli de cooperație, aflată în Copou, o clădire cu 4 nivele, dar într-o stare jalnică, s-a tranzacționat în această vară cu suma de 1,8 milioane de euro. Un milion de euro clădirea și 800.000 euro terenul. Terenul s-a vândut separat, pentru că în timpul vânzării activului, exista un litigiu cu pământul de sub clădire. Așadar, această tranzacție de numai 2,2 milioane de euro cam bate la ochi. Ori italienii au avut nevoie de lichidități pentru o tranzacție ulterioară, în care își dublau sau triplau banii, ori în contract pot fi ascunse clauze despre care nu se știe nimic.

Cine este misteriosul cumpărător?

CHILIPIR… Momentan, nu am reușit să aflăm numele cumpărătorului, însă acesta a făcut o afacere nemaipomenită. Un astfel de activ să îl cumperi doar cu 2,2 milioane de euro este pomană curată. Orice antreprenor care putea susține un credit pe această sumă, putea numai cu banii de la bancă să achiziționeze această bijuterie din centrul Vasluiului, iar plata ratelor nu ar fi fost o problemă, atât timp cât în magazin sunt clienți de talia lui Carrefour sau Pepco. Magazinul Central, cum se numea pe vremea lui Ceaușescu, are un vad comercial mult mai bun decât Silver Mall și este așezat într-o zonă comercială considerată cea mai bună din oraș. Cei de la Winmarkt, se pare, nu și-au bătut capul cu această afacere de la Vaslui, pentru că în magazinul central puteau fi aduse branduri de top din Europa. Să vedem însă ce va face noul proprietar.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

  1. Da. Piața imobiliară este în declin. Economia toată este în declin. De fapt noi nu mai producem nimic, abia avem ceva industrie de producție, iar aia cu salariul minim pe economie. După cum ne place să avem mașină mai scumpă decât apartamentul în care locuim, tot așa ne place să considerăm că Vasluiul este un oraș de o valoare mare, chiar dacă are multe locuințe goale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.