spot_img
spot_img
8.3 C
Vaslui
02-mai-2025

Mica „făbricuță” de făcut bani de la Centrul de Afaceri va fi închisă după ce ani de zile ar fi funcționat în ilegalitate. Mafia lui Buzatu

- Advertisement -

IREAL… Lucrările de modernizare a străzii Decebal din municipiul Vaslui scot la iveală afaceri dubioase, ținute la secret atâția ani de vechea administrație a orașului. Una dintre acestea a fost dată în vileag, neintenționat, zilele trecute, în ședința de Consiliu Local, când consilierul Florin Anicăi a început să povestească cum un om de afaceri din oraș i s-a plâns că riscă să rămână fără spațiul comercial din fața Centrului de Afaceri, după ce primarul Lucian Braniște l-a somat ca în 15 zile să își oprească activitatea. Vorbim de acel chioșculeț micuț din fața clădirii, unde în fiecare zi, sute, poate chiar mii de moldoveni și-au făcut copii la documente pentru a deveni cetățeni ai municipiului Vaslui. Inutil să mai spunem câți bani a făcut acel spațiu în atâția ani de zile, perioadă când populația orașului aproape că s-a triplat, de la 50.000 la aproximativ 150.000. Numai că primarul Lucian Braniște a făcut o dezvăluire care în mod normal ar trebui să atragă după ea și niște demiteri, spunând că acel spațiu a funcționat în ilegalitate până acum, fără autorizații și avize eliberate de Serviciul Urbanism din cadrul Primăriei Vaslui. Cum a fost posibil așa ceva? Unele voci spun că această micuță afacere s-a construit și a rezistat pe piață datorită relațiilor de prietenie pe care administratorul societății le-ar avea cu unii social-democrați de prin oraș. De altfel, în timpul dezbaterilor și consilierul USR, Dragoș Chirica, a întrebat cum unele societăți sunt lăsate să facă ce vor, însă pentru social-democrați a intervenit salvator Valeriu Caragață, atrăgând atenția mai tânărului său coleg că întrebarea nu se referă la proiectul de hotărâre aflat în dezbatere, așa că subiectul a fost închis.

Abia intrat în Consiliul Local Vaslui în locul lui Marius Arcăleanu, Florin Anicăi a încercat să-și ajute un prieten care riscă să rămână fără una dintre afacerile sale. „Aș dori ca toate persoanele care investesc în orașul Vaslui, care au mici afaceri, să fie tratate în mod egal. Nu mai departe de azi dimineață (miercuri), un cetățean care are un spațiu la Centrul de Afaceri mi-a sesizat faptul că domnul primar i-a dat termen 15 zile să își închidă acel spațiu. Este vorba despre acel chioșc de la intrare în clădire unde se fac copii xerox. Patronul firmei are din ce să trăiască, dar trebuie să dea trei angajați afară. Nu înțeleg de ce brusc s-a dispus demolarea acelui chioșc pentru că, din câte știu, are toate autorizațiile și avizele necesare. Trebuie să avem în vedere că acest cetățean și-a adus aportul la creșterea populației și implicit la creșterea veniturilor municipiului Vaslui prin creșterea numărului de cetățeni moldoveni. A fost bine când i-a adus, acum, nu știu din ce motiv, nu mai este dorit”, a declarat Anicăi. 

Lucian Braniște: „Le-am pus în vedere să intre în legalitate. Atât!”

Deși problema acelui spațiu comercial nu se afla pe ordinea de zi, subiectul a generat discuții aprinse, mai ales că acuzațiile la adresa primarului au fost destul clare. Numai că Lucian Braniște nu a rămas dator și a devoalat o situație gravă care, în mod normal, ar trebui să se lase inclusiv cu dosare penale. „Acel chioșc la care domnul consilier face referire funcționa ilegal de foarte mult timp, fără niciun aviz și nicio autorizare de la Serviciul Urbanism din cadrul Primăriei Vaslui (!!!). Acel chioșc este amplasat pe direcția de intrare a trecerii de pietoni în acea instituție, fapt ce periclita buna circulație a pietonilor. Primarul nu a oprit nicio activitate comercială acolo, eu am avut doar o discuție cu conducerea Centrului de Afaceri pentru a recomanda intrarea în legalitate. Doar atât am făcut. Nu am dat niciun fel de dispoziție pentru a fi închis acel chioșc sau pentru a fi relocat”, a precizat primarul municipiului Vaslui. Acesta a mai afirmat că toată zona respectivă va trece prin niște modificări semnificative pentru a putea deservi întreaga populație a județului, nu doar câțiva șmecheri care până acum își țineau acolo mașinile scoase la vânzare. „Noi, în urmă cu două săptămâni, am semnat contractul prin care am predat acel spațiu de 7.700 mp Centrului de Afaceri, cu intrarea în legalitate a tot ce se întâmplă acolo. Primăria municipiului Vaslui este principalul client al acestui Centru pentru că avem închiriată acolo o suprafață destul de importantă. Noi suntem acționari cu 30% acolo, restul de 70% e acționar Consiliul Județean Vaslui. În acest sens, am purtat discuții și cu președintele CJ Vaslui, la finalul cărora am hotărât ca acea parcare de acolo să fie una publică, care să deservească cetățenilor județului Vaslui care au activitate la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP) Vaslui, care au contracte de închiriere a spațiilor de acolo, care vin cu treabă în oraș și vor să își lase mașina în parcarea respectivă. De asta s-au și relocat toate acele mașini care erau scoase la vânzare în acea parcare pentru că noi, pe raza municipiului, avem târg auto autorizat. Am ferma convingere că o comunitate bine organizată este o comunitate mai frumoasă. În concluzie, eu nu am dat pe nimeni afară, am cerut doar să se intre în legalitate”, a mai declarat Lucian Braniște. 

Cum a fost trecută cu vederea, atâția ani, o astfel de ilegalitate?

Spre finalul dezbaterilor, Dragoș Chirica a pus trei întrebări de zece puncte, care stăteau pe buzele tuturor celor prezenți în sală. „Eu nu vreau să aduc un reproș actualului primar, pentru că ocupă această funcție doar de un an, dar cum se poate ca acel chioșc să funcționeze în ilegalitate atâția ani. Cum e posibil ca acea societate să fie pusă să intre în legalitate doar după ce se schimbă președintele Consiliului Județean sau primarul? Să înțelegem că pe raza municipiului avem societăți care își desfășoară activitatea în ilegalitate și în funcție de factorul politic îi este pus în vedere să intre sau nu în legalitate?”, a întrebat consilierul USR. Pentru a afla răspunsurile la aceste întrebări, am făcut câteva cercetări în urma cărora am aflat că societatea care desfășoară activitatea în acel spațiu comercial se numește Anma Print SRL, administrator fiind Marian Lungu, un tânăr care a pus pe picioare mai multe afaceri în județul Vaslui, cele mai importante în domeniul piscicol. Conform site-ului ListeFirme.ro, societatea Anma Print SRL a avut, de la înființare și până în prezent, un singur angajat, nu trei, cum susținea consilierul Florin Anicăi. Afacerea cu chioșculețul din curtea Centrului de Afaceri a cunoscut succesul imediat după alegerile din 2020. Dacă în urmă cu cinci ani, cifra de afaceri a acestei societăți era de 68.655 lei, în anul 2021 cifra de afaceri a crescut la 117.323 lei, în anul 2022 la 107.968 lei, iar în anul 2023 la 104.406 lei. O creștere semnificativă s-a înregistrat și în ceea ce privește profitul net, acesta practic dublându-se după ce Dumitru Buzatu și Vasile Pavăl și-au câștigat ultimele mandate. Facem această mențiune pentru că Marian Lungu, așa cum se poate observa și pe pagina lui de Facebook, este foarte bun prieten cu tinerii social-democrați crescuți sub aripa baronului șpăgar.

Fiul directorului CRAV, implicat în afacere 

Marian Lungu

CA SA VEZI… Lungu Marian deține 50% din societatea AnmaPrint SRL, celălalt asociat fiind Andrei Iulian Sârbu, nimeni altul decât fiul directorului Centrului de Afaceri, Florin Sârbu. Contactat telefonic, acesta din urmă ne-a declarat că începând cu data de 15 mai, contractul cu societatea mai sus menționată va fi reziliat. „Eu nu cred că afirmația domnului primar este corectă, atât timp cât această societate a avut autorizație de funcționare și aviz de amplasament. Aceste documente au fost eliberate de Primăria Vaslui, dar cred că mai multe informații vă poate furniza administratorul societății. Într-adevăr, fiul meu este acționar la această societate, împreună cu Marian, însă, începând cu data de 15 mai, contractul va fi reziliat” a declarat Florin Sârbu. Am stat de vorbă și cu Marian Lungu, care ne-a spus că Lucian Braniște a făcut presiuni ca acel chioșc să dispară din fața Centrului de Afaceri înainte de depunerea jurământului de primar.

„Acel spațiu a fost amplasat în baza unui aviz de amplasament dat de Direcția de Urbanism din cadrul Primăriei Vaslui. Până anul trecut, am avut și autorizație de funcționare. În prezent, această autorizație este la avizat, eu am plătit taxa pentru ea, am numărul de înregistrare, pot să fac oricând dovada. Tot timpul ăsta eu am funcționat legal, nu mi-aș fi permis să țin acel chioșc fără să respect legea. Pentru mine, acel spațiu nu e principala mea sursă de venit, dar l-am gândit și ca un loc de muncă pentru niște angajați, pe care eu, începând cu data de 15 mai, va trebui să-i trimit acasă. Nu mai pot continua activitatea din cauza presiunilor care s-au făcut. Acel chioșc, în prezent, nu este chiar cel mai frumos, recunosc asta. Datorită investițiilor care s-au făcut în acea zonă, el arată urât acum. Dar eu am fost cel care și-a manifestat intenția pentru a-l moderniza, am propus mai multe variante și am zis să alegem una care să se încadreze în peisajul zonei respective. Cred că acel punct ajută cetățenii pentru că acolo desfășurându-și activitatea mai multe instituții, oamenii au nevoie de copii xerox, de dosare. Toți acești oameni vor fi puși în situația de a merge tocmai în Crucea Gării sau în altă parte pentru a-și putea face o copie xerox. Nu cred că într-o parcare atât de mare nu se putea găsi un loc pentru un chioșculeț care să deservească persoanele care au treabă la CRAV. Nu mă cunosc cu domnul Braniște, poate avem prieteni comuni, dar nu avem nimic de împărțit, însă pe mine m-a supărat că nici nu depusese jurământul de primar și a început să pună presiuni ca să dispară acel chioșc. Am discutat cu el, prima dată telefonic, și mi-a zis că dacă sunt în regulă nu sunt motive să fiu închis. După o săptămână, m-am întâlnit cu el în fața Consiliului Județean și avea o altă atitudine. Mi-a zis că începe curățenia, că pune capăt mizeriei de acolo. M-am simțit puțin jignit pentru că cineva muncește acolo, își câștigă un salariu, nicidecum nu face mizerie”, ne-a declarat administratorul Anma Print SRL.

 

Un alt exemplu 

ÎN NUMELE DOMNULUI… Tot pe strada Decebal, angajații societății Conest lucrează la amenajarea trotuarelor. S-a ajuns zilele acestea în dreptul Liceului Teoretic „Emil Racoviță” unde, peste stradă, își desfășoară activitatea o altă societate care se pare că s-a extins ilegal pe domeniul public al municipiului Vaslui. Vorbim de o firmă de pompe funebre deținută de preotul Damian. Din cauza acelei hale riicată tot pe timpul fostului primar Pavăl, constructorii au fost nevoiți să devieze trotuarul, abătându-se de la proiect. Și administratorul acestei societăți a fost somat să intre în legalitate, altfel, construcția va fi dărâmată.

Modus operandi, marca Pavăl 

PRACTICĂ… În ultimii ani, în municipiul Vaslui, fiecare a făcut ce a vrut, dacă a avut intrare la primărie. O demonstrează cazurile de mai sus, o arată și situația semnalată de cotidianul „Vremea Nouă” în urmă cu doi ani, când tot în timpul unei ședințe de Consilliu Local, administratorul societății Hovio Prod. SRL a solicitat acordarea dreptului de superficie a unui teren aparținând domeniului public al municipiului Vaslui. Cetățeanul respectiv solicitase, de fapt, menținerea dreptului de folosință asupra terenului în suprafață de 65 mp, drept ce îi fusese conferit încă din anul 2008, printr-un contract valabil pe o perioadă de 10 ani. În anul 2018, contractul dintre primărie și concesionar a fost prelungit pe încă cinci ani, până în anul 2023. Nevoiți să întocmească documentația, angajații primăriei au mers atunci la fața locului pentru a face măsurătorile cadastrale și așa au descoperit că administratorul respectiv ocupase nu 65, ci 120 de metri pătrați din domeniul public, plătind astfel o superficie mult mai mică. Toate aceste cazuri arată că până acum angajații Primăriei Vaslui au aplicat legea doar acolo unde au vrut, iar cei „cu spate” au fost protejați. De aceea, avem convingerea că și în Primăria Vaslui ar trebui gândită o mai bună organziare pentru că unii angajați de acolo și-au arătat, cu vârf și îndesat, „competențele”!

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

3 COMENTARII

  1. Marian Lugu asta miroase cam dubios!
    Ca sa nu mai vorbim si de familia Sârbu de care vad ca nu are curaj sa se atingă nimeni!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.