DEZASTRU… Vama Albita ar trebui sã fie modernizatã cu fonduri de la Uniunea Europeanã, având în vedere importanta acestui punct vamal extrem de aglomerat. Cel putin, asta sperã oficialii judetului Vaslui, care asteaptã pânã la finele lunii aprilie un rãspuns de la Bruxelles, pentru proiectul de reabilitare totalã a celui mai mare punct de frontierã a UE, de la granita cu Republica Moldova. Un proiect care va însemna modernizarea totalã a celor 36 de hectare cu cãi de rulare si constructii, cât reprezintã vama Albita. „Vom vedea pânã la finele lunii ce decizie vor lua cei de la Bruxelles, dacã aprobã proiectul de modernizare în totalitate a punctului vamal. Sunt cheltuieli foarte mari. Numai schimbare tuturor becurilor din vamã ar însemna cheltuieli de 700 milioane lei vechi, vã dati seama la ce nivel s-ar ridica tot proiectul de modernizare”, spune prefectul judetului, Eduard Popica.
În cazul în care Bruxelles-ul nu aprobã proiectul, datã fiind situatia dezastruoasã în care se aflã cãile de rulare pe sensurile de intrare în UE, atât la autoturisme, cât si la TIR-uri, se va lua o decizie la nivel de Guvern, pentru asfaltarea în regim de urgentã a cãilor de rulare. Compania Nationalã de Infrastructurã Rutierã a anuntat cã, în cazul în care nu se ia o decizie la nivel de UE, are disponibilitatea financiarã pentru a acoperi costurile cu asfaltarea tuturor cãilor de rulare din vamã, atât pe sensul de intrare în România, cât si pe cel de iesire. Situatia de la Vama Albita a ajuns într-un punct critic, pentru cã în acest punct vamal, tranzitat de sute de mii de masini anual nu s-a mai investit niciun leu, nici la partea de cãi de rulare si nici în clãdiri, astfel cã totul s-a degradat. Prezent, sãptãmâna trecutã, la Vama Albita, presedintele ANAF, Ionut Misa, a spus cã nu se astepta ca situatia drumurilor sã fie atât de dezastruoasã si a promis ajutor pentru remedierea cât mai urgentã a situatiei. Zilnic, acest punct vamal este traversat de 1.200 de autoturisme, 500 de TIR-uri si peste 10.000 de persoane.