Local

Multe treceri de cale feratã din judetul Vaslui sunt încã neelectrificate, însã conducãtorii nostri sunt interesati de transportul feroviar din Republica Moldova

CÂND BABA SE PIAPTÃNÃ… Anual, în judetul Vaslui, cel putin o persoanã îsi pierde viata în accidentele feroviare si asta din cauzã cã majoritatea trecerilor de cale feratã au rãmas la nivelul secolului trecut. La Rosiesti, de exemplu, trecerea de cale feratã nu este electrificatã, prin urmare soferii nu pot fi avertizati nici vizual, nici auditiv, cu privire la sosirea vreunui tren si din cauza asta, în zona respectivã, în ultimii ani, mai multi vasluieni au murit. În loc sã caute solutii pentru astfel de probleme, conducãtorii judetului nostru au mers ieri în Republica Moldova, într-o vizitã de lucru, pentru a evalua „progresul proiectelor de infrastructurã feroviarã si rutierã de la granita dintre cele douã tãri”.

„Împreunã, construim o legãturã strânsã si directã între România si Republica Moldova, la propriu”. Asa si-a încheiat mesajul Marius Arcãleanu, subprefectul judetului Vaslui, care ieri a fãcut parte din delegatia deplasatã în Republica Moldova. Din delegatia vasluianã au mai fãcut parte Ciprian Trifan, presedintele Consiliului Judetean Vaslui, Mircea Gologan, administratorul public al judetului Vaslui, precum si Dãnut Tofan, primarul comunei Lunca Banului. „Astãzi am fost prezent la o vizitã de lucru în Republica Moldova, în cadrul unei delegatii comune, pentru a evalua progresul proiectelor de infrastructurã feroviarã si rutierã de la granita dintre cele douã tãri, alãturi de viceprim-ministrul Republicii Moldova, Vladimir Bolea, secretarul de stat Irinel Scriosteanu din partea Ministerului Transporturilor din România. Pe tronsonul feroviar Prut-Fãlciu, am constatat progrese în restabilirea unei conexiuni strategice între Republica Moldova si România. În Statia Prut 2 (Cantemir), a fost deja montat un segment de 550 m de cale feratã cu ecartament larg, care asigurã legãtura cu platforma de încãrcare-descãrcare a mãrfurilor. Lucrãrile continuã cu reabilitarea acoperisului platformei si constructia liniei cu ecartament european, un pas important pentru conectarea directã la reteaua feroviarã a Uniunii Europene. Tot în cadrul vizitei, am participat, alãturi de viceprim-ministrul Republicii Moldova, Vladimir Bolea, secretarul de stat Irinel Ionel Scriosteanu din partea Ministerului Transporturilor din România si reprezentanti ai CFM, CFR, CNAIR si ai autoritãtilor locale de pe ambele maluri ale Prutului, la consultãri privind viitoarele poduri rutiere Cantemir-Fãlciu si Leova-Bumbãta. Discutiile, gãzduite de Consiliul Raional Cantemir, s-au axat pe identificarea celor mai potrivite trasee pentru aceste poduri, în vederea evitãrii eventualelor blocaje de mediu si asigurãrii unei bune conectivitãti cu retelele nationale de transport. Este un pas esential în realizarea studiilor de fezabilitate, cu impact direct asupra mobilitãtii si economiei regionale. Împreunã, construim o legãturã strânsã si directã între România si Republica Moldova, la propriu”, a transmis Marius Arcãleanu dupã vizita în Republica Moldova.

2 comentarii

  1. Titlul este clickbait, pentru dezinformare. De fapt este vorba despre redeschiderea căii ferate Barlad-Falciu si redeschiderea circulatiei spre Republica Moldova. Că tot comentează toți suveranistii prostani.

  2. e ok! România ultima, sloganul european pt fiecare stat în parte!

    Dar să dea si la Ucraina vreo 20 de mii de soldați luați cu japca din jud Vaslui nu se poate? să-i bage la Zaparojîie la cules mine

    Nu va fi usor va fi ucrainișor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button