spot_imgspot_img
7.7 C
Vaslui
18-apr.-2024

Olimpicii vasluieni, rezultate deosebite la Chimie!

- Advertisement -

REZULTATE… Elevii vasluieni, care au reprezentat judetul Vaslui la Olimpiada Nationalã de Chimie, s-au întors acasã cu premii. Cel mai bun rezultat a fost obtinut de elevul Gabriel-Teodor Toma de la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu Vaslui: al treilea punctaj pe tarã si locul IV la nivelul clasei a X-a. Acesta a fost rãsplãtit cu prima Mentiune (Ministerul Educatiei) si un avantaj important: concursul de admitere la studii universitare, beneficiind de dreptul de a se înscrie, fãrã sustinerea concursului de admitere, pe locuri finantate de la buget. Am fost un norocos, am reusit sã rezolv subiectele si sã obtin al treilea punctaj pe tarã si al patrulea premiu, demonstrând cã si la Vaslui este loc pentru performan, a mai povestit Gabriel. Alti doi elevi din judet au obtinut câte o Mentiune Specialã. Este vorba despre elevii Radu Matei Ursan (clasa a VIII-a) de la scoala Gimnazialã Mihail Sadoveanu Husi si Loredana Iacob (clasa a X-a) de la Colegiul National Cuza Vodã Husi.

Olimpiada Nationalã de Chimie 2022, a 55-a editie, s-a desfãsurat la Baia Mare, Maramures, în perioada 14-18 aprilie. Participarea elevilor la etapa nationalã a olimpiadei a fost individualã, Ministerul Educatiei acordând, pentru fiecare an de studiu, de regulã trei premii, un premiu I, un premiu II, un premiu III si un numãr de mentiuni reprezentând maximum 15% din numãrul participantilor, rotunjit la numãrul întreg imediat superior, în cazul unui numãr fractionar. Lotul olimpic de chimie al judetului Vaslui a fost reprezentat de sapte elevi valorosi pe aceastã treaptã a performantei: Radu Matei Ursan, clasa a VIII-a, Școala Gimnazialã „Mihail Sadoveanu” Husi, profesor la clasã si la Centrul Judetean de Excelentã, Anghelus Miluta; Gabriel-Teodor Toma, clasa a X-a, Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, profesor la clasã Gosav Doina, la Centrul Judetean de Excelentã profesor Drãgoi Nicoleta; Loredana Iacob, clasa a X-a, Colegiul National „Cuza Vodã” Husi, profesor la clasã si la Centrul Judetean de Excelentã, Badea Ionela (si însotitor lot); Aura-Maria Botoroga, clasa a X-a, Colegiul National „Gh.Roșca Codreanu” Bârlad, profesor la clasã si la Centrul Judetean de Excelentã, Tilibasa Aura; Teona Bianca Marta, clasa a X-a, Colegiul National „Cuza Vodã” Husi, profesor la clasã si la Centrul Judetean de Excelentã, Adumitroaei Diana; Serban Grecu, clasa a XI-a, Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, profesor la clasã Gosav Doina; Roberta Andreea Luca, clasa a XII-a, Colegiul National „Cuza Vodã” Husi, profesor la clasã si la Centrul Judetean de Excelentã, Badea Ionela.

Inspectorul scolar pentru chimie: „Felicitãri elevilor promotori ai competitivitãtii, sã performeze si sã obtinã rezultatele dorite în toate contextele!

La clasa a IX-a, Eric-Andrei Cretu a preferat sã se retragã din competitie cu mentiunea cã la editia urmãtoare sperã sã participe. „Îl vom sustine neconditionat, este un elev foarte serios, are o gândire criticã excelentã în munca pe care o desfãsoarã! Elevii din lotul olimpic, cu o exceptie, au beneficiat de ore de pregãtire pentru performantã în cadrul Centrului Judetean de Excelentã din zonele Bârlad, Husi, Vaslui. Felicitãri elevilor promotori ai competitivitãtii, sã performeze si sã obtinã rezultatele dorite în toate contextele! Multumim pãrintilor cã sunt parteneri implicati, sustin si încurajeazã performanta la toate nivelurile!”, a transmis inspectorul scolar pentru chimie, prof. Nicoleta Drãgoi.

Gabriel-Teodor Toma: „proba practicã a fost ceva fascinant pentru mine

Cel mai bun rezultat obtinut la Olimpiada Nationalã de Chimie îi apartine elevului Gabriel-Teodor Toma. Acesta a participat, din clasa a VII-a, an de an, la olimpiade si concursuri, în special la chimie, însã experienta de acum, din clasa a X-a, este una cu totul deosebitã. „Proba practicã a fost ceva fascinant pentru mine, fiind si primul an de chimie organicã. Comparativ cu alti ani, pe lângã protocolul clasic, care trebuie urmat cu atentie pentru obtinerea produsului cerut de subiect, am avut de realizat investigatii cromatografice în urma cãrora trebuiau desprinse anumite concluzii legate de cum s-a desfãsurat reactia si legat de puritatea substantei. Este un lucru mai neasteptat la clasa a X-a, având în vedere cã doar într-un an s-a mai dat, la clasa a XI-a a apare frecvent acest tip de subiect”, a povestit Gabriel.

Gabriel-Teodor Toma, multumiri adresate profesorilor care l-au pregãtit si l-au înteles

Gabriel a multumit dascãlilor care l-au pregãtit la chimie, precum si celorlalti profesori de la Liceul „Mihail Kogãlniceanu”, care l-au înteles si l-au încurajat. „Fãrã profesori implicati, elevul nu poate obtine performante olimpice si de aceea tin sã multumesc doamnei profesoare Gosav Doina, care mi-a dezvoltat pasiunea de chimie, declansatã în gimnaziu de doamna profesoara Tãune Pavelina, fãrã de care nu as fi cunoscut frumusetea chimiei, si doamnei profesoare Drãgoi Nicoleta de la Centrul de Excelentã, alãturi de care am dezlegat misterul multor probleme captivante. Doamnele profesoare de chimie au fost forta diriguitoare, care m-a motivat sã învãt, au dat dovadã de profesionalism si au pus suflet în ceea ce fac. Dumnealor au reprezentat si un sprijin emotional enorm, care face parte din reteta ,,nescrisã” a succesului. Multumesc tuturor profesorilor de la Liceul „Mihail Kogãlniceanu”, care m-au înteles, care mi-au acordat timp sã lucrez la chimie, care m-au încurajat si care au stiut cum sã o facã. Sã obtii un rezultat bun la o competitie nationalã nu este usor. Continuturile problemelor implicã cunostinte solide ce trebuie aprofundate, presupune multã muncã, dar care devine o plãcere când îti place ceea ce faci. Pot spune cã, de-a lungul anilor, din gimnaziu si pânã acum, în liceu, am trãit toate stãrile unui olimpic: am învãtat ce înseamnã sã fii pe ultimul loc, ce înseamnã sã fii pe la mijloc si ce înseamnã sã fiu printre primii, astfel cã pot spune, din toatã inima, cã orice elev care se calificã la nationalã este deja cel mai bun. Pe lângã faptul cã toti participantii sunt elevi foarte bine pregãtiti, pot fi subtilitãti în subiectele date si o neatentie te poate doborî. Am fost un norocos, am reusit sã rezolv subiectele, obtinând al treilea punctaj pe tarã si al patrulea premiu, demonstrând cã si la Vaslui este loc pentru performantã”, a mai povestit Gabriel.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

  1. Teoretic, e posibil să aveți dreptate! Practic, eu am citit un articol de presă, în care nu apare nicio mențiune despre criteriile de departajare, „decât” inepția respectivă ! Dar poate voi ați dictat articolul, omițând explicația respectivă și de asta știți tot adevărul. În rest, felicitări copiilor pentru rezultate, indiferent de locurile obținute!

  2. Al treilea punctaj la clasa a X-a după proba teoretică și locul 4 pe țară la clasa a X-a după desfășurarea probei practice. Practic…, după proba practică a coborât de pe 3 pe 4. Felicitări, un rezultat care presupune o minte strălucită și foarte multă muncă precum și susținerea necondiționată din partea familiei și a profesorilor.

  3. Nicule, pentru unii e mai greu sa înțeleagă. In cazul egalității de punctaj, cum a fost și cazul de fata, exista criterii de departajare. Exista un singur loc unu, un singur loc doi, un singur loc trei. Doar in cazul in care sunt epuizate toate criteriile de departajare se acorda doua premii pentru aceeași categorie.
    In alta ordine de idei, felicitari, Gabriel pentru rezultatul excepțional! Nu e puțin lucru sa ai Prima menitiune din clasament! Cinste tie pentru munca, perseverenta și modestia de care dai dovada! Felicitari părinților care au știut cum sa te crească și profesorilor care ți-au fost cu adevărat alături (nu ca alții de prin Barlad ori Husi care își lasă elevii pe cont propriu).
    Ca o paranteza, rușine Inspectoratului Școlar care nu face nimic pentru promovarea olimpicilor, mai ales a celor care obțin rezultate deosebite la naționale.
    La centrul de Excelenta sunt promovați toți elevii care obțin distincții la nivel național (e drept ca uneori include și elevi care nu fac parte din CEX la discipline pentru care nici măcar nu exista grupe….comoditatea și pe acolo- poate aude doamna pe pe acolo).
    Ce facem cu elevii care nu sunt la CEX? La istorie spre exemplu, Vasluiul a ocupat un loc trei național. La franceza la fel. Podium, oameni buni, dar ISJ-ul doarme! La ce catastrofa de inspector exista la istorie, nu e de mirare.
    Nu e de mirare nici ca aceasta instituție nu scrie nimic nici pe site nici pe pagina de Facebook despre rezultatele olimpicilor. Când niste cadre didactice mediocre conduc aceasta instituție, ce așteptări sa ai.
    Felicitari copii, premiați sau nu, promovați sau nu, sa luptați sa schimbați ceva in jurul vostru și sa fiți schimbarea de care țara asta are atâta nevoie!

  4. Ceva sfidează logica : „al treilea punctaj pe țară și locul 4 la clasa a X-a” ! Cum vine asta? Locurile nu au fost stabilite după punctaj?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.