Local

Podul Doamnei de la Roșiești devine Podul Corupției. Se pregătește jaful deceniului: 3 milioane de euro. Două scânduri au costat 100.000

POVESTEA PORCULUI... Podul de Piatră s-a dărâmat, au venit șmecherii și euroii i-au umflat. Iată povestea costurilor exorbitante pentru reabilitarea unui pod, monument istoric, de parcă va fi poleit cineva cu aur. Atenție, după reabilitare, pe acest pod se va circula doar pietonal!

INCREDIBIL… Consiliul Județean Vaslui urmează să adopte, în această săptămână, actualizarea devizului general și a indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiție “Reabilitarea monumentului istoric Podul Doamnei”. Așa s-a aflat că acest pod, monument istoric situat lângă Stâna Costești, a ajuns să coste, atenție, peste 3 milioane de euro, o sumă uriașă, dacă ținem cont că peste acest pod nu se va circula, având doar valoare istorică. Uite că ajungem să-i dăm dreptate lui Ilie Sărăcie Bolojan, care spune că mulți bani se cheltuie aiurea. Pentru a înlocui câteva bucăți de piatră căzute sau pentru montarea unor parapeți de lemn, să dai 16,72 milioane de lei, parcă chiar e o bătaie de joc. Dar când te gândești cât a costat așa-zisa casă a lui Cuza de la Bârlad, nu te mai miră nimic. Acolo s-au spart 5 milioane de euro. Dar avem și o veste bună. Că suma inițială pentru această investiție s-a diminuat cu 3 milioane de lei, de la 16,72 milioane lei, la 13,73 milioane lei. Cu 3 milioane de euro, un privat făcea un resort de 5 stele la Roșiești.

Podul Doamnei, cunoscut și sub numele de Podul Docolinei, este un monument istoric impresionant situat lângă drumul care leagă Gara Roșiești de șoseaua Crasna-Bârlad pe care toți vasluienii l-au văzut, însă puțini știu istoria adevărată a acestui pod. Construit în timpul domniei lui Mihail Sturdza și inaugurat în 1841, podul a fost o parte esențială a infrastructurii Moldovei, facilitând comerțul și transportul printr-un important nod rutier al vremii. De-a lungul timpului, originea denumirii sale a fost subiect de dezbateri, fiind asociată atât cu Elena Cuza, cât și cu doamnele din familia boierească Costachi. Pe lângă importanța sa istorică, podul a fost martor al numeroaselor evenimente, inclusiv jafuri și conflicte armate, fiind avariat în Al Doilea Război Mondial. Construit din piatră masivă, cu cinci arcade impunătoare, podul a rezistat timpului, dar după abandonarea sa în 1981, degradarea a devenit inevitabilă. În prezent, Consiliul Județean Vaslui a inițiat un proiect de conservare și restaurare, în încercarea de a salva acest simbol arhitectural de la dispariție. Reabilitarea obiectivului de investiții a presupus două etape. Prima etapă a fost cea de intervenție de urgență asupra monumentului în cauză, iar cea de-a doua etapă presupune reabilitarea acestuia. În etapa de intervenție de urgență, investiția totală a ajuns la valoarea de 554.982,67 lei, din care suma de 247.067,00 a fost plătită de Institutul Național al Patrimoniului, restul sumei reprezentând contribuția Consiliului Județean Vaslui. În etapa actuală, cea de reabilitare, ca urmare a finalizării procedurii de achiziție publică de execuție lucrări, totalul general al devizului aprobat prin Hotărârea nr.140/2025 s-a diminuat de la 16.728.390,89 lei la 13.739.094,43 lei. Potrivit reprezentanților Consiliului Județean Vaslui, această actualizare este necesară și oportună pentru alinierea documentației la noile prevederi fiscale și pentru derularea proiectului în condiții de legalitate, eficiență și transparență.

Lucrările de urgență la pod, adică montarea unor scânduri și piloni de lemn au costat 100.000 de euro

Sumele vehiculate mai sus par desprinse din filme cu escroci. Pentru așa zisele lucrări de urgență la pod, care se văd cu ochiul liber s-a alocat peste jumătate de milioane de lei. Vorbim de două scânduri și de câteva ore de lucru, pentru care niște șmecheri au luat 100.000 de euro. Și acum vine partea frumoasă. Pentru reabilitarea sa se cheltuie cât podul de la Cernavodă, adică 3 milioane de euro. Oare se va polei cu aur, fiindcă astfel nu se explică ce se vor face cu acești bani. Ar fi bine ca acest proiect să fie verificat de Curtea de Conturi și de procurorii de la DNA, fiindcă aici pute tare a șpagă și corupție.

1 comentariu

  1. Din partea mea să coste și 50 de milioane de euro, atâta timp cât trăiesc într-un județ plin de prosti, puțin mă interesează. Furați ba jegoșilor, furați , că nimeni nu va face nimic, scârbe ordinare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button