17.4 C
Vaslui
05-oct.-2022

Politicienii locali si reteaua de transport: paralelism curat!

- Advertisement -

Din ciclul: ce ati votat, asta aveti!

INCREDIBIL…La provocarea lansatã de fostul senator Vasile Pintilie referitoare la situatia dramaticã a stadiului construirii retelei de autostrãzi de pe teritoriul României, conform cu MasterPlanul UE, politicienii alesi din judetul Vaslui s-au inflamat. Senatorul Dan Marian (PDL) este de pãrere cã nouã nu ne trebuie în judet autostrãzi ci trei sosele de centurã, la Bârlad, Vaslui si Husi, deputatul Adrian Solomon (PSD) spune cã nu ne trebuie nicio sosea de centurã, pentru cã traficul greu va fi preluat de autostrada Ploiesti-Buzãu-Focsani-Bacãu-Iasi-Ungheni, deputatul Florin Ciurariu (PNL) vrea si autostradã si centuri de sigurantã prin judet, iar deputatul Toader Dima (PSD) viseazã modernizarea drumului national Iasi – Husi – Fãlciu – Galati! Singurul politician cinstit a fost Ana Bircall (PSD) care a precizat cã reteaua de transporturi nu este domeniul ei si ne-a cerut rãgaz sã se documenteze. Jumãtate dintre alesii nostri sunt pe dinafarã când este vorba sã lupte pentru cresterea economicã a judetului Vaslui, lãsat total pe dinafarã de Guvernul Ponta 1, 2, 3 sau 4.

Zilele trecute în cotidianul nostru a fost publicat un articol, scris de fostul senator Vasile Pintilie si preluat de pe portalul contributors.ro, referitor la situatia dramaticã a stadiului construirii retelei de autostrãzi de pe teritoriul României. Mesajul principal este acela cã nu se respectã culoarele paneuropene de transport si, în context, într-o formã disimulatã, reiese cã prin judetul Vaslui trece Culoarul 9 Paneuropean. Asa au decis în mai multe rânduri specialistii în transporturi din UE si pentru asta dau bani, dacã îi si ceri. Construirea unei autostrãzi pe aici ne-ar scoate, într-o anumitã mãsurã, din anonimat si ar contribui la dezvoltarea economicã si socialã a regiunii. Factorii de decizie, din guvernul de astãzi, nu respectã, nejustificat si ilogic, traseele stabilite anterior. Prin planurile promovate, ocolesc aria teritorialã în care ne aflãm noi, amãrâtii din judetul Vaslui. Asta înseamnã condamnarea pentru o lungã perioadã de timp la lipsa investitiilor în zonã si mãrirea decalajului în ceea ce priveste nivelul de trai dintre Moldova lui Stefan Cel Mare si restul tãrii. Asemenea investitii nu se fac în unu sau doi ani, dar cu certitudine prima etapã o constituie planurile si proiectele. Dacã nu existã nici mãcar intentia de a construi ceva pe aici, atunci, cu sigurantã realizãrile vor fi nule în viitor. Or, tocmai acesta este mesajul transmis de articolul scris de Vasile Pintilie. Dacã regiunea în care locuim noi nici mãcar nu figureazã în planurile de viitor, trebuiesc trase semnale de alarmã. Altfel spus, “dãm cu piciorul”, din ignorantã, la un “noroc chior”, oferit de specialistii UE, care au considerat cã pe aici, prin judetul nostru, este traseul cel mai scurt si mai rentabil sã se transporte mãrfurile din sud-estul Europei cãtre parte de nord-est a Europei. Nedumerirea mea, ca jurnalist, a apãrut atunci când am observat cã informatiile transmise, prin intermediul articolului, (foarte apreciat de altii!) nu au fost receptate corect, tocmai de politicienii votati de noi, în 2012, sã reprezinte interesele cetãtenilor din judet! La rândul meu am fost uimitã de superficialitatea, mediocritatea, infantilismul, lipsa de interes si, nu în ultimul rând, absenta, la ei, a unui dram de patriotism local. Iatã, în rândurile de mai jos, pãrerile câtorva dintre acestia. Cititi si minunati-vã!

“Voi sunteti normali, cei din judetul Vaslui? Ce vã trebuie autostradã?”

“Drumurile Nationale si cel european care tranziteazã judetul Vaslui, prin Bârlad-Crasna – Husi pânã la Albita, au fost reabilitate cu fonduri de la UE, care a dat sute de milioane de euro pentru asta. Care UE îti mai dã bani acum pentru autostradã? Voi sunteti normali, ãstia din Vaslui? Asta e problema lui Pintilie si Timofticiuc? Sã facã autostradã pe la Bârlad? Pintilie vorbeste la pereti. Pe Master Planul anterior a fost, initial, culoarul 9 paneuropean pe la Bârlad-Crasna – Husi, dar s-au fãcut modificãri. Acum, când s-au dat sute de milioane de euro pe drumurile nationale din judet, problema noastrã trebuie sã fie alta: trei sosele de centurã la Bârlad, Husi si Vaslui. Ce nevoie mai avem noi de autostradã? Nu ne trebuie în judet asta. Problema noastrã trebuie sã fie cele trei sosele de centurã, restul sunt baliverne!”, a spus senatorul Dan Marian.

“Nu avem nevoie de sosea de centurã”

“Faptul cã s-a modificat acel culoar paneuropean 9, care trece acum prin Bacãu-Iasi-Ungheni, este o cerintã a Republicii Moldova. UE nu face decât sã punã în practicã cerintele nationale. Iar Republica Moldova a cerut acum vreo doi ani schimbarea culoarului pe la Ungheni – Iasi, astfel ca si Bãlti, al doilea oras ca importantã al Republicii Moldova, sã poatã beneficia de acces mai facil la autostradã. În proiectele lor, a celor de dincolo de Prut, se pare cã existã un interes sã se facã o autostradã sau drum modernizat Chisinãu-Bãlti-Ungheni si de acolo peste Prut si asa mai departe. Din 1997 când s-a stabilit Master Planul de UE si pânã în 2015 au trecut niste ani si unii evolueazã. Între timp, la Chisinãu este o altã viziune: sã ajungã din punctul 1 în punctul 2. Culoarul ãsta paneuropean 9 poate sã treacã prin Bârlad în continuare, dar asta nu înseamnã cã pânã în 2020 va trece vreo autostradã pe aici. Este un Master Plan pentru exercitiul 2014-2020. Cât despre soseaua de centurã a Bârladului, dacã dispare traficul greu, ce ne mai trebuie nouã sosea de centurã? Dacã va fi deviat tot traficul greu din Republica Moldova pe la Bacãu-Iasi sau prin nord, Iasi-Târgu Mures, nu mai este nevoie de sosea de centurã la Bârlad!”, a spus deputatul Solomon.

“Ministrul Rus pune cãruta înaintea boilor”

“Ce spune domnul Pintilie era în programul celãlalt, cu exercitiul financiar de la UE pânã în 2014. Acesta de acum, din 2014 – 2020, are alte reguli. Pe mine mã intereseazã ca zona noastrã sã aibã o legãturã cu vestul tãrii si al Europei. Nu am fãcut interpelãri pentru culoarul 9 paneuropean pentru cã s-au schimbat datele în Europa. Eu am cerut ca si deziderat politic, legãtura zonei noastre cu restul tãrii pentru cã vãd cã acest govern, si în special ministrul Rus, pune carul înaintea boilor, adicã face desene pe hartã în functie de dezvoltarea economicã. Dacã tu mergi cu infrastructura unde este dezvoltare economicã, condamni în continuare la subdezvoltare celelalte zone defavorizate. Am militat pentru o autostradã care sã lege Moldova de restul lumii. Condider cã ar fi un ajutor foarte important si fatã de unirea cu Republica Moldova. Trebuie sã le oferim o posibilitate de a se lega si ei de Uniunea Europeanã. Este extrem de important. Cel mai important punct de trecere al cetãtenilor moldoveni spre UE este Vama Albita. Infrastructura lor de transport cea mai bunã este pe la Albita.”, a spus deputatul Florin Ciurariu.

“La momentul acesta problema mea, pentru care mã lupt în Parlament, este legatã de segmentul Iasi – Husi – Fãlciu – Galati”

“Stiu cã în perioada lui Adrian Nãstase, ’92 – 2000, pe aceastã rutã Bârlad – Crasna – Husi era propus un program foarte bun de realizare a unei autostrãzi. Dar nu s-a mai finalizat proiectul, din pãcate, ci doar s-a mai lãrgit carosabilul. Asa au fost vremurile acelea grele. Dar la momentul acesta problema mea, pentru care mã lupt în Parlament si am fãcut si interpelare în Camera Deputatilor, pentru Ministerul Transporturilor, este legatã de segmentul Iasi – Husi – Fãlciu – Galati situatia dramaticã a stadiului construirii retelei de autostrãzi de pe teritoriul României, cel care acum este într-o stare gravã, plin de gropi, iar modernizarea lui ar însemna revitalizarea întregii vãi a Prutului. Eu asta am promis oamenilor în campania mea electoralã: modernizarea acestui drum pe valea Prutului, sã fac tot ce îmi stã în putinã pentru el; cresterea investitiilor în satele noastre, pentru ca tineretul sã fie motivat sã se întoarcã acasã, fãcându-si ceea ce eu cred cã este viitorul agriculturii românesti: fermele de familie!”, a spus deputatul PSD, Toader Dima.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.