DOCUMENT… Vremea Nouă prezintă un document care atestă faptul că studiul de fezabilitate la Drumul Expres Tișița -Albița a început. Pe baza acestui studiu se va realiza proiectul tehnic, apoi se va organiza licitația pentru a stabili constructorul acestui mega-șantier. În mediile politice ale județului se propagă de vreo câteva zile că această informație ar fi falsă. “Jurnaliștii” lui Boroș angajați la Primărie și garda veche de consilieri pe care îi avea Bîca la cabinet când era senator, sub coordonarea Simonei Mihăilă propagă informația că începerea studiului e o minciună inventată de Vremea Nouă pentru a-i face imagine prefectului Edi Popica. Noi într-adevăr am publicat pe 1 august articolul “Vasluienii vor merge pe autostradă până la București, legătura dintre Albița si A7” pentru a da de veste vasluienilor că se începe Drumul Expres, iar mesajul prefectului a fost pentru proprietarii de teren unde urmează să se facă măsurători să nu fie ostili. Diseminarea acestei informații otrăvite a fost făcută pe un cont fals de Facebook al fostului senator Bîca. Din acest motiv publicăm documentul care a fost trimis în atenția Consiliului Județean Vaslui, a Prefecturii Județului Vaslui și dirijat către primăriile pe unde trece Drumul Expres. Vorbim de Tutova, Perieni, Bârlad, Ciocani, Zorleni, Băcani, Banca, Albești, Costești, Oltenești, Tătărăni, Crețești, Huși, Duda Epureni și Drânceni. Adresa este trimisă de firma care a câștigat realizarea proiectului și are următorul conținut:
“Societatea noastră, lider al asocierii Egis România SA – Search Corporation SRL, în calitate de proiectant elaborează Studiul de Fezabiliate pentru Drumul Expres Tisița-Albița, al cărui traseu se desfășoară pe teritoriul județelor Vrancea, Galați și Vaslui. Beneficiarul lucrării este Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR SA).
La acest moment este în derulare faza Studiu de Fezabilitate, care implică și realizarea de studii pe teren, fiind avizat traseul care se desfășoară pe teritoriul următoarelor UAT-uri:
- județul Vrancea: Mărășești, Țifești, Garoafa;
- județul Galați: Nicorești, Cosmești, Tecuci, Munteni, Țepu, Gohor, Priponești, Ghidigeni, Bălășești;
- județul Vaslui: Tutova, Grivița, Bârlad, Perieni, Ciocani, Zorleni, Băcani, Banca, Costești, Albești, Oltenești, Crețești, Tătărăni, Huși, Duda – Epureni, Drânceni.
Precizările sunt făcute pentru a nu se amesteca cu demersul viitor al ziarului nostru pentru Autostrada Dreptății
PROTESTUL DISPERĂRII… De obicei ziarul Vremea Nouă nu reacționează la astfel de informații, însă când vine vorba de Drumul Expres, un obiectiv strategic, se impune să facem aceste precizări, tocmai pentru a nu dezinforma oamenii din județ. Vremea Nouă va începe un demers major în zilele ce urmează prin care se va da semnalul că forțe din județ vor începe lupta pentru Autostrada Dreptății. Fiindcă pe traseul Tișița – Albița trebuie construită autostrada, care este proiectată de Uniunea Europeană de foarte mult timp, de când s-au făcut coridoarele pan-europene. Acum coridorul IX în viziunea celor de la CNAIR este deviat prin Tișița-Roman-Iași-Sculeni, deși acesta trebuie să treacă prin județul nostru. Prin această manevră se urmărește mutarea celei mai mari vămi din Est, la Sculeni. Acest lucru se întâmplă cu complicitatea actualilor politicieni de la Vaslui, care nu-și doresc autostradă prin Vaslui, ci preferă acest Drum Expres. Am numit această autostradă a dreptății, fiindcă Comisia Europeană nu a modificat și nu poate modifica coridoarele pan-europene. Din acest motiv s-au trecut tronsoanele de pe A7, de la Tișița în sus (Iași și Suceava) prin PNRR. Autostrăzile de pe coridoarele pan-europene au prioritate și sunt direct finanțate de la Comisia Europeană, nu prin credit, adică prin PNRR. Pentru a prinde finanțare, Guvernul României trebuie să realizeze un studiu de Fezabilitate și Proiectul Tehnic, după care finanțarea vine firesc și direct.
De ce Autostradă și nu Drum Expres? Albița este în pericol să nu mai fie Poarta Europei
Manevra cu Drumul Expres este făcută intenționat pentru a întârzia această autostradă și pentru ca Poarta Europei să fie mutată de la Albița la Sculeni. Primul care a acționat în realizarea acestui demers a fost senatorul bârlădean Vasile Pintilie (2012-2016), care timp de patru ani a scos la lumină aceste adevăruri. Apoi demersul său a fost preluat de regretatul deputat Daniel Olteanu care chiar a reușit să obțină finanțare pentru studiul de prefezabilitate în mandatul său din 2016-2020. Dar de atunci nu s-a mai mișcat nimic, iar aripa politicienilor din Iași, Bacău, Neamț sau Suceava au acționat și astăzi A7 a devenit o realitate. Dar, atenție, aceasta nu are acces la fondurile europene destinate infrastructurii rutiere și din acest motiv au fost mutate pe PNRR. Acum cu un ultim efort se poate face un heirup al disperării ca să nu pierdem din județ Poarta Europei, adică Albița să rămână cea mai mare vamă de pe autostrada care leagă Bucureștiul de Chișinău. Din acest motiv, Vremea Nouă pornește acest demers și încearcă să stopeze un alt proiect făcut de cozile de topor ale celor din Iași și Suceava care vor, pentru Vaslui, un Drum Expres.