spot_imgspot_img
8.5 C
Vaslui
19-apr.-2024

Posta vasluianã, paralizatã din cauza cauciucurilor de iarnã

- Advertisement -

Un scandal mocnit, care afecteazã tot judetul

NEMULTUMIRI… Deoarece conducerea companiei Nationale Posta Românã nu s-a îngrijit de dotarea cu cauciucuri de iarnã a vehiculelor care fac transportul corespondentei în mediul rural, este posibil ca, la prima zãpadã sau polei, respectivele masini sã nu mai circule, iar locuitorii din Codãesti, Bãcesti sau Dragomiresti, de exemplu, sã nu mai primeascã nici corespondenta postal, dar nici alocatiile, pensiile sau ajutorul social. În plus, pe lângã faptul cã, de multe ori, lucrãtorii de la oficiu trebuie sã cumpere, din banii lor, materiale necesare desfãsurãrii activitãtii în oficii, acestora, din luna iulie, li s-a tãiat 13% din salariu, prin impunerea a douã zile lucrãtoare neplãtite lunar. Asta, în timp ce unii sefi din conducerea companiei au douã slujbe grase, una la Bucuresti, iar alta, de directori judeteni ori regionali, în teritoriu.

La prima zãpadã, locuitorii din partea de nord a judetului sunt în pericol de a nu mai primi corespondenta, pensiile ori ajutoarele sociale. Motivul este simplu: o parte din autovehiculele apartinând Oficiului Judetean de Postã Vaslui nu sunt echipate cu cauciucuri de iarnã, conform ultimelor reglementãri în ceea ce priveste circulatia autovehiculelor pe timp de iarnã, OG 195/2002, care a intrat în vigoare de la 1 noiembrie a.c. „Nu toate cele 13 masini din dotarea OJP Vaslui au fost echipate cu cauciucuri de iarnã, pentru patru dintre acestea, Volkswagen Caddy, care deservesc nordul judetului nu s-au primit de la Bucuresti cauciucurile necesare, în prezent pe acestea fiind montate doar câte douã cauciucuri de iarnã, în loc de patru, asa cum prevede legea. În conditii de iarnã, la prima zãpadã, sau în caz de polei, soferii vor rãmâne în garaj, pentru a nu risca sã fie amendati pentru o faptã de care nu sunt responsabili, mai ales cã cuantumul amenzii este mai mare decât salariul net lunar al lucrãtorilor postali respectivi. Dacã nu se vor primi cauciucurile necesare în timp util, este posibil sã se întrerupã corespondenta în comunele din nordul judetului, comune arondate la Oficiul Vaslui, cele patru autoturisme în cauzã fiind chiar cele care distribuie posta în zona respectivã”, declarã Geta Turbatu, presedinta Sindicatului de Postã Vaslui.

Postasii stau în frig si cu salarii micsorate

Nu este destul cã, începând din 1 iulie, lucrãtorii postali au pierdut 13% din salariu, prin introducerea obligativitãtii a douã zile nelucrãtoare pe lunã, în afara zilelor libere legale, sau a faptului cã, de multe ori, oficiantii si postasii sunt nevoiti sã-si cumpere, din surse proprii, materiale strict necesare desfãsurãrii activitãtii, sfoarã, hârtie Xerox, etc, dar de multe ori conducerea centralã a companiei „uitã” sã asigure cele mai elementare utilitãti. În afara asigurãrii cu cauciucuri de iarnã a masinilor folosite la distribuirea corespondentei, un alt exemplu îl reprezintã faptul cã, dacã la oficiile si agentiile rurale s-au asigurat lemnele de foc pentru încãlzirea spatiilor, la oficiile urbane domneste frigul. Nu pentru cã nu ar exista sursã de încãlzire ori combustibilul necesar, ci pentru faptul cã cineva a „uitat” sã aloce bani pentru verificarea tehnicã a centralelor termice, astfel încât acestea nu pot fi puse în functiune fãrã a se risca amenzi consistente. „În plus, dacã postasii au „curajul” sã se plângã cu privire la conditiile în care îsi desfãsoarã activitatea, ori cu privire la salariile pe care le primesc, asta în conditiile în care directorul general al Companiei Nationale Posta Românã se laudã pe toate canalele media de faptul cã societatea este pe profit, lucrãtorilor li se aduce constant aminte de un asa-zis plan de restructurare, conform cãrora urmeazã a fi fãcute disponibilizãri. Se uitã a se mentiona faptul cã, în urma reorganizãrii si regionalizãrii companiei din aceastã varã, si disparitia vechilor sucursale, în loc sã disparã unele posturi ocupate pe criteriu politic, au fost adusi oameni din exteriorul companiei, pe acelasi criteriu, pe posturi de conducere, în domenii în care nu ar fi fost neapãratã nevoie: marketing, financiar ori comunicare. În plus, unele persoane aflate la vârful companiei, îndeplinesc cumulativ mai multe functii, rãsplãtite cu salarii grase, în timp ce, bãnuim noi, cresterea perfoemantelor economice a companiei s-a fãcut exclusiv pe tãierea a 13% din salariile lucrãtorilor, prin cele douã zile neplãtite pe lunã pe care au fost fortati sã le accepte. În acelasi timp, la vârful companiei, sunt persoane care îndeplinesc, cumulativ, mai multe functii de conducere. Este vorba de numãrul doi de la conducerea Companiei Nationale Posta Românã, Ovidiu Cãlin, director de exploatatie la Bucuresti, dar si director al Directiei Regionale Cluj, sau Marinicã Cazacu, seful departamentului de logisticã din cadrul companiei care este concomitent si director judetean la Ialomita. Dacã acestia doi, „motoarele” companiei, sunt atât de capabili încât pot face atât naveta din judetele lor la Bucuresti, dar si sã se ocupe, concomitent de responsabilitãti importante, noi propunem ca toti directorii judeteni de postã, care au fost numiti politic, sã fie plãtiti doar cu jumãtate de normã, pentru cã, teroretic, atât muncesc, dupã exemplele de mai înainte, ale sefilor lor. S-a putea cu sigurantã face economii pentru companie, având în vedere sumele cu care sunt plãtiti!”, mai spune Geta Turbatu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

29 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.