spot_img
spot_img
18.5 C
Vaslui
30-mai-2025

Primăria Vaslui vrea să ducă troleibuzul și pe strada Decebal. Opoziția din Consiliul Local a propus alte variante: microbuze sau autobuze electrice

- Advertisement -

SOLUȚII.. Introdus ca punct suplimentar pe ordinea de zi, proiectul de hotărâre privind extinderea rețelei de troleibuz pe strada Decebal (actuala varianta a orașului) din municipiul Vaslui a stârnit discuții aprinse în Consiliul Local. Asta după ce reprezentanții Opoziției au cerut primăriei să se gândească și la alte soluții privind mobilitatea în zona respectivă, pornind de la autobuze și microbuze electrice, până la biciclete și trotinete. Cum în legislativul local 13 este mai mare ca 10, proiectul a fost adoptat, ceea ce înseamnă că în viitorul apropiat, recentele troleibuze achiziționate de municipalitate vor circula și pe strada Decebal. Declarația zilei îi aparține lui Braniște, care a folosit drept argument suprem pentru susținerea proiectului necesitatea de a creea front de lucru troleibuzelor cumpărate: “Celor opt troleibuze achiziționat trebuie să le dăm eficiență și putem face acest lucru prin asigurarea unor linii de contact, ca ele să poată circula mai mult. Nu putem ține garate 6 troleibuze și doar 2 să funcționeze”.

Conform reprezentanților Primăriei Vaslui, în zona vizată de proiect, infrastructura actuală destinată transportului public prezintă o serie de carențe semnificative. “În momentul de față nu există o linie de troleibuz care să deservească strada Decebal și străzile adiacente, ceea ce face ca locuitorii din această parte a orașului să nu beneficieze de un mijloc de transport electric, modern și ecologic”, se arată în documentul întocmit de aparatul de specialitate al primarului. Conform aceluiași document, realizarea acestui culoar de mobilitate urbană durabilă pe strada Decebal ar veni cu o serie de beneficii pentru locuitorii municipiului Vaslui, printre care reducerea emisiilor de noxe și poluări fonice generate de mijloacele de transport cu motoare termice, prin înlocuirea progresivă a acestora cu troleibuze nepoluante, precum și reducerea congestiilor rutiere în zona centrală și pe arterele principale prin încurajarea utilizării transportului public în detrimentul autoturismelor personale. Acest culoar de mobilitate urbană va contribui și la îmbunătățirea calității serviciilor de transport public prin creșterea frecvenței curselor, reducerea timpilor de deplasare și sporirea conforului pasagerilor, dar și la creșterea gradului de accesibilitate pentru locuitorii din zona Decebal – Anton Pann, prin introducerea acestui mijloc de transport public ecologic.

Consilierii din opoziție au propus alte soluții pentru zona respectivă  

Deși pe hârtie totul arată minunat, consilierii din opoziție nu s-au arătat prea încântați de extinderea acestei rețele de troleibuz pe strada Decebal, aceștia propunând și alte soluții, prin vocea consilierei Corina Cristea, de la USR. «Sub nicio formă noi nu suntem împotriva acestui proiect, susținem dezvoltarea mobilității urbane, însă din punctul nostru de vedere, trebuie făcute câteva modificări. Acest proiect “Troleibuzul”, megaloman și necorelat cu nevoia de transport în comun și adresabilitatea din municipiul Vaslui, a fost gândit de vechea administrație a orașului. Aș vrea să cred că acest proiect nu a fost creat de vechea administrație pentru a acoperi eșecul la fel de răsunător al celor trei trolee cumpărate și care au produs pagube municipalității și societății Transurb. Acele pierderi sunt consemnate în toate rapoartele de audit întocmite în anii din urmă. Vorbim de pierderi costisitoare din care nu am reușit să recuperăm mai nimic, motiv pentru care noi nu considerăm că este oportun să mergem cu această extindere a rețelei de troleu, atât timp cât avem alternativa microbuzelor și autobuzelor de până în 30 de locuri, electrice», a declarat Corina Cristea, consilier USR.

O consilieră cu gândire de inginer le dă o urecheală zdravănă celor din executivul primăriei, cu privire la eficiența troleibuzului în Vaslui

Aceasta a continuat tirada împotriva acestei investiții megalomanice. «Aceste troleibuze sunt frumoase, ne plac tuturor, dar sunt mijloace de transport greoaie prin vitezele pe care le ating. Gândiți-vă cum va arăta bulevardul Ștefan cel Mare în momentul când vor apărea tronsoanele de parcări cu plată. Se va circula doar pe o singură bandă, ne vom alinia disciplinați în spatele troleibuzelor și nu pot să nu mă întreb ce va face o ambulanță sau o autospecială ISU daca va avea de trecut în acel moment. Strada Decebal se renovează admirabil, însă ea va fi folosită în continuare ca variantă, atât timp cât Vasluiul nu va avea o centură. Această stradă va fi tranzitată de autovehicule grele. Dacă vom introduce troleul în acea zonă, nu vom face altceva decât să îngreunăm transportul, să încetinim circulația și să producem posibile ambuteiaje. De aceea, considerăm că varianta unui microbuz electric este mult mai bună. Dincolo că se strecoară mai ușor în trafic, el poate fi relocat pe alte trasee atunci când este nevoie sau i se poate prelungi traseul. Mentenanța unui microbuz nu este la fel de costisitoare ca a unui troleibuz, care va fi “încorsetat” să circule doar pe un singur traseu și atât. De aceea, noi propunem ca în locul acestor troleibuze să se achiziționeze microbuze sau autobuze electrice de capacitate mai mică, în ideea sporirii fluenței traficului pe strada Decebal. Sustenabil nu înseamnă doar să avem mijloace de transport ecologice care să să producă cât mai puține noxe, ci să conservăm și resursele materiale pentru a le asigura celor care vin după noi. Personal, n-aș vrea ca generațiile de consilieri care vor urma să aibă de plătit o grea moștenire pentru că noi continuăm acest proiect megaloman fără să ne gândim la oportunitățile pe care le avem și care sunt mult mai accesibile”, a mai spus Corina Cristea, consilier USR.

Suveraniștii din CL merg pe mâna microbuzelor electrice.
Braniște le explică că trebuie să creeze front de lucru pentru cele 8 troleibuze cumpărate

DIN PUȚUL GÂNDIRII…La rândul său, Vlad Dicu, de la AUR, a cerut administrației locale să regândească acest proiect. “Așa cum spunea domnul primar în urmă cu câteva luni, sunt sigur că această stradă Decebal va fi aglomerată cu mașinile care vor evita centrul municipiului. De aceea, și noi considerăm că este o idee bună soluția cu microbuzele sau autobuzele de mici dimensiuni și, de ce nu, să îndemnăm vasluienii să folosească și bicicletele, și trotinetele, pentru că se lucrează și la acele piste special gândite pentru acest tip de transport”. La finalul discuțiilor, primarul municipiului Vaslui, Lucian Braniște, a precizat că proiectul privind Culoarul de mobilitate urbană prevede și achiziționarea unor microbuze electrice și troleibuze cu autonomie mai mare. “Celor opt troleibuze achiziționate trebuie să le dăm eficiență și putem face acest lucru prin asigurarea unor linii de contact, ca ele să poată circula mai mult. Nu putem ține garate 6 troleibuze și doar 2 să funcționeze. Prin dezvoltarea acestei linii de contact, de pe strada Decebal, vom crește eficiența acestor mijloace de transport”, a menționat edilul Vasluiului. Proiectul de hotărâre a fost adoptat în unanimitate.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

16 COMENTARII

  1. Scoateți piatra cubica din centru, jegosilor. Că îmi sar dinții din gura, când trec pe acolo.
    Și faceți și linie de tramvai, sa fim cățeaua râioasă, cu coada sus🤪

  2. Ha ha ha se vede ca nu stii nimica bai desteptilor lui peste prajit dar ce sunt cu stalpi montati pe strada decebal nu cumva pentru troleie sunt o gramada pela liceul emil racovita scoala 7 mai trebuie sa puna furca pe stalp si cablu de curent electric multi comentati aiurea dar gandire logica nu aveti …. De cand a inceput cu modernizarea strazi decebal incepand de la sensul giratoriu la la ilvas pana la sensul giratoriu de la vechea roma sau tot pus stalpi de iluminat dar le lipseste furca pwntfu cablu ca inca se lucreaza si mai sunt de pus stalpi in zona de la scoala 7 pana la vechea roma acum cativa ani traseul pentru troleu era gara centru moara greci traseu decebal moara greci traseu gara ceramica pana la fostul cfs traseu gara piata traian procopiu si apoi delea asa ca mai usor cu gargara inutila

  3. de ce e un intreg paragraf cu ce a latrat userista aia cu 10 clase daca la sârsit scrie ca proiectul a fost votat in unanimitate?

  4. Dacă a ajuns și prostul ăla de Dicu să ia cuvântul în CL, înseamnă că e foarte grav! A avut mare noroc de taică-su, Dumnezeu să-l ierte, că altfel, era zero barat! Aș spune mai multe, dar mă abțin! Familia Dicu, niște oportuniști care habar n-au de ei! Dacă nu erau “luați” nu-i cunoaștea nici dracu, nu auzea nimeni de ei; totul datorită lui taică-su, Dumnezeu să-l odihnească în pace!

  5. Lasă că l-ați dus și până la koket la Moara Grecilor, nu mai cheltuiți banii aiurea faceți străzile la Moara Grecilor că parcă suntem în evul mediu

  6. Lasă că l-ați dus și până la koket la Moara Grecilor, nu mai cheltuiți banii aiurea faceți străzile la Moara Grecilor că parcă suntem în evul mediu

  7. Vad normal. asa la ce mai dai zeci de milioane de euro pe depou daca nu extinzi reteaua? cei care s-au opus au minte de copii.. Ce microbuze domnle te crezi in Husi? dar oamenii nu tre sa aiba conditii ori tre sa stea ca oile? In Husi nu exista troleibuz si nu au variante noi avem.. Astia cu propuneri de 2 lei nu ar trebui sa mai fie lasati pe viitor sa-si dea cu parererea

    • Nu știu cum e la Huși, dar în orice oraș din lumea asta cumperi mijloace de transport în funcție de nr de locuitori. Nu cumperi troleibuze și apoi construiești depouri și cauți noi trasee, doar din simplu motiv ca nu ai ce face cu acele troleibuze. Alta e ordinea. Noi azi avem doar 2 trasee pentru troleibuzele astea, Gară-Moara Grecilor și Gară-Zona industriala. De ce să cumperi 8 troleibuze pentru 2 trasee?
      Poate pentru ca i-ai spus celui care ti-a finanțat proiectul ca tu ai un oraș cu 150.000 de locuitori, adică o minciuna? Și atunci nu are dreptate doamna consilier ca e un proiect megaloman și fără adresabilitate?

  8. Și ideea a venit după ce lucrările nu au pregătit terenul pentru linia de troleibuz! Exact așa se lucrează în Vaslui de la începutul administrării orașului de către superprimarul Pavel! Își mai amintește cineva câte străzi au fost asfaltate și apoi stricate pentru că trebuia făcut ceva ce nu a fost prevăzut? Dar despre trotuarele cu pavele care mereu, mereu erau desfăcute pentru a mai săpa câte un șanț?

    Dar totuși… care a fost motivul inițial pentru care au fost achizițioate troleibuzele? Sau erau la promoție…

      • Cheltuieli inutile dpdv al economicității, eficienței și eficacității. Chiar nimeni nu mai gândește în primăria asta.

        • Ba se gândește la primărie și chiar sunt oameni capabili. Dar exista o problema. Ambițiile prostești de ordin politic întunecă rațiunea. Cei care au majoritate votează întotdeauna impotriva opoziției chiar dacă opoziția are proiecte bune. Este o practica. Ideile bune din opoziție sunt notate și facute uitate. După o perioada de 1-2 ani apar în proiectele care ghiciți ce: Sunt inițiate de primar! Și uite asa apare un superprimar, superinteligent, care mai obține un mandat. Mai baga niște bănuți în buzunar ca de: proiectele europene sunt plătite. Nu contează ca o lucrare costa dublu fata de realitate. Noi sa fim sănătoși. Nu contează ca banii care sunt alocați unei învestitii de fapt ar ajunge pentru doua. Și uite asa populația uita, se da cu praf în ochi și iar votează PSD.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.