spot_imgspot_img
17.6 C
Vaslui
25-apr.-2024

Profesorii, la mâna elevilor puși să „toarne” cum se desfășoară orele

- Advertisement -
FEEDBACK… Elevii vor fi chestionați „cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare”, procedură ce va fi generalizată în toate școlile, începând din toamnă

SCHIMBĂRI… Ministerul Educației elaborează o metodologie prin care se dorește implicarea și consultarea elevilor prin colectarea unui feedback la finalul fiecărui semestru. Acest feedback va consta într-un chestionar completat la clasă și va fi folosit în evaluarea cadrelor didactice. Acesta va conține întrebări precum “se utilizează metode inovative de predare la clasă?”, “cum este atmosfera de la clasă?”, “ care este ritmul de parcurgere al materiei?”, potrivit informațiilor Edupedu.ro. Radu Szekely, secretar de stat în Ministerul Educației susține că acest feedback din partea elevilor „nu va avea impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor”: „Eram datori elevilor și profesorilor cu asta de ceva vreme. Ministerul Educației lucrează în prezent, în colaborare cu Consiliul Național al Elevilor, la o metodologie și la un chestionar care să permită colectarea, în mod anonim, a opiniilor elevilor cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare. Acest feedback se colectează și rezultatele se discută intern, cu elevii la nivel de clasă și cu colegii și directorul la nivel de școală. Este vorba deci de o activitate cu scop formativ, care să ajute profesorul să își calibreze activitățile la nevoile și așteptările elevilor, acolo unde acest lucru este posibil și în limita responsabilităților fiecărei părți implicate”. Președinta Consiliului Județean al Elevilor Vaslui salută inițiativa, dar consideră că este puțin probabilă materializarea ideii:Prin acest chestionar se dorește schimbarea manierei de predare a unor profesori, care poate nu sunt conștienți că stilul lor poate fi îmbunătățit. Totuși, acest lucru nu este facil, adică să poată strânge atât de multe informații și nu cred că se va întâmpla asta. Sunt multe de rezolvat în sistemul educațional și nu cred că vor face din asta o prioritate”.

Deși pe hârtie acordarea unui feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasă este prevăzută în temeiul art. 7, lit. aa) din Statutul Elevului, adoptat la data de 10.08.2016, și intrat în vigoare în Monitorul Oficial al României, partea I, prin Ordinul Ministrului Educației Naționaleși Cercetăriiștiințifice, conform articolului 80, alin. (2) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, în realitate nu prea se ține cont de părerile elevilor. Consiliul Național al Elevilor vrea să facă vocile copiilor auzite, astfel încât colaborează cu Ministerul Educației la realizarea unei metodologii și a unui chestionar prin care elevii pot oferi păreri constructive. De altfel, chestionarul va fi unul anonim și va fi pus la dispoziția elevilor de gimnaziu și liceu. „întrebările de la care am pornit privesc siguranța elevilor la clasă, dacă ei consideră că profesorul este un model de urmat, care este atmosfera de la ore, dacă profesorul se încadrează cu materia la timp, dacă are abilități digitale. Nu am pornit cu obiectivul de a introduce sancțiuni pentru profesori. Noi am propus să fie aplicat până la finalul acestui an școlar la nivel național, nu doar în școli pilot”, a precizat Rareș Voicu, vicepreședintele Consiliului Național al Elevilor. Întrebările vor fi structurate pe trei teme: Calitatea actului educațional și a evaluării elevilor, relația profesor-elev și elev-profesor, atmosfera la oră și conduita profesorului. Această inițiativă vine în ideea de a îmbunătăți relația dintre profesori și elevi, lăsând loc unei comunicări deschise prin care se poate face schimb reciproc de păreri. „După aproape 5 ani de când elevii au dobândit dreptul de a acorda feedback semestrial cadrelor didactice, Consiliul Național al Elevilor a propus crearea unui instrument de feedback reglementat, care să asigure acordarea corectă a acestuia. Ce ne dorim noi este ca în sălile de clasă din întreaga țară să pornească dialoguri cu privire la calitatea actului de predare și învățare, așa cum este el perceput de către elevi. Doar în acest fel vom putea vorbi despre o educație de calitate, centrată cu adevărat pe nevoile elevilor. Menirea acestui instrument este, așadar, să creeze un canal de comunicare, pentru a construi relații de colaborare între elevi și profesori, nu de a căuta vinovați sau de a arăta cu degetul. Salutăm decizia Ministerului Educației de a aborda acest subiect, în interesul tuturor elevilor din România.”, a declarat Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor. Președinta Consiliului Județean al Elevilor, Vaslui consideră că această inițiativă este una de bun augur, însă este de părere că va fi puțin probabil ca ideea să se materializeze și să se țină cont de ea în școli. “Feedback ul semestrial este deja prevăzut pentru profesori. Sunt obligați să ceară feedback cel puțin o dată pe semestru. S-au făcut mai multe chestionare pentru a vedea dacă se respectă acest lucru în școală. Prin acest chestionar se dorește schimbarea manierei de predare a unor profesori, care poate nu sunt conștienți că stilul lor poate fi îmbunătățit și astfel elevul poate înțelege mai bine materia. Totuși, acest lucru nu este facil, adică să poată strânge atât de multe informații și nu cred că se va întâmpla asta. Sunt multe de rezolvat în sistemul educațional și nu cred că vor face din asta o prioritate. Mai ales că un procent destul de modest al elevilor care au dat simulare pentru examenul de Bacalaureat de anul acesta a și promovat. Mai sunt multe de rezolvat. Ministrul Educației este foarte optimist. Față de 2019, procentul a fost unul mai mic. Părerea mea este că acest lucru spune ceva despre ce se întâmplă”, a declarat Viviana Bulugu, președinta CJE Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

  1. o sa ajunga cadrele didactice sa tina orele in centru orasului ,,, sa vada si sa auda toata lumea ce fac acestia .
    a ajuns de risul lumii invatamantul. Dar cei care propun stiu ce oportunitati de angajare au absolventii? Stiu citi raman in tara sa munceasca ? Stiu ca se fac parteneriate cu unitati de profil asa sa fie si nicidecum sa fie angajati elevii dupa angajare ?
    Pai daca elevii si parintii vor da calificativul cadrelor didactice atunci sa dispara directorii de scoli, inspectoratele scolare ,, si celalalte structuri implicate in analiza calitatii muncii depuse de cadrele didactice.
    Ungurii au oortunitati … ca … zona lor e tara lor… .. Ce fac voturile … de la minoritai ??? Hai mucles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.