EDUCATIE… Proiectul „Punguta cu douã cãrti” îsi propune sã ajungã, anul acesta, la 20.000 de copii din familii vulnerabile, inclusiv din judetul Vaslui. Asociatia OvidiuRo si Kaufland România au anuntat cã lanseazã cea de-a treia editie a initiativei pentru a încuraja, în continuare, lectura începând de la nastere. La fel ca la editiile precedente, proiectul urmeazã sã fie implementat la nivel national în cele mai sãrace comunitãti rurale si urbane, acolo unde ambasadori ai lecturii îsi doresc sã sustinã proiectul pe bazã de voluntariat. Anul acesta, organizatorii au anuntat cã vor organiza si o campanie de informare a tuturor primãriilor din România privind importanta educatiei timpurii si a cititului de la cele mai mici vârste. „Punguta cu douã cãrti este unul dintre proiectele la care tinem cel mai mult pentru cã ambasadorii lecturii au sansa sã discute cu fiecare familie în parte si sã explice importanta lecturii încã de la vârste foarte mici, a mersului la grãdinitã si a cititului ca activitate de familie. Interventia directã în comunitãti defavorizate prin acest pachet de lecturã înseamnã de cele mai multe ori o sansã la educatie a unui copil si o perspectivã nouã pentru o familie aflatã în dificultate”, a transmis Maria Gheorghiu, presedinte Asociatia OvidiuRo.
Anul acesta, pachetul va ajunge la 20.000 de copii de 0-3 ani din familii defavorizate, care vor primi pentru acasã câte douã cãrti ilustrate, adecvate vârstei anteprescolare, iar pãrintii vor fi informati despre importanta educatiei timpurii, a frecventãrii grãdinitei de cãtre copii si a cititului alãturi de acestia. 2.000 de ambasadori ai lecturii vor participa la sesiunile de formare centrate pe literatie sustinute de formatorii OvidiuRo, vor organiza sesiuni de lecturã pentru copii si vor primi cãrti pe care sã le foloseascã în activitãtile de lecturã pe care le vor organiza pentru acestia. Prin implicarea civicã activã, atât a companiilor cât si a organizatiilor neguvernamentale, copiii din medii defavorizate primesc sanse reale pentru un viitor mai bun, în care pot rupe cercul sãrãciei, iar educatia are un rol primordial. „Pentru noi, la Kaufland România, investitia în educatie este o prioritate si ne bucurãm sã continuãm proiectul Punguta cu douã cãrti. Recunoastem importanta lecturii din primii ani de viatã si apreciem efortul echipei OvidiuRo si a tuturor ambasadorilor a duce punguta în cât mai multe comunitãti din tarã, unde a fost bine primitã de copii, pãrinti si bunici deopotrivã”, a transmis Katharina Scheidereiter, CSR Kaufland România. „Educatia timpurie pune bazele unei colaborãri îndeaproape între pãrinte, copil si unitatea de învãtãmânt, fie cã vorbim de cresã, grãdinitã sau scoalã si ajutã în formarea unei rutine sãnãtoase pentru dezvoltarea oricãrui copil. Interventia în teritoriu pe care Asociatia OvidiuRo o face alãturi de partenerii sãi, companii private si voluntari deopotrivã, prin distributia de cãrti si îndemn la lecturã în familie, contribuie la o schimbare sistemicã pe care sperãm sã o vedem în anii urmãtori, o datã cu noua generatie de cititori”, a subliniat Radu Szekely, consilier al Ministrului Educatiei. „Pentru unii dintre copiii la care am ajuns cu Punguta cu douã cãrti, a fost pentru prima datã când au vãzut o carte, pe care au explorat-o întâi ca obiect si jucãrie, iar mai apoi au citit-o. Totodatã, am rãmas puternic impresionatã de felul în care fiecare copil descoperã Punguta si ia contact cu cartea. Se creeazã o dimensiune magicã, pe care toti copiii ar trebui sã o experimenteze acasã, în familie”, a declarat Alexandrina Toader, unul dintre ambasadorii lecturii.