spot_imgspot_img
12.1 C
Vaslui
25-apr.-2024

Rãzboiul PSD – PNL lasã bârlãdenii fãrã transport în comun

- Advertisement -

DE NECREZUT… Transportul în comun la Bârlad este în pericol, pentru cã între PSD si PNL nu existã „alegãtori”. În sedinta din 21 ianuarie nu s-a ajuns la niciun consens, asadar bârlãdenii riscã sã rãmânã fãrã transport în plinã iarnã. Pe scurt, pentru a nu relua la nesfârsit epopeea transportului în comun, astãzi, la orele 12.00, are loc o sedintã de îndatã a CLM Bârlad, cu un singur punct pe ordinea de zi: transportul în comun! Ieri, consilierii PSD iar s-au ridicat din sedinta de comisie si au plecat îm masã, pentru cã primarul Dumitru Boros nu cedeazã presiunilor acestora de a-l subventiona pe Vasile Tonita si firma Vertrantis, modificând contractul încheiat în 2016, în luna mai. Ce vrea Vasile Tonita este imposibil: „Sprijin financiar din partea bugetului local pentru sustinerea pierderii din activitate datorate zilelor libere declarate de Guvern.” Asa ceva este imposibil de acordat, atât timp cât criteriile de departajare nu pot fi modificate timp de sase ani pe perioada contractului.

Având alãturi PSD, un partid care are în CLM Bârlad zece consilieri, firma SC Vertrantis SRL, cea care a câstigat licitatia de concesionare a serviciului public de transport în comun, joacã tare cãrtile în CLM! Pentru a treia oarã într-o lunã de zile, cei 20 de consilieri locali se vor întâlni astãzi, în cadrul unei sedinte extraordinare, pentru a dezbate subiectul – Vertrantis vrea sã rezilieze contractul de concesionare a transportului în comun, pentru cã are pierderi, din cauza faptului cã nu a fost sprijinit de CLM. SC Vertrantis SRL, condus din „umbrã” de Vasile Tonita, cunoscut de bârlãdeni ca „Nea Vasile”, a anuntat clar din luna decembrie anul trecut cã, din cauza pierderilor mari, de peste 1 100 000 de lei (11 miliarde de lei), reziliazã din 7 ianuarie contractul de concesionare a transportului în comun din municipiul Bârlad. Dupã ce acum doi ani si jumãtate, SC Vertrantis a încheiat de bunã voie un contract extrem de pãgubos pentru societatea sa, acum „Nea Vasile” a renuntat si a depus armele.

As pleca, da’ nu acuma!

Vasile Tonita a înstiintat consilierilor care ar fi cauzele pentru care el n-ar mai rezilizia contractul: „Pentru redresarea situatiei si o continuare normala a activitatii va propunem ‘âncheierea unui act aditional conform art.20.1 din contractul de delegare cu nr.195/27.05.2016, care sa cuprindã: pretul unei calatorii sa fie de 2.00 Ron, datorita cresterii salariului minim pe economie precum si cresterii pretului motorinei. Pentru pensionari, persoanele cu handicap ,dar si pentru asistentii personali, 50% din abonament sa fie suportat de delegatar si 50% de delegat. Celelalte conditii din contract raman aceleasi. Solicitãm si sprijin financiar din partea bugetului local pentru sustinerea pierderii din activitate, din cauza zilelor libere declarate de Guvern. Cadrul legal ce reglementeazã propunerea noastra este potrivit art. 41 alin. 1 si 2 din Legea nr.92/2007 si Legea 328/28.12.2018.”, scrie negru pe alb conditiile pentru care Vetrantis ar mai face transport în comun în Bârlad. Dar, pentru cã existã un dar, acest act aditional cerut de Vertrantis, ar însemna modificarea criteriilor de departajare din caietul de sarcini, pentru licitatia câstigatã de Vertrantis, care a scos astfel de pe piatã SC Unistil SRL! Pentru cã primarul Boros nici nu vrea sã audã de asa ceva, PSD-ul, care este mânã-n mânã cu SC Vertrantis SRL, amenintã si face presiuni asupra executivului! În conditiile în care nici juristii si nici secretarul Primãriei Bârlad nu vor sã audã de astfel de solicitãri! „Nu ne ducem la puscãrie pentru nimeni!”, este ceea ce spun toti factorii juridici din Primãrie si CLM!

Adevãrul se va arãta astãzi!

S-a precizat încã din 2016, când se împãuna firma Vertrantis cu autobuzele, cã acestea sunt noi, luate în leasing de la firma Mercedes – Benz. Având atâtea pierderi, cu un management atât de pãgubos, cu un contract extrem de prost negociat, în speranta cã dupã ce va câstiga licitatia, se vor face acte aditionale peste acte aditionale, astfel încât chiar dacã si-a trecut profit zero, pentru a câstiga puncte la licitatie, pânã la urmã sã existe si un beneficiu, iatã cã firma Mercedes – Benz i-a somat sã plãteascã, în caz contrar le vor lua masinile si bunurile !„Vã informãm cã pe 15 ianuarie am solicitat firmei Mercedes Benz amânarea plãtii pentru facturile din luna decembrie 2018, pânã pe data de 31 01 2019, deoarece încasãrile din luna decembrie au fost mai mici, elevii fiind în vacantã, iar salariatii au avut liber de la guvern pentru sãrbãtorile de iarnã. Rãspunsul de la Mercedes Benz a fost în defavoarea noastrã, neacordându-ne nici mãcar 15 zile calendaristice. Deoarece suntem în imposibilitate de platã a facturilor pentru leasing, vã informãm cã, contractele vor fi reziliate si acordate unei firme de recuperare de debite si bunuri”, semnaleazã Maria Tonita, administratorul SC Vertrantis SRL. Cu alte cuvinte, iatã adevãrul pentru rezilierea contractului de transport în comun si fortarea mâinii edililor bârlãdeni, prin presiunile puse de PSD în CLM: Vertrantis rãmâne fãrã masini dacã nu ia bani de la bugetul local! „Cum adicã, sã-i dãm subventie? Pentru ce? Sã-si achite ratele la leasing? Dar de ce nu si-a fãcut temele la licitatia din aprilie 2016? Cine era primar atunci? Nu cumva de la PSD? Sã fie clar, nu mã duc pentru nimeni la puscãrie!” a spus primarul Dumitru Boros. Bãtãlia de astãzi din CLM Bârlad va fi crâncenã!

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.