Elevii ruși învață la liceu că Republica Moldova este „un teritoriu istoric rusesc, slab legitimat ca stat suveran și expus influențelor externe ostile”, potrivit unei analize a comunității WatchDog.
Manualele rusești după care li se predă istoria elevilor din clasele a 9-a, a 10-a și a 11-a, scrise sub coordonarea lui Vladimir Medinski, consilier al președintelui Vladimir Putin, au o abordare profund geopolitică, propagandistică și distorsionată a istoriei Republicii Moldova, scrie doctorul în istorie și expert în securitate în cadrul comunității WatchDog, Artur Leșcu, în analiza sa, „Istoria folosită ca armă politică: Imaginea Moldovei în manualele școlare rusești”, citată de Radio Cișinău.
Potrivit expertului care a analizat manualele de istorie folosite la liceu în Rusia, acestea sugerează că Republica Moldova nu ar avea dreptul la existență ca stat suveran.
Manualele tratează integrarea Basarabiei în Imperiul Țarist (1812) și în Uniunea Sovietică (1940) ca acte de „reîntregire istorică”, iar evenimentele din vara anului 1940 sunt descrise ca „revenire în componența Rusiei”, evitându-se cu desăvârșire calificarea juridică de ocupație militară rezultată în urma ultimatumului din 26 iunie 1940, potrivit analizei…https://hotnews.ro/republica-moldova-e-prezentata-ca-un-teritoriu-rusesc-in-manualele-de-liceu-din-rusia-scrise-de-consolierul-lui-putin-cum-este-zugravita-imaginea-romaniei-2040832