spot_img
spot_img
25.3 C
Vaslui
12-aug.-2025

SCANDALUL MICROBUZELOR ELECTRICE LA VASLUI. Președintele Trifan: Nu am niciun stres!

- Advertisement -

TUN NAȚIONAL… O firmă anonimă a câștigat majoritatea licitațiilor organizate de consiliile județene pentru microbuzele electrice destinate transportului elevilor din mediul rural. În județul Vaslui, au fost achiziționate deja 30 de microbuze școlare la prețul de 200 de mii de Euro fără TVA, deși prețul estimat de specialiști nu depășește suma de 100 de mii de Euro, cu tot cu profitul generos al „comerciantului”. Președintele CJ Vaslui ne-a declarat că nu are niciun stres pentru că licitația a fost făcută ca la carte. De fapt, acesta spune că a făcut economii pentru că în loc de 24 de microbuze a cumpărat 30!

CLASIC… Conform unei investigații jurnalistice făcute de site-ul reporteris.ro, banii furnizați de Uniunea Europeană au fost cheltuiți haotic, cu mari suspiciuni de șpăgi și profturi imense. Este vorba de banii oferiți României pentru achiziționare de microbuze electrice destinate transportului elevilor din mediul rural. Comisia Europeană calculase, în Ghidul Solicitantului, că 250 milioane de euro, prin PNRR, ne ajung pentru 3.200 de microbuze, la un preț mediu de 78.000 de euro/bucată. Doar că în România, achizițiile funcționează altfel. Consiliile județene au cumpărat de 250 milioane de euro doar 1.300 de microbuze, umflând prețurile la 200.000 de euro/bucată (fără TVA). Nu toate, pentru că au mai fost și excepții în care banii s-au cheltuit „judicios”. Din păcate, nu a fost și cazul județului Vaslui!

Președintele Ciprian Trifan spune că a fost o problemă de „baterie”

AMUZANT… În acest context tulbure, președintele Ciprian Trifan spune că a costat mult bateria electrică a mașinii. Pe cine a costat nu se știe, pentru că, de regulă, o mașină electrică se vinde cu tot cu baterie, nu o poți schimba, nu e ca și cum ai cumpăra o lanternă. „A fost o licitație corectă, aprobată de ANAF de toate alea, dar acum trebuie să luate în calcul niște treburi: este o chestiune care se spune despre ele în felul următor, că mașina costa 90 de mii. Dar bateria, dar restul chestiunilor care intră în ea! Verificați pentru că se cer niște specificații. Nu există tipul ăsta de mașină care vine pe linie la for. Verificați speța asta ca să nu faceți greșeli. Pentru că am văzut că băieții au început să se facă de râs. Dacă vreți să știți, noi am făcut și economie și, în loc de 24, am luat 30 că și azi am dat șase microbuze electrice. Toate lucrurile sunt șnur poate să vină oricine să verifice chestiunile astea”, ne-a declarat Ciprian Trifan.

„Nu am niciun stres”

RELAXAT… În plus, președintele Trifan ne-a declarat că totul s-a făcut ca la carte. „Este un caiet de sarcini care solicită niște specificații și ei pun la dispoziție un utilaj care are specificațiile cerute prin proiect, să aibă baterie, să aibă număr de locuri, să aibă lift de dus pentru persoane cu handicap, sunt mai multe lucruri acolo. Verificați chestiunea asta și vedeți cine participă la licitație. Din punctul meu de vedere, nu am niciun fel de stres. Se fac modificări la mașina inițială, se pune baterie, se pune sistem de ridicat hidraulic pentru persoanele cu handicap, se pun multe, dar mașina, față de inițial, are o altă specificitate”, a mai explicat președintele Trifan.

Cum poate fi vândut un autoturism elecric fără baterie?

Comform declarațiilor președintelui Trifan, a costat mult bateria microbuzului electric și chiar ne-a îndemnat să verificăm. Am verificat și, de regulă, mașinile electrice se vând cu baterie. Poate „specificațiile” menționate de Trifan cer o baterie mai puternică, doar că asta se poate face din start atunci când comanzi microbuzul. În plus, site-ul oficial Ford, vine cu prețuri și mai mici. „Prețul unui microbuz Ford E-Transit electric variază în funcție de versiune, dotări și configurație, dar pornește de la aproximativ 47.600€ fără TVA, conform Ford. Pentru a obține un preț exact și personalizat, cel mai bine este să contactați un dealer Ford sau să utilizați configuratorul online de pe site-ul Ford, conform Ford. Ford E-Transit este disponibil în mai multe variante, inclusiv E-Transit Van și E-Transit Custom Van. E-Transit Custom Van, de exemplu, are un preț de listă recomandat de la 47.600€ fără TVA, cu o capacitate de încărcare de 5,8 metri cubi și o sarcină utilă de 980,5 kg.”

Șase noi microbuze electrice pentru elevii din mediul rural vasluian

BUCURIE MAXIMĂ… Conform paginii oficiale a Consiliului Județean Vaslui, elevii din județ ar trebui să se bucure pentru că județul Vaslui s-a modernizat. Iată comunicatul oficial al modernizării cu microbuze cu cost dublu: „Transportul școlar din județul Vaslui face un nou pas spre modernizare. Alte șase microbuze electrice au fost livrate și vor deservi elevii din comunele Ibănești, Cozmești, Dimitrie Cantemir, Ciocani, Dumești și Bălteni. Vehiculele, cu o capacitate de 16 plus 1 locuri, vor asigura zilnic transportul elevilor către școli, în condiții sigure, confortabile și prietenoase cu mediul. „Cele șase microbuze recepționate completează flota achiziționată prin fonduri europene nerambursabile. Este un pas concret către un transport școlar civilizat, eficient și ecologic în comunitățile rurale vasluiene”, a declarat Ciprian-Ionuț Trifan, președintele Consiliului Județean Vaslui. În total, 30 de microbuze electrice au fost achiziționate de Consiliul Județean Vaslui, printr-un proiect finanțat prin PNRR, sub coordonarea Ministerului Educației”.

Tun de peste 100 de milioane de Euro

CIFRELE SPUN ADEVĂRUL… Comisia Europeană calculase, în Ghidul Solicitantului, că 250 milioane de euro, prin PNRR, ne ajung pentru 3.200 de microbuze, la un preț mediu de 78.000 de euro/bucată. România a cumpărat de 250 milioane de euro doar 1.300 de microbuze, umflând prețurile la 200.000 de euro/bucată (fără TVA). O firmă din Prahova, Aveuro, a cîștigat licitațiile în 60% din județe, inclusiv la Iași. Mama patronului este șefa Organizației de Femei a PNL Prahova și o apropiată a baronului Iulian Dumitrescu, anchetat pentru corupție. Van-urile E-Transit de la Ford costă, la motorul vândut de Aveuro, 64.500 de euro. Cu tot cu opționale, prețul maxim este de 70.000 de euro (fără TVA). O carosare cu 16 locuri, aer condiționat, lift și scaun pentru dizabilități, costă 15.000-20.000 de euro, oferte oficiale care pot fi găsite în toată România. Un microbuz trebuia să costă 90.000-100.000 de euro cu tot cu profit. Dar Consiliile Județene le-au luat, în medie cu 200.000 de euro. 90% din licitații au avut o singură ofertă admisibilă: Aveuro, celelalte fiind respinse. Vlad Papuc, patronul Aveuro, nu neagă profitul imens de 100.000 de euro pe fiecare mașină: „Doamne ajută! Nu comentez prețul!”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.