17.4 C
Vaslui
05-oct.-2022

Senatorul Doina Silistru: „Instalati bariere la trecerea mortii!”

- Advertisement -

REACTIE Socatã de numãrul mare de victime care s-au înregistrat la trecerea de cale feratã din zona depozitelor Leguvas, la iesirea din Vaslui spre Bacãu, senatorul PSD de Vaslui, Doina Silistru, a decis sã cearã socotealã ministrului Transporturilor. „Voi face, lunea viitoare, în plenul Senatului, o interpelare cãtre ministrul de resort, pentru a cere reintroducerea barierelor la iesirea din Vaslui, unde s-au petrecut drame care au tulburat toatã România, dar si în alte locuri din tarã, unde s-au înregistrat multe victime, în ultimii ani”, a spus, asearã, senatorul Silistru.

Senatorul Silistru a pregãtit o întrebare cãtre conducerea Ministerului Transporturilor, în sensul reinstalãrii barierelor la trecerea cu calea ferata amplasatã la iesirea din Vaslui spre Bacãu. O cerere care va lansatã în plenul Senatului, luni, si de la care se asteaptã un rãspuns prompt. „Doamna senator a mai avut aceastã intentie si anul trecut, când o familie de moldoveni a murit strivitã de tren la aceeasi trecere, dar si în cazul viceprimarului de la Ivãnesti, însã atunci când ne-am interesat la CFR ni s-a spus cã barierele au fost înlocuite cu mijloace moderne de dirijare a circulatiei, restructurându-se locurile de muncã a celor care supravegheau bariera”, spune Mariana Plãcintã, seful de cabinet al senatorului Silistru. Adicã, sefii de la CFR au avut grijã sã dea afarã pe cei câtiva angajati care aveau în grijã barierele de la Leguvas, pentru a face o economie la buget, fãrã sã se gândeascã la zecile de oameni morti în acest loc, în ultimii ani. Iatã ce probleme ar fi cu reinstalarea barierelor, tot din punctul de vedere al celor de la CFR: „Problema cea mai mare pe care o întâmpinã CFR-ul în cazul în care ar trebui sã se reinstaleze barierele este momentul în care se va produce un alt accident, pentru cã aceia care forteazã trecerea ignorând semnalele luminoase si acustice vor ignora si barierele. Odatã ce au suferit un impact, aceste bariere pot fi distruse integral sau se decalibreazã din punct de vedere electronic si atunci va trebui sã intervinã personalul de mentenantã pentru înlocuire sau recalibrare, depinde de caz. În perioada de timp pânã se executã aceste operatii, circulatia este întreruptã, atât cea rutierã, cât si cea feroviarã. Ori, acea persoanã care repune în functiune întreg sistemul se aflã la sediul Regionalei, adicã la Iasi, si nu o poate face de la distantã, trebuie sã se deplaseze la locul faptei. Asta implicã timp suficient de mare, iar circulatia este întreruptã în acest timp”. Sunã ca în povestea lui Creangã, cu drobul de sare. În timp ce sefii de la CFR se sperie de faptul cã nu stiu ce sofer ar putea sã le distrugã barierele, oamenii mor la trecerea de la Leguvas. Mai mult de zece oameni au murit în acest loc blestemat, în ultimii zece ani, doar pentru cã nu stiu ce sefulet din Cãile Ferate s-a gândit sã facã economii la buget, concediind personalul care avea în grijã aceastã barierã, pe vremuri. „Ne simtim responsabili de a adresa aceastã întrebare cãtre Ministerul Transporturilor, luând în considerare cã mai existã poate si alte mãsuri de prevenire care se pot aplica, pentru evitarea acestor tragice accidente, cu un numãr atât de mare de victime. Asteptãm sã vedem ce rãspuns va da ministerul. Poate vor gãsi o mãsurã bunã de luat în toatã tara”, mai spune doamna Plãcintã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.