spot_imgspot_img
21 C
Vaslui
25-apr.-2024

Sfirtecati de tren intr-o clipa

- Advertisement -

Fetita de sase ani si parintii acesteia au murit dupa ce personalul Hirlau – Iasi a lovit masina in care se aflau. Autovehiculul a fost tirit pe sine aproape o jumatate de kilometru. Mecanicul si un martor ocular se contrazic in privinta circumstantelor exacte ale accidentului, dar amindoi spun ca masina a intrat in fata trenului cu o fractiune de secunda inaintea impactului. Va prezentam citeva variante posibile care au dus la producerea tragediei. Sigur este ca daca trecerea avea bariere nu s-ar fi intimplat nenorocirea. Barierele ar costa 12.000 de euro, iar cu tot cu instalatii si cabluri ar fi in jur de 60.000. Cititi ce spun reprezentantii CFR dar si primarul comunei Miroslava.

O familie intreaga a pierit intr-un grav accident feroviar produs ieri-dimineata in spatele fabricii de medicamente Antibiotice. Sotul, sotia si fiica de sase ani se aflau intr-o Dacie Duster si se indreptau dinspre Uricani spre drumul european cind au fost spulberati de trenul personal Hirlau – Iasi. Garnitura de tren era formata din doua vagoane si este proprietatea firmei de transport Regiotrans. In urma coliziunii, autoturismul Duster a fost tirit de tren aproximativ 400 de metri pe calea ferata, cei trei pasageri neavind nici o sansa de supravietuire. Fetita decedata, Ben Nancy Nizar, a fost scoasa prima din masina de catre pompierii de la descarcerare, apoi mama acesteia, Florentina Gina Darabana. Soferul masinii si tatal fetitei, Ben Nasr Nizar, a fost gasit de politisti aruncat afara din masina de forta coliziunii, chiar pe linia de tren. „Imediat dupa ora 9.00, dispeceratul rutier a fost sesizat prin numarul 112 despre faptul ca pe DC 25, pe raza comunei Miroslava s-a produs un accident rutier soldat cu victime omenesti. La fata locului s-a constatat ca Nizar B., cetatean tunisian cu permis de sedere temporara in comuna Voinesti, a condus un autoturism proprietate personala din directia Uricani catre Valea Lupului. La trecerea la nivel cu calea ferata, dubla, fara bariere si semnale acustice si luminoase, semnalizata cu indicatoare rutiere, nu s-a asigurat si a fost surprins de trenul de transport persoane condus de Vergil R., de 57 de ani, domiciliat in municipiul Iasi. In urma impactului, autoturismul a fost proiectat pe o distanta de 400 de metri, rezultind decesul conducatorului auto si a celorlalti doi pasageri, care se aflau pe bancheta din spate a masinii”, a declarat Madalin Taranu, purtatorul de cuvint al Politiei. In urma accidentului feroviar, cele 150 de persoane care se aflau in tren au coborit si au mers pe jos pina in Iasi. Nici unul nu a fost ranit.

Doua variante contradictorii

Conducatorul trenului a facut declaratii socante la politie. El a declarat ca a vazut de la departare masina Duster oprita pentru a oferi prioritate trenului. Insa, cind trenul a ajuns la citiva metri de trecerea de cale ferata, masina a facut un salt in fata si a intrat chiar in fata locomotivei. „Conducatorul trenului a scris in declaratie la politie ca a claxonat la 600 sau 800 de metri departare de trecerea de cale ferata conform procedurii si inca o data la 300 de metri. A spus ca a vazut masina din timp si era oprita. Cind a ajuns linga ea, la cinci metri, brusc masina s-a pus in miscare. El a mai spus ca avea o viteza de aproximativ 70-80 kilometri la ora”, au precizat reprezentantii companiei unde lucreaza mecanicul. Daca declaratia mecanicului este reala, un scenariu ar fi ca soferul ar fi scapat pedala de ambreiaj si masina ar fi pornit brusc de pe loc, chiar in calea trenului. O varianta ar fi si ca barbatul a dorit sa se sinucida, motiv pentru care ar fi ales varianta de a merge pe drumul respectiv, cu toate ca putea alege sa circule pe soseaua de centura care traverseaza linia ferata pe pasajul de linga Delphi. Insa o alta persoana a declarat ca autoturismul nu a oprit nici o clipa la trecerea de cale ferata. „Din cite stiu eu, viteza cu care circula trenurile pe aici este de aproximativ 120 de kilometri pe ora. Trenul care a lovit masina avea aproximativ 100 de kilometri la ora, iar masina nu a oprit deloc sa se asigure. Pur si simplu a intrat pe liniile de cale ferata si a fost surprins de garnitura de tren. Dupa cum am vazut, autoturismul avea cam 50 sau 60 km la ora. Nu a oprit sa se asigure deloc”, a spus Constantin Suhan, pensionar CFR, care locuieste intr-un canton aflat la mica departare de trecerea de cale ferata. Pentru a lamuri misterul, politistii au retinut mai intii garnitura de tren. „Trenul a fost sigilat pentru a se face mai multe expertize si masuratori. Avem in lucru mai multe variante”, a spus Mihai Pintilei, seful Biroului Rutier.

„Macar daca imi sarutam fetele inainte sa plece”

Potrivit parintilor femeii decedate in accidentul feroviar, cei din Duster mergeau sa-si duca fetita la gradinita. Ben Nasr Nizar (30 de ani) se afla la volanul Daciei, iar pe bancheta din spate se aflau Ben Nancy de sase ani si mama fetitei, Florentina Gina Darabana (37 de ani). „Au plecat de dimineata sa isi duca fetita la gradinita, undeva in Tatarasi. De atunci nu mai stiu nimic. Am fost pe la politie la rutiera si m-au spus sa mai dau din cind in cind cite un telefon sa vad stadiul cercetarilor”, a spus tatal Florentinei Darabana. Mama femeii refuza sa creada cele intimplate. „Eu nu cred ca s-a intimplat asa ceva. Macar daca imi sarutam fetele inainte sa plece de acasa”, a spus ea, plingind in hohote. Vecinii au povestit ca tunisianul si Florentina s-au cunoscut in Italia, dupa ce ea divortase. „Mai mult stateau in Italia si au venit de curind in Romania. Parintii fetei s-au mutat de doi ani la Voinesti. Din cite stiu eu, ea fusese casatorita cu un alt barbat de care a divortat prin 2007”, a spus o vecina, Viorica Galusca.

Trecerea de cale ferata unde a avut loc accidentul nu este semnalizata sonor si nici vizual. Aici, pe un stilp se afla semnul Crucea Sfintului Andrei, iar mai jos un Stop. Localnicii au precizat ca trecerea de cale ferata este foarte periculoasa deoarece se afla intr-o curba. Trenurile sint foarte greu vizibile mai ales in conditii meteorologice dificile. „Eu stiu un caz in urma cu citiva ani, cind era ceata afara. Un microbuz plin cu nuntasi a trecut prin zona, a oprit, s-a asigurat, iar dupa ce a trecut, la doi metri in spate a trecut trenul. Toti s-a speriat”, a spus Ilie Vieru, un localnic din Uricani. Si tatal femeii decedate s-a plins de lipsa semnalelor vizuale si acustice. „Este nedrept. Am fost si eu pe la calea ferata din zona pe unde au mers ei si nu era semnalizata calea ferata. Prin zona trec multe masini, iar autoritatile nu au facut nimic in acest sens”, a spus tatal femeii decedate.

www.ziaruldeiasi.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.