Sistemul online al cardului naţional de asigurări de sănătate a picat din nou în cursul zilei de luni. Contactaţi de RomaniaTV.net, reprezentanţii CNAS au declarat că nici până miercuri sistemul nu a fost reparat şi în continuare se lucrează pentru a remedia problema. Până când acesta va funcţiona, medicii de familie sunt nevoiţi să lucreze în modul offline.
Problemele tehnice la sistemul online al cardului naţional de sănătate nu par să se opreasă. Luni, 10 octombrie, sistemul a căzut din nou. Potrivit reprezentanţilor CNAS, se lucrează în continuare pentru soluţionarea problemelor.
„Colegii lucrează încă şi se încearcă remedierea cât mai rapidă a problemelor care împiedicvă funcţionarea lui. Deocamdată nu s-a remediat nimic. Din păcate, nu avem o estimare de la colegi când anume se va remedia. Sperăm cât mai curând„, au declarat, pentru RomaniaTV.net, reprezentanţii CNAS.
În această perioadă, medicii de familie trebuie să folosească modul offline şi să descarce datele în sistem în termen de trei zile lucrătoare după data acordării serviciului.
„Lucrăm la rezolvarea problemelor. Nu putem face o estimare exactă. Pot lucra în modul offline. Rămâne amprenta de timp şi se poate descărca în sistem în termen de 3 zile lucrătoare după data acordării serviciului respectiv„, a declarat, pentru RomaniaTV.net, Augustus Costache, purtătorul de cuvânt al CNAS.
Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Radu Ţibichi, a dat asigurări că furnizorii de servicii medicale nu vor fi penalizaţi pentru perioada în care sistemul nu funcţionează.
„Serviciile pot fi ridicate în sistem în trei zile lucrătore de la apariţia defecţiunii, adică până joi la ora 24.00, dar nimeni nu va fi penalizat dacă defecţiunea persistă şi vor apărea întârzieri, pentru că nu este vina lor, ci a sistemului„, a spus preşedintele CNAS.
Ţibichi a precizat că, recent, instanţa a dat câştig de cauză CNAS în contestaţia privind licitaţia pentru noul furnizor de servicii de mentenanţă necesare sistemului informatic al cardului naţional de sănătate. „Curtea de Apel a dat câştig de cauză CNAS faţă de cotestaţia HP privind noul furnizor de servicii de mentenanţă. Acum, în 30 de zile de la sentinţă, CNAS va semna contractul cu noul furnizor de servicii de mentenenţă şi suport„, a adăugat Ţibichi.
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/sistemul-online-al-cardului-de-sanatate-blocat-cnas-lucram-la-rezolvarea-problemelor-nu-putem-face-o-estimare-exacta_319430.html#ixzz4Mskgis64