spot_imgspot_img
19.7 C
Vaslui
25-apr.-2024

Șoferii de TIR, tratați ca sclavii: “La patron român muncești ca un animal! Nu se mai satură de făcut șmecherii!”

- Advertisement -
TEAMĂ…Mulți șoferi, deși îndură umilințe, se tem să vorbească despre neregulile din transporturi, de frică să nu își piardă unicul venit.

NEREGULI… Sătul de discriminările pe care le fac patronii de tiruri din România față de șoferi, un vasluian spune lucrurilor pe nume și dorește să semnaleze neregulile din transporturi. După ce a văzut un anunț în care un patron încerca să păcălească statul, a simțit că trebuie să vorbească despre realitatea pe care o trăiesc mii de români plecați în afară. “Personal, am lucrat și eu șofer de tir în Anglia. La patron român muncești ca un animal. Îți dă camionul și taie-o spre comunitate, pentru două luni de zile, ca să fie competitivă firma. Unii șoferi, săracii, își iau femeile și pleacă pe tir două, trei luni și trăiesc așa, ca niște animale. Primești salariul minim pe economie și la pensie iei fix pix, adică nimic. Ajungi muritor de foame, cu pensie de 800 de lei. Patronii fac câte o șmecherie din asta contabilicească, cu diurnă, cu nu știu ce. De ce le e greu să plătească taxe pentru 2500 de euro, dacă atât dau salariu? Să aibă și oamenii o pensie cum trebuie. Patronul român face șmecherii și umblă cu cioara vopsită. Nu se mai satură de făcut șmecherii”, a spus vasluianul.

Nu doar șoferii de tir sunt păcăliți de angajatorii români, ci și statul. Lucrând și la patron englez, Adrian a văzut diferențele de mentalitate ale patronilor din ambele țări. Dacă salariile primite în mână sunt relativ asemănătoare, în acte, lucrurile stau cu totul diferit. Angajatorii români au găsit niște portițe legislative care le permit să plătească impozit mai mic față de ce încasează, iar angajații resimt cu adevărat această salarizare abia la pensie. “Când am văzut anunțul, mai să leșin. Cu firmă care angajează șofer pe comunitate: Cautăm colegi colaboratori cu experiențî pe comunitate la Prelata, responsabili. Toți sutem importanți în acest proces și nu putem unul fără altul, indiferent că unii lucrează la birou, iar alții pe teren. Se lucrează pe bază de colaborare. Trebuie sa aveți PFA. Scopul acestui tip de colaborare este de a ne adapta pachetului de mobilitate și, mai nou, scandalului legat de impozitarea diurnei. Consider ca acest mod de lucru va fi folosit din ce în ce mai des în viitor. Totodată, avem încrederea că prin acest anunț vom reuși să lucrăm cu oameni deschiși la minte. Taxele plătite de un PFA sunt de 12.000 lei (aprox 2400 EUR) / AN”, spunea anunțul. Dacă de exemplu lucrezi pentru o firmă din afară, ăia plătesc taxe pentru banii pe care îi dau. Nu ca în România, unde primești 2500 de euro și patronul plătește taxe pentru 1500 de lei. Când am văzut anunțul ăsta, m-am crucit. S-au găsit niște șmecherași să facă ei niște șmecherii contabilicești. Eu i-aș închide pe aștia. Personal, am lucrat și eu șofer de tir în Anglia. Eram plătit cu 800 de lire pe săptămână. De acolo mi se opreau bani pentru mai multe taxe, pentru asigurare de sănătate, pentru schema de pensie, la un fond privat. Net luam cam 500-600 de lire. Patronul lua o sarcină de transportat ceva dintr-o locație în alta. El încasa o liră pe km. Dacă eu făceam 400 de km, încasa 800 de lire dus-întors, cum prindea și el. Firmele din România care vin în Anglia tot cu o liră sunt plătite. Golănia care nu-mi place la români care e? Indiferent că ești firmă autohtonă sau din altă țară ești plătit la fel. La noi, firma românească plătește taxe doar pentru salariul minim. Vreo 2500 de lei îi costă pe patroni, șoferul. Patronul român dă cam aceiași bani pe care îi dă și patronul englez, dar pe lângă salariul minim, pe care îI dă sub formă de diurnă. Deci patronul român trage în țeapă și statul român și șoferul, că nu-i plătește taxele, deși banii îi încasează. Impozitul îl plătește tot după salariu, că diurna nu este impozabilă. Fraierii de la noi din România ne păcălesc pe noi șoferii, dar și statul român. Românul face șmecherii și umblă cu cioara vopsită. Englezul zice că dă 20 de lire pentru fiecare noapte în camion plus 5 lire de mâncare, neimpozabil. Iar românul s-a luat după chestia asta și a făcut diurnă aproape tot salariul. Ne plătesc la mișto. Nu se mai satură ăștia să ne tragă în țeapă. Patronii zic la țeapa asta “optimizare fiscală”. Dacă intră cineva în registrele de transport, se va cruci de câtă țeapă trag ăștia. Cine le-a dat voie să transforme șmecheria asta legislativă?”, se întreabă bărbatul.

“Voi, românii, sunteți niște tâmpiți!”

De teama de a nu-și pierde locurile de muncă, mulți dintre șoferi se tem să protesteze față de condițiile în care sunt nevoiți să trăiască zi de zi și față de această formă de salarizare. Lipsa de curaj a românilor a fost sesizată și de șoferii din alte țări, care nu s-au sfiit să le spună românilor părerea lor despre ei. “Vorbeam cu un polonez care mi-a spus că pe ei îI trimit câte 3 săptămâni, cel mult. Și ei sunt proști. Stau 3 săptămâni pe comunitate, și una acasă, pe 2800 de euro.”Dar voi, românii, sunteți niște tâmpiți”, mi-a zis. De asta s-au săturat englezii de noi și de asta ne fugăresc și de asta s-au săturat de Comunitatea Europeană. Pentru că, Comunitatea Europeană înseamnă comerț liber, fără taxe vamale, o eficientizare prin libera circulație, nu prostii din astea. Nu le mai convine englezilor pentru că îi punem pe ei în situații neplăcute. Englezului nu-i place să vină unul să muncească două luni să stea prin camion, că după poate îl pune și pe el la fel. Dar poate omul are familie. Când patronul vede că românul poate și în condițiile astea, poate îl pune și pe englez la fel. Le stricăm treburile. Nici nouă nu ne-ar conveni să vină alții care să lucreze în locul nostru, pe mai puțini bani, mai multe ore, program mai încărcat. În loc să se ducă acasă, să stea boschetari prin parcări, cum stăm noi pe la ei. Diferența dintre România și Anglia, când muncești la o firmă de transport este că în România îți dă camionul și taie-o spre comunitate pentru 2 luni de zile, minim. Că altfel nu este competitivă firma. La unii chiar 3 luni. Unii, săracii, își iau femeia pe tir timp de 2-3 luni, un an și trăiesc așa, ca niște animale.Ca să dormi cu soția pe tir așa, un an, trebuie să fii animal. Muncești ca un animal. Primești salariul minim pe economie și la pensie iei fix pix, adică nimic. Ajungi muritor de foame, cu pensie de 800 de lei. Vremea trece și trebuie să te gândești și la pensie. În Anglia nu te pune nimeni să dormi două luni de zile pe camion. Chiar te întreabă cum vrei să lucrezi, de zi, de noapte, de luni până vineri, dacă vrei și sâmbăta sau duminica. Mai e varianta patru zile cu patru, adică patru le lucrezi, patru nu le lucrezi. La noi nu te întreabă nimeni nimic. Patronii fac câte o șmecherie din asta contabilicească, cu diurnă, cu nu știu ce. De ce le e greu să plătească taxe pentru 2500 de euro, dacă atât dau salariu? Să aibă și oamenii o pensie cum trebuie. Dacă nu, mai bine să închidă firma și să se ducă…unde vor ei”, a transmis bărbatul pentru redacția Vremea Nouă.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

14 COMENTARII

  1. daca ai firma in uk sau daca ai firma in ro si efectuezi servicii de transport contracost in uk incasezi 1gbp/km.
    problema apare la firmele deschise in romania si care activeaza in uk
    isi optimizeaza fiscal veniturile prin niste smecherii marunte si patetice
    fraudeaza angajatii si statul roman

  2. Toți ar trebui sa lucreze cu pfa, asta chiar e gândită fain,
    Fiecare sa-și plătească bucățica lui, in totalitate, nu vad de ce sa-i plătească patronul pensie angajatului, sa-l plătească decent si atât, în rest cum își plătește patronul dările la stat asa sa își plătească si ei, din banii lor.
    Ca tot din banii lor plătește patronul si acum dar nu se vede, ca sa vadă mai bine sa plătească fiecare .

  3. Mie unul mi-ar conveni de minune asa ceva, dacă ma plătește bine ce nevoie am de stat sa-i dau bani la greu ca sa-mi dea o pensie de mizerie, daca o prind și pe aia.
    Nu pot sa-mi fac un fond personal ?
    Romanul nici acum nu și-a dat seama ca statul e cel care jumulește.
    Angajatorii ar trebui sa le dea toți banii și sa-și plătească ei dările la stat sa vadă mai bine cum sta treaba, angajatorii la noi plătesc pe angajat mult mai mult decât cei din vest dar romanul deștept are impresia ca tot patronul il fura si nu-l plătește, nu vede unde se duc jumătate din banii plătiți de patron. Sa le dea toti banii si sa sa plătească ei, ca sa vada mai bine si sa sara in capul cui trebuie

    • De asta au si cerut angajatorii sa fie pfa, n-ai văzut ce rănit s-a dat când a auzit ca trebuie sa fie pfa ? sa plătească ei dările la stat ? atât de mult, vaaiii :)))))
      Sa plătească patronul 🙂

      • Ia uite ce rade un patronel de asta parvenit. Omu nu stie carte dar e mult mai bine PFA. Tu tot atatia bani dai cap de lut doar ca eu fiind PFA nu mai dau 40% sa stea tiganii acasa, ci bag cheltuieli motorina, chirie, service, anvelope, haine, etc. si-i dau „statului” (a se citi hotilor) ce i se cuvine, adica p*la asta.

      • Sunt pfa, am lucrat si in uk, tot într-o companie de transport, diferențele de impozitare comparativ cu Romania sunt enorme
        Income tax este 0 pentru veniturile pana la 11.500 lire/an, 20% pentru veniturile intre 11.000 si 43.000/an, 40% pentru veniturile intre 43.000 si 150.000/an
        National Insurance este 0 pentru veniturile sub 8187 lire/an , 12% pentru veniturile intre 8187 si 45.161 lire/an si 2% pentru ce depășește 45.161 lire/an.
        La noi impozitarea pleacă de la minim 43%, nici nu se compara

        • Ai luat si 4 granturi a 7500 de lire :). Au luat si manelistii nostri, ca le-au spus fratiwarerii lor din UK si a trimis „Statul” cel protector hienele de la ANAF peste ei cu mascatii. :))

          • Nici n-am spus ca as crede asa ceva, chiar sunt convins ca la noi n-o sa fie niciodată ca in afara.
            La noi colcăie de bugetari, speciali, miliție, administrație, etc. care se înmulțesc ca păduchii si mereu vor si tot mai vor și bani și beneficii, vacante, ieșit mai repede la pensie.
            De unde si cum sa se mai reglementeze vreodată ceva la noi cu asemenea sugative in spate? N-are cum, nu trebuie sa fii mare specialist ca sa-ti dai seama ca in halul asta nu se poate.

      • Pai bă țarane, firmele nu plătesc servicii de transport tot la kilometru? Ție dacă îți pune unu faianța, nu îți ia la metru pătrat?

  4. Pai vezi ca esti prost… nu lucrezi in domeniu dar mananci c*cat ca baba de la 3, cine si-a luat televizor, cine amancat seminte-n scara. Ca vaccinul e otrava dar tu de fapt esti vai mortii tai… mananci conserve :)) Vaccinul e otrava dar asta o zic oameni de stiinta nu eu dar asta e alta discutie. Nimeni nu fura motorina decat taranii veniti cu apa care au disparut dupa brexit, nu suntem platiti la km e lege pentru ca asta cauzeaza accidentele. Tu veziti in p*la mea de matura ta ca omu stie ce vorbeste. Eu lucrez in Anglia, nu dorm in cabina fac 2-300 de km maxim, iau £4000 de lire sa moara „dujmani” cu c*rve cu tot si Iohanis ca iau mai mult ca el :)) Imi bag p*la-n Romania, sa moara toti prostii si hotii ca exporta numai c*rve, hoti si pesti, au distrus toata industria sa faca mall-uri pentru parlamentari. Ma intorc cu masinile zburatoare cand vor fi doar plante si padurile care le-ati vandut la Ikea. Ma c*c pe tine si pe restul care s-a imbogatit din furat. Aaa… si pe gaborii corupti cu arfe de mafioti, asta e :))

  5. Cateva raspunsuri pentru sofer ar fi ca
    – majoritatea fura cat se poate: incepand, desigur, cu motorina. Stiu mai multi care se lauda ca-si fura angajatorii. Dar nu asta e principala problema.

    In Romania, ca sa ia soferul 10.000 de lei net, taxele lunare la care se adauga alte drepturi ( zile libere, concedii etc ) se duc spre un salariu brut, total de peste 16.000 de lei.

    Transportul rutier se plateste la km, or in Romania in 8 ore faci probabil maxim jumatate din km pe care ii faci in Anglia.

    Nu-s in domeniu, dar un lucru e cert: soferii n-au facut niciodata un protest adevarat pentru infrastructura. Ei stiu ca in UK se poate, prin urmare vor si ei, ca asa e drept si normal! Sa li se dea!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.