spot_imgspot_img
17.6 C
Vaslui
25-apr.-2024

Statul la stat. O instituție publică funcționează de 4 ani fără să facă nimic. Banii cheltuiți doar pe salarii, trecuți la pierderi

- Advertisement -

Ca la noi la nimeni. Statul român a înfiinţat şi întreţinut degeaba o instituţie publică, timp de patru ani. Este vorba de Autoritatea pentru Reformă Feroviară care ar fi trebuit să cumpere trenuri noi cu fonduri europene. După ce au plătit, lunar, salariile angajaţilor şi toate cheltuilelile de funcţionare, autorităţile şi-au dat seama că instituţia este inutilă şi că nu a făcut nimic din ce trebuia. Acum o vor desfiinţa, iar milioanele de lei cheltuiţi vor fi trecuţi la pierderi. Urmăriţi un nou episod al campaniei Statul la Stat.

În septembrie 2016, printr-o ordonanţă de urgenţă, era înfiinţată Autoritatea pentru Reformă Feroviară. O instituţie cu nume pompos care avea menirea să schimbe faţa urâtă a transportul feroviar din România. Principalul obiectiv de activitate îl constituia cumpărarea de trenuri noi cu fonduri europene. Banii existau, aşa că nu trebuia decât să organizeze licitaţii pentru achiziţionarea trenurilor.

În 4 ani, „zero” achiziții

Rodrigo Maxim, preşedinte Federaţia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România: S-a spus că trebuie să fie o entitate separată, neutră, care să achiziţioneze material rulant feroviar şi să îl împartă la toţi operatorii feroviari de călători.
Reporter: Cât material rulant s-a achiziţionat până acum?
Rodrigo Maxim: Zero. Au trecut de atunci patru ani şi jumătate şi, din banii europeni pe care îi aveam la dispoziţie, nu a fost cumpărată nici măcar o roată de tren. Cu chiu cu vai, au fost organizate două licitaţii, ambele fiind, în acest moment, contestate şi blocate în instanţă.

Iulică Măntescu, preşedinte Federaţia Mecanicilor de Locomotivă: Activitatea este egală cu zero, pentru că ea a fost înfiinţată pentru a achiziţiona material rulant pe bani europeni, nu a reuşit să finalizeze nicio licitaţie şi, de fapt, noi am fost împotriva înfiinţării acestei Autorităţi pentru că este singura instituţie de genul ăsta din Europa şi cred că şi din lume.

În plus, prin ARF sunt plătite şi subvenţiile acordate operatorilor pentru transportul feroviar de călători. Instituţia ar fi trebuit să vină, în toţi aceşti ani, cu noi măsuri şi criterii de acordare a subvenţiei, lucru care nu s-a întâmplat. …https://www.digi24.ro/special/statul-la-stat/statul-la-stat-o-institutie-publica-functioneaza-de-4-ani-fara-sa-faca-nimic-banii-cheltuiti-doar-pe-salarii-trecuti-la-pierderi-1469716

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.