Local

Taxe uriașe la Bârlad: 200 de lei pentru descărcare marfă față de 42 de lei la Brașov!

DUBAI… Bârladul are, probabil, cea mai mare taxă dedicată camioanelor care livrează marfă. Culmea este că e aplicată și prost!

PLÂNGERE… În urma unei hotărâri propuse de primarul Boroș, taxele aplicate, în special comercianților, au devenit ridicol de mari. Afaceristul bârlădean Marius Stanciu a trimis o petiție în care semnalează două anomalii rezultate în urma actelor legislative votate în CL Bârlad. Cel mai important este aplicarea tarifului de 200 de lei pe zi doar pentru autorizația descărcare marfă. A doua problemă, cel puțin a omului de afaceri, este faptul că autovehiculele sale de marfă nu depășesc greutatea de 40 de tone și totuși sunt încadrate la acest capitol. Întrebarea firească este: de ce?

Iată textul petiției scrise de antreprenorul bârlădean: „Vă adresez prezenta solicitare, având ca obiect contestarea aplicării tarifului de 200 lei/zi pentru autorizația de descărcare marfă în cazul vehiculelor sub 40 tone. Am constatat că taxa pentru autorizația de descărcare marfă peste 40 tone este în prezent de 200 lei/zi, în condițiile în care tariful aplicat este semnificativ mai mare ca în alte municipii din țară: Brașov, aproximativ 42 lei/zi și Vaslui, aproximativ 74 lei/zi. Masa totală maximă admisă pentru un ansamblu rutier este de 40 de tone. Depășirea acestei limite încadrează transportul la categoria transport agabaritic/greu, care necesită autorizații speciale emise de administratorul drumului. Vehiculul utilizat de societatea mea NU depășește 40 tone și, prin urmare, nu se încadrează la categoria transporturilor pentru care se solicită autorizație de descarcare de peste 40 tone”, spune Marius Stanciu în petiția sa adresată Primăriei Bârlad.

Solicitările omului de afaceri

Antreprenorul Marius Stanciu are și o serie de solicitări. Vi le enumerăm mai jos:

  1. Copia Hotărârii Consiliului Local prin care s-a stabilit această taxă, inclusiv anexa cu
  2. Temeiul și justificarea cuantumului de 200 lei/zi pentru situațiile în care vehiculul nu depășește 40 tone.
  3. Reevaluarea cuantumului în sensul reducerii lui, astfel încât să fie aliniat cu practicile altor municipii și proporțional cu greutatea efectivă a vehiculului.
  4. Transmiterea acestei sesizări către Consiliul Local pentru analiză și eventuală modificare a HCL-ului în vigoare.

De asemenea, vă rog să îmi comunicați data următoarei ședințe publice a Consiliului Local în care s-ar putea discuta această chestiune, pentru a participa în calitate de cetățean interesat. Aștept răspunsul în termenul legal de 30 de zile prevăzut de OG nr. 27/2002.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button