Local

Țepe pe piața imobiliară din Vaslui, Primăria face apel: „fiți atenți, cereți documente!”

PROBLEME… În ultimele zile, mai mulți vasluieni au semnalat situații neplăcute legate de achiziția unor locuințe care nu au putut fi predate, deși au fost achitate avansuri importante. O parte din aceste probleme au ajuns și în atenția Primăriei Vaslui, motiv pentru care reprezentanții instituției au făcut apel către cei dornici să achiziționeze locuințe să solicite mai multe documente și să apeleze inclusiv la ajutorul notarilor.

Deși aceste probleme se nasc din contracte civile încheiate între persoane private, în afara atribuțiilor Primăriei, instituția condusă de Lucian Braniște nu a putut asista pasivă la această situație. Joi, pe pagina de Facebook a instituției, au fost postate mai multe sfaturi utile, care să vină în sprijinul vasluienilor. „Pentru siguranța dumneavoastră vă recomandăm să verificați întotdeauna următoarele documente înainte de a cumpăra un imobil sau un teren: Situația juridică a imobilului – solicitați un un extras de Carte Funciară de la OCPI Vaslui. Acesta vă arată cine este proprietarul real și dacă există ipoteci, litigii, interdicții sau alte sarcini înscrise; Certificatul de Urbanism pentru Informare (pentru achiziția de terenuri) – documentul emis de Primărie, prin care aflați regimul urbanistic al terenului: ce se poate construi, înălțimi admise, POT, CUT, condiții de racordare la utilități și eventuale restricții; verificarea eventualelor litigii ale vânzătorilor – puteți consulta gratuit portalul instanțelor de judecată pentru a vedea dacă proprietarul are procese pe rol; documentele vânzătorului – solicitați actele de proprietate, procesul-verbal de recepție (unde este cazul), un certificat fiscal privind eventualele datorii legate de imobil; consultarea unui notar – o opinie juridică oferită de un notar reprezintă o garanție suplimentară că toate actele sunt în regulă și că tranzacția respectă legislația în vigoare. Primăria municipiului Vaslui își dorește cetățeni informați și protejați de eventuale abuzuri. De aceea, vă stăm la dispoziție pentru orice informații privind documentele urbanistice necesare unei achiziții imobiliare în siguranță. Concluzia noastră este una simplă: Fiți atenți, cereți documente, verificați totul în detaliu. O informare corectă poate preveni potențiale situații dificile”, se arată pe pagina de Facebook a Primăriei Vaslui.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button