spot_imgspot_img
5.6 C
Vaslui
19-apr.-2024

Trenul de Husi, o nouã licitatie!

- Advertisement -

ÎNCERCÃRI Astãzi, din nou, este scoasã la licitatie sectia neinteroperabilã Crasna – Husi si, în ciuda sperantelor firave, se doreste închirierea prin licitatie publicã, cu strigare, a acesteia. De altfel, Compania Nationalã de Cãi Ferate CFR SA scoate luni, 21 iulie, aproape 1.100 de kilometri de cale feratã, apartinând infrastructurii feroviare neinteroperabile.

Luni, 21 iulie, La Bursa Românã de Mãrfuri, are loc licitatia publicã cu strigare, pentru închirierea a 1.097,9 kilometri de cale feratã. Contractul va avea o perioadã de 4 ani, iar oferta cu pretul cel mai mare va fi desemnatã câstigãtoare. Firmele interesate au sansa de a depune oferte pânã în ziua licitatie, la ora, 9,00, iar plicurile vor fi deschisã cu o orã mai târziu. “La licitaţie pot participa firme româneşti care au calitatea de operatori licenţiaţi de transport feroviar, conform condiţiilor menţionate în documentaţie. Compania poate închiria, prin licitaţii la BRM, secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile către operatori economici, câştigătorii fiind obligaţi să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative. Participanţii pot depune oferte pentru una sau mai multe secţii de circulaţie, aflate pe raza sucursalelor regionale de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa”, au transmis oficialii Companiei Nationale de Cãi Ferate CFR SA.

Data trecutã, un impostor a câstigat sectia Crasna – Husi!

Întrucât sectia neinteroperabilã Crasna – Husi a mai fost scoasã de câteva ori la licitatie, iar nimeni dintre investitorii seriosi, nu s-a arãtat interesat de reactivarea trenului de Husi, sperantele sunt minime si de data aceasta. O singurã datã, în 2013, o firmã-fantomã, cu sediul într-un apartament din Bucuresti (SC Fulger Transport Interurban de Cãlãtori SRL) a licitat pentru Crasna – Husi, a câstigat, dar apoi s-a fãcut nevãzutã. Dupã ce senatorul PNL de Husi, dr. Nelu Tãtaru, a fãcut demersuri la Ministerul Transporturilor, pentru a clarifica ce se întâmplã cu sectia Crasna – Husi, dar si cu investitorul în cauzã, s-a scos la ivealã faptul cã impostorul (care îsi fãcuse firma doar cu câteva zile înainte de licitatie) nu a venit nici mãcar sã semneze contractul de închiriere. Greu de spus, în aceste conditii, ce a însemnat acest “joc de-a licitatia”, dar si cum de a ajuns sã câstige firma unui individ, pe care (s-a descoprit ulterior), o instantã îl condamnase, cu doar douã luni înainte, la închisoare cu executare, pentru înselãciune. De reamintit cã în 2012, pe 14 ianuarie, ora 17,35, a plecat ultimul tren de cãlãtori din statia Husi. În cele douã vagoane (seria 21-47), trase de o locomotivã (60-1272-8), produsã în 1977, se aflau doar 5 cãlãtori. De altfel, de fiecare datã când s-a pus, la nivelul autoritãtilor, problema reactivãrii trenului de Husi, acestea au invocat nerentabilitatea sectiei.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.