Un sucevean a fost deconectat timp de nouă luni de la reţeaua de gaz metan de bezmeticii de la E.ON, după o eroare internă

Caz halucinant la Gura Humorului, unde locuinţa unei familii a fost deconectată timp de nouă luni de la reţeaua de alimentare cu gaz metan după o eroare internă a celor de la E.ON, care i-au umblat prin conturi în mod ilegal. Firma care furnizează serviciul respectiv nu şi-a recunoscut greşeala şi l-a reconectat pe Cornel Vieru, acum director al Spitalului Orăşenesc Gura Humorului, abia după ce consumatorul a câştigat procesul în instanţă.

Culmea nesimţirii, în urmă cu câteva săptămâni, Cornel Vieru a primit din partea E.ON Gaz o penalitate în valoare de 65 de lei pe motiv că anul trecut a avut un consum mai mic decât cel estimat, asta în condiţiile în care  timp de patru luni a fost deconectat.

ANRE le-a dat dreptate celor de la E.ON

Calvarul pentru familia Vieru a început în luna septembrie a anului 2013. La începutul acelei luni, locuinţa din Gura Humorului a fost deconectată de la reţeaua de alimentare cu gaz metan pe motiv că are o restanţă neachitată, mai veche de 45 de zile, în valoare de 261,87 de lei.

„Am prezentat toate facturile pe care le achitasem, din care am făcut dovada că sunt la zi cu toate plăţile. Cu toate acestea, nimeni nu m-a ascultat, ba mai mult, la ghişeul de la Suceava angajata cu care am vorbit aproape că m-a luat la bătaie. Şi aşa m-am trezit fără gaz metan, tocmai când se apropia sezonul rece”, a arătat Cornel Vieru.

Pentru că a fost corect în relaţia cu cei de la E.ON, humoreanul a înaintat o plângere în instanţă, iar în paralel a depus şi plângeri la Agenţia Naţională de Reglementare a Energiei, dar şi la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava.

Cei de la ANRE i-au comunicat că trebuie să plătească suma de 261,87 de lei, în timp ce Protecţia Consumatorilor i-a transmis că nu poate face nimic de vreme ce există o plângere în instanţă.

Concluzia judecătorilor: „Sistarea furnizării de gaze naturale s-a făcut cu încălcarea dispoziţiilor legale”

Chiar dacă fusese deconectat, Cornel Vieru a purtat o corespondenţă intensă cu reprezentanţii E.ON, în care le-a explicat exact cum stau lucrurile. A fost o muncă în zadar, şi asta pentru că cei de la E.ON s-au dovedit inflexibili.

Toate speranţele se legau de soluţionarea corectă a plângerii de către judecători. În primă fază, la Judecătoria Gura Humorului, a fost dispusă şi o expertiză contabilă, iar rezultatele au dovedit că reclamantul avea dreptate în proporţie de 100%, iar totul a fost un abuz din partea celor de la E.ON.

Mai exact, s-a stabilit, lucruri admise atât la Judecătoria Rădăuţi, cât şi în apel, la Tribunalul Suceava, că din conturile lui Cornel Vieru s-a luat suma de 261,87 de lei, bani care au fost viraţi în contul altei persoane. Totul s-a făcut fără ştiinţa şi semnătura consumatorului, care ulterior s-a trezit că trebuie să acopere această gaură, opera unor bezmetici de la E.ON.

„Sistarea furnizării de gaze naturale, pentru neplata sumei de 261,87 lei, s-a făcut cu încălcarea dispoziţiilor legale. (…) Transferul acestei sume de bani în contul altui client, la data de 24.07.2013, s-a făcut fără întocmirea vreunui document justificativ, semnat de reclamant, ci în baza unui document întocmit de E.ON, fără a se ţine cont de prevederile articolului 4 din regulamentul nr. 704 din 22.12.1993 de aplicare a Legii Contabilităţi Nr. 82/1991 cu completările şi modificările ulterioare”, se arată în decizia judecătorilor din Gura Humorului, rămasă definitivă şi irevocabilă la Tribunalul Suceava.

Tupeiştii de la E.ON au continuat procesul chiar dacă greşeala lor fusese evidentă

În decizia instanţelor de judecată mai sunt menţionate şi alte abuzuri ale celor de la E.ON. Astfel, se arată că în preavizul trimis lui Cornel Vieru în vederea deconectării nu este precizat numărul facturii restante şi nici nu s-a întocmit o nouă factură pentru plata sumei de 261,87 de lei.

Pentru toate aceste aspecte, Judecătoria Gura Humorului i-a dat câştig de cauză lui Cornel Vieru, şi, în plus, i-a obligat pe cei de la E.ON să-l reconecteze şi să-i plătească cheltuieli de judecată în valoare de 1.121 de lei. Chiar dacă se ştiau cu musca pe căciulă, reprezentanţii E.ON au jucat în continuare la intimidare.

Decizia Judecătoriei Gura Humorului nu a fost pusă în practică imediat după comunicare, în decembrie 2013, ci a fost nevoie de alte câteva luni de aşteptare. Mai exact, după ce Tribunalul Suceava a respins apelul celor de la E.ON şi astfel soluţia de la Gura Humorului a rămas definitivă şi irevocabilă.

Din momentul deconectării şi până când locuinţa lui Cornel Vieru a fost rebranşată la reţeaua de alimentare cu gaze naturale au trecut nouă luni, adică o toamnă, o iarnă şi o parte din primăvară.

Cornel Vieru: „Nu au avut măcar bunul-simţ de a-şi cere scuze”

Consumatorul care a avut de luptat cu indiferenţa şi nesimţirea unui întreg sistem consideră că tot ceea ce s-a întâmplat este un abuz şi o încălcare grosolană a legii.

„Ştiau că au greşit, toate actele demonstrau acest lucru, singurii care o ţineau una şi bună erau cei de la E.ON. După toată suferinţa pe care mi-au produs-o, nu au avut măcar bunul-simţ de a-şi cere scuze”, a comentat supărat Corel Vieru.

Pentru a nu îngheţa în propria locuinţă, humoreanul a fost nevoit să-şi cumpere un termo-şemineu pe care l-a racordat la caloriferele din casă. Şi-a cumpărat şi lemne şi astfel a reuşit să treacă peste iarna din 2013-2014.

Toată distracţia l-a costat peste 4.000 de lei, bani pe care se gândeşte să-i ceară drept despăgubiri de la E.ON, firmă de la care va solicita şi despăgubiri morale pentru disconfortul creat.

De la E.ON, doar o linişte apăsătoare

Am încercat să aflăm şi un punct de vedere al celor de la E.ON vizavi de această situaţie jenantă în care a fost pus unul dintre consumatori. Reprezentanţii companiei care furnizează servicii de gaze naturale au tăcut apăsat, tăcere care spune foarte multe despre modul în care o firmă de asemenea talie ştie să-şi aprecieze clienţii.

Penalizat că nu a consumat suficient gaz metan

Şi pentru ca tragi-comicul să fie dus până la capăt, recent, reprezentanţii E.ON i-au transmis lui Cornel Vieru o factură de regularizare, prin care era înştiinţat că a fost penalizat cu 65 de lei pentru că în 2013 a consumat mai puţin gaz metan decât cantitatea estimată.

„Absurdul e la el acasă la E.ON. Ei mă deconectează, pierd procesul pentru că au făcut măgării în conturile mele, iar apoi îmi reproşează şi mă penalizează că nu am consumat suficient gaz. Oare cum puteam consuma cota pe care am estimat-o de vreme ce tot ei m-au debranşat?”, s-a întrebat Cornel Vieru.

Humoreanul a plătit cei 65 de lei, şi asta pentru a nu fi deconectat din nou. În paralel, a deschis o nouă acţiune în instanţă, iar acum intenţionează să ceară şi despăgubiri serioase pentru abuzurile celor de la E.ON.

Citeşte mai mult pe Monitorul de Suceava: http://www.monitorulsv.ro/Local/2014-07-05/Un-sucevean-a-fost-deconectat-timp-de-noua-luni-de-la-reteaua-de-gaz-metan-de-bezmeticii-de-la-EON-dupa-o-eroare-interna#ixzz36m0mjXSd




1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ