spot_img
spot_img
27.6 C
Vaslui
08-aug.-2025

Varianta de Ocolire a Bârladului, blocată: “lucrarea nu mai are asigurare”

- Advertisement -
SEMNE RELE… Varianta de Ocolire a Bârladului nu mai este asigurată la City Insurance, care a falimentat, iar acum se așteaptă încheierea unei noi polițe de asigurare, altfel nu se începe lucrul la Bârlad!

ADEVĂR ȘI MINCIUNĂ… De câteva luni, mai precis din noiembrie anul trecut, lucrările la Varianta de Ocolire (VO) a Bârladului au încetinit, iar din luna ianuarie s-au oprit de tot. Doar câteva autobasculante și utilaje mai fac treabă pe șantier. Nu puține sunt șantierele de drumuri din țară care au întârzieri peste întârzieri sau proiecte care s-au inaugurat după luni sau chiar ani de amânări. După cum se pare, VO a Bârladului tinde să o ia pe același “drum”, adică amânări peste amânări până la finalizare. Antreprenorul  Mirel Vlas, de la SC Tehnic Asist Botoșani, a explicat, spre știința tuturor bârlădenilor, că asigurarea (garanția) lucrărilor, a  fost făcută la City Insurance, care a dat faliment în ianuarie, iar acum lucrarea trebuie din nou asigurată de către CNAIR și Guvern, la o altă firmă. Se pare că asigurarea cea nouă este  în discuție, iar în câteva săptămâni (2-3) se reiau și lucrările.  Pe lângă asigurare, fără de care nu se reiau lucrările la VO a Bârladului, mai sunt și avizele care trebuie obținute, și anume  “Permisul exploatare” ce trebuie obținut de la Exploatare – Groapă de Împrumut  (care va fi emis de ANRM) și “Permis de Traversare Ape” (ce va fi emis de ANAR- ABA Prut-Bârlad).  Cireașa de pe tort în acest caz este că primarul municipiului Bârlad, Dumitru Boroș, este convins că el “mișcă” lucrurile pentru ca lucrările la VO a Bârladului să fie reluate, deși el nu are niciun merit, deoarece până la finalizare beneficiarul este CNAIR, apoi DRDP Iași și nu Primăria Bârlad. Antreprenorul Mirel Vlas a mai spus și că, la reluarea lucrărilor, o parte din ele le va  contracta, în subatrepriză, firmei SC Transmir SRL, care deține utilajele necesare pentru a executa VO Bârlad. Iar termenul de finalizare se pare că va fi amânat cu un an.

De mai bine de cinci luni, lucrările la VO a Bârladului au încetat. De la sutele de mașini și utilaje care munceau ca furnicile pe șantier, acum nu mai lucrează nimeni. Am trimis către CNAIR o solicitare, prin care a cerut să ni se comunice ce se întâmplă și dacă cumva nu se închide șantierul, având în vedere că ajung la noi tot felul de zvonuri și informații care mai de care mai alarmiste, privind lucrările la VO a Bârladului și despre antreprenorul SC Tehnic Asist SRL Botoșani, care execută lucrarea. Dar mai ales, faptul că primarul Dumitru Boroș aduce la cunoștința bârlădenilor că lucrurile sunt spre rezolvare! “În privința subiectului (VO-n.r.), care, pe bună dreptate, interesează cel mai mult, pot spune că s-au purtat discuții aprofundate pe stadiul lucrărilor, dificultățile pe care le întâmpină proiectul și modificarea legislației astfel încât lucrările să fie reluate cât mai repede posibil. La final, s-au desprins două idei, pentru a se înlătura blocajele actuale, respectiv cooptarea unor subcontractori puternici sau rezilierea contractului cu actualul constructor și scoaterea din nou la licitație a proiectului.”, a precizat recent primarul Boroș, care a fost recent la Ministerul Transporturilor unde s-a întâlnit cu Sorin Grindeanu (PSD), ministrul transporturilor.

Mirel Vlas, antreprenorul care a câștigat licitația: “Nu avem asigurare, asta ne împiedică să mai lucrăm”

Se pare însă că cele spuse de primarul Boroș sunt contrazise de Mirel Vlas, constructorul VO a Bârladului, care spune care sunt adevăratele cauze al opririi lucrărilor , precum și când vor fi reluate lucrările, fiind deja stabilit și cel care va lua lucrări în subantrepriză:

“Sunt două probleme care trebuiesc depășite. Una este:  VO a Bârladului a fost asigurată la City Insurance, scrisoarea de asigurare bancară a fost la această companie de asigurări, care a dat faliment și s-a închis.  Conform legii trebuie să schimbi asigurarea în termen de 90 de zile. Acum Guvernul a mai prelungit cu 2 luni de zile termenul pentru ca să schimbi asigurarea. Fără asigurare la lucrare, CNAIR nu poate da niciun ban! Cum City Insurance s-a închis, trebuie luată scrisoare de garanție bancară de la altă companie de asigurări, nu? Dacă vă uitați la ziarul economic de vineri – 6 mai, o să vedeți că 2,9 de miliarde de euro din proiectele europene  sunt afectate de închiderea City Insurance. În consecină, când depunem scrisorile de garanție la CNAIR se deblochează, altfel, fără aceste scrisori nu poți lucra. Al doilea aspect este acela că termenul de execuție al lucrării trebuie corelat cu această problemă a garanției bancare, pentru că termenul nu mai este cel de la început! Ca să obții asigurarea este nevoie de termenul de execuție, iar acum exact aici suntem: la asigurare și la termenul de execuție cel nou, că cel vechi nu mai este bun. Sperăm că în zilele următoare se vor rezolva problemele și bineînțeles se pare că luna asta se vor rezolva. O să lucrăm și cu societățile locale care au utilajele necesare, balastiere, și luăm în calcul să dăm în subantrepriză la cei care au asemenea materiale. Printre societățile care au deja făcute contracte în subantrepriză cu noi, este și SC Transmir SRL,  dar nici el nu poate să lucreze până ce CNAIR-ul nu dă ok-ul pentru asigurare, altfel nu se poate lucra”, a precizat Mirel Vlas, antreprenorul VO a Bârladului, din conducerea SC Tehnic Asist SRL Botoșani.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

12 COMENTARII

  1. Dupa parerea mea la contractul VO Barlad nu mai exista Garantia de buna executie a contractului.
    Aceasta Garantie se constituie ca Scrisoare de garantie bancara(Sau asigurare!) Sau retineri succesive in procentul stabilit prin Contract.
    Avand in vedere ca antreprenorul nu poate obtine SGB si posibil sa fie imposibil sa constituie garantia de buna executie prin retineri din facturi ,lipsa acestei garantii reprezinta un motiv legal pentru rezilierea contractului!
    Parerea mea este ca acest contract va fi reziliat pentru ca antreprenorul este intr-o lipsa acuta de lichiditati !

  2. Desigur ca nu asigurarea e de vina pentru ca firma din Botosani nu mai lucreaza din toamna. Intrebarea este cum de s-a putut atribui contractul acestei firme mega dubioase, niste terchea-berchea in domeniu?

  3. Cum adica o firma care a castigat un astfel proiect nu are utilaje si se astepta sa vina alte firme ca sa le faca lucrare. Nu am mai auzit asa ceva, Vlas asta ne crede prosti sau ce? Trezirea, alta e problema.

  4. Din tot articolul asta nu a inteles ceva cum adica „avizele care trebuie obținute, și anume “Permisul exploatare” ce trebuie obținut de la Exploatare – Groapă de Împrumut (care va fi emis de ANRM) și “Permis de Traversare Ape” (ce va fi emis de ANAR- ABA Prut-Bârlad)…”? Toata lumea stie ca avizele se obtin inainte de inceperea lucrarilor si nu dupa ce s-au finalizat!Cred ca asta este adevarat problema si nu asigurarea, la aia gaseste guvernul o cale de scapare.

  5. Pentru asigurările de garanții aferente acestui tip de contract incheiate la City Insurance ,guvernul a prelungit prin ordonanta de urgenta valabilitatea lor la 150 de zile -https://economie.hotnews.ro/stiri-pensii_private-25539671-guvernul-prelungeste-valabilitatea-asigurarilor-garantii-emise-city-insurance-pentru-salva-contracte-peste-2-9-miliarde-euro.htm .

    Pentru toate tipurile de asigurări si pentru alte lămuriri privind acestea vă puteți adreasa aici :

    https://www.facebook.com/profile.php?id=100057513486432

    • Ai si tu dreptate in felul tau! Asta a facut Guvernul Romaniei insa CEE nu accepta aceste polite pentru ca nici reasiguratorii (gen Lloyd Register, etc) nu mai au contracte cu City, deci ordonanta guvernului e apa de ploaie . Pe de alta parte valabilitatea a fost prelungita cu 90 de zile iar tu crezi ca in acest interval se vor termina lucrarile la VO a Barladului? Iti dai seama ca ordonanta salveaza lucrarile care sunt in stadiul de finalizare nu toate lucrarile. Pe de alta parte crezi ca antreprenorul nu ar fi interesat sa continue lucrarile si ca isi da singur cu stangul in dreptul?

      • Orice functionar competent va refuza sa acorde Viza CFP pentru Lichidarea ,Odonantarea si ,plata angajamentului legal devenit ilegal in absenta garantoei fe buna executie a contractului!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.