Local

Vechiul „Pod de flori” de la Albita va fi demolat. Ministerul Transportului se laudã cã va construi altul, de douã ori mai mare

PROIECT APROBAT… Veste importantã pentru Vaslui, judetul pe raza cãruia se aflã vama Albita, cel mai mare punct de trecere a frontierei, de pe granita de est a Uniunii Europene. Ministerul Transporturilor a aprobat Proiectul pentru construirea unui pod nou peste Prut la Albita, între România si Republica Moldova. Noul pod ar trebui finalizat în 2026.

Podul actual de la Albita este construit în 1954 si va fi mentinut în circulatie pânã la finalizarea noii constructii si apoi va fi demolat. Studiile realizate de expertii Ministerului de resort aratã cã nu se justificã o eventualã reabilitare, ci mai eficient si mai sigur este un nou pod. Costul total estimat este de 260 de milioane lei, din care lucrãrile efective 180 de milioane lei. Va avea o lungime de 420 de metri cu tot cu rampe, iar lucrãrile vor dura 24 de luni, conform Economedia. Pentru lansarea licitatiei de executie Guvernul trebuie sã aprobe indicatorii tehnico-economici.

„Fundatiile pilelor actuale sunt fundatiile podului boltit executat înainte de 1944, având o vechime mai mare de 78 ani”, aratã expertii Ministerului

În prezent, DN 24B traverseazã la km 42 râul Prut pe un pod construit în anul 1954, dimensionat la clasa I de încãrcare, cu trei deschideri si lungimea totalã de 163,40 m. Fundatiile pilelor actuale sunt fundatiile podului boltit executat înainte de 1944, având o vechime mai mare de 78 ani. „Amplasamentul viitorului pod se desfãsoarã în extravilanul localitãtii Drânceni, judetul Vaslui, apartine Statului român pe zona Vama Albita si granitã, respectiv a Republicii Moldova pe zona dintre granitã si Vama Leuseni. Pentru realizarea podului nu sunt necesare exproprieri.
Pentru asigurarea continuitãtii drumului national peste râul Prut, se prevede realizarea a 2 structuri separate, adiacente, corespunzãtoare celor 2 sensuri de circulatie (câte 2 benzi pe sens). Traseul va avea lungimea totalã de 420 m (inclusiv podul nou) si se va racorda la axul drumului national DN 24B – România, respectiv M1 Republica Moldova. Podul nou de la Albita ar urma sã se conecteze cu viitorul Drum Expres Tisita-Albita (140 km), contract semnat încã din 2020, dar cu un nou termen de finalizare: iunie 2026, dupã opt amânãri”, se aratã în documentele oficiale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button