spot_img
spot_img
27.9 C
Vaslui
16-iul.-2025

Vești bune pentru șoferii vasluieni: drumul până la București, mai scurt cu câteva zeci de minute. Vom trece râul Buzău pe autostradă

- Advertisement -

SCURTĂTURĂ… O conexiune vitală între regiunea Moldovei și celelalte zone din sudul și sud-estul țării a fost inaugurată vineri. Este vorba despre podul de la Buzău, cunoscut ca și „podul lui Umbrărescu”,  integrat în autostrada A7, cunoscută și sub denumirea de Autostrada Moldovei. Podul include și nodul rutier Buzău Est, un punct cheie care facilitează accesul rapid către DN2B (Buzău – Brăilla) prin două sensuri giratorii, oferind astfel o conexiune optimă ieșirea înspre Urziceni, prin zona industrială a Buzăului. Astfel vasluienii nu mai pierd timpul pe varianta ocolitoare a Buzăului și nici nu mai traversează podul pe la Mărăcineni, o zonă foarte aglomerată. Cum tronsonul de autostradă  Mizil – Pietroasele nu este finalizat, nu se câștigă timpi reali dacă continui drumul spre București pe DN2 spre Ploiești, iar de la Mizil să intre înapoi pe A7 și după pe A3. Pentru vasluienii care circulă frecvent în Capitală, această traversare a  Buzăului mai rapidă contribuie semnificativ la diminuarea timpilor de deplasare, cam cu 30 de minute.

Cu o lungime de 1,36 kilometri, podul face parte din lotul 1 Buzău – Vadu Pașii al Autostrăzii A7 și reprezintă un punct strategic pentru conectarea regiunii Moldovei cu restul țării. Proiectul a fost realizat de asocierea condusă de UMB, iar valoarea contractului depășește 689 milioane de lei fără TVA. Deși lucrările au presupus soluții tehnice complexe și au fost parcurse provocări logistice, structura finală corespunde cerințelor de siguranță și funcționalitate. Odată cu deschiderea podului, circulația va fi permisă și pe nodul rutier Buzău Est, care asigură legătura cu DN2B spre Brăila, parte din rețeaua strategică de transport. Deschiderea acestei infrastructuri va permite redirecționarea traficului de tranzit de pe podul Mărăcineni și centura nordică a municipiului Buzău, contribuind direct la fluidizarea circulației și creșterea siguranței rutiere. Prin deschiderea acestui pod, se preconizează o reducere semnificativă a traficului greu care anterior tranzita podul Mărăcineni sau centura nordică a municipiului Buzău. Schimbarea va duce la o scădere a aglomerației și la creșterea siguranței rutiere în zonă, contribuind totodată la o mai bună gestionare a traficului și la diminuarea timpilor de deplasare.

Până la sfâșitul lunii iulie nu vom mai intra nici prin Mizil. Descărcarea de pe A7 se va face pe la Pietroasele

Dacă guvernanții se țin de cuvânt, până la sfârșitul lunii iulie ar trebuie să se deschidă și tronsonul Mizil-Pietroasele și astfel s-ar mai putea economisi cam 30 de minute și prin faptul că nu se va mai intră prin Mizil, iar descărcarea de pe A7 s-ar face câteva sute de metri mai jos de localitatea Ulmeni. Cu aceste două tronsoane drumul spre București ar putea fi făcut `n 4 ore. Când și cei câțiva kilometri de autostradă se vor termina și se va putea circula de la Tișița până la București numai pe autostradă, se va ajunge la performanța să faci până la București 3 ore sau maxim 3 ore jumătate.

 

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.