spot_imgspot_img
22.3 C
Vaslui
06-mai-2024

Vasluienii care înmatriculeazã masini pot plãti taxele prin sistem electronic

- Advertisement -

Odatã cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor mãsuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, plata taxei de pasaport, precum si a tarifelor aferente confectionãrii si valorificãrii plãcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui numãr de înmatriculare preferential, pãstrãrii combinatiei numãrului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament bancar, mandate postal sau în numerar. Plata se poate face on-line în sistem internet banking, dar si de la orice bancã unde persoana are deschis cont bancar, prin virament cãtre conturile unice aferente celor douã servicii publice comunitare, deschise de cãtre Institutia Prefectului judetul Vaslui, la Trezoreria Statului, astfel: pentru înmatriculãri si permise, în contul IBAN: RO13TREZ656502601X005806; pentru pasapoarte, în contul IBAN: RO30TREZ656502602X005807. Conturile sunt deschise la Trezoreria Municipiului Vaslui, pe cod fiscal 3394163. Datele care trebuie completate de cetãteni pe documentele de platã sunt: CNP si numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat; contul IBAN; Codul fiscal al Institutiei Prefectului – 3394163, beneficiar – Institutia Prefectului Vaslui; suma si tipul de documente pentru a cãror contravaloare se încaseazã plata. Important: plata în numerar a acestor taxe NU se mai face prin casieriile CEC Bank.

Iatã care sunt ghiseele unde trebuie sã mergeti!

Plata în numerar se poate face la ghiseele serviciilor publice comunitare regim premise de conducere si înmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Institutiilor Prefectului, la casieriile unitãtilor Trezoreriei Statului, casieriile Institutiilor Prefectului – organizate cu personal din aparatul propriu (pentru pasapoarte) si prin mandat postal. Conform Ordonantei de urgentã, pentru reducerea birocratizãrii, în situatia pasapoartelor se va face o singurã platã într-un cuantum care va cumula contravaloarea pasaportului, taxa pentru serviciul public prestart si, dupã caz, tariful suplimentar, valoarea rãmânând nechimbatã fatã de cât este în prezent.

Atât în cazul pasapoartelor simple temporare, cât si a pasapoartelor simple electronice, în situatia în care plata taxei de pasaport s-a efectuat prin mijloace de plata online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie sã prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancã. Când plata se efectueazã prin mandat postal este necesarã prezentarea ca document doveditor al plãtii factura aferentã emisã de oficiul postal. Actele necesare si termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI rãmân neschimbate.

“Precizãm faptul cã cetãtenii pot depune cereri pentru eliberarea pasapoartelor simple electronice precum si pentru pasapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.

Pasaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu conditia ca cetãteanul sã fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pasapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau resedintã, în schimbul unei taxe suplimentare care se plãteste la momentul primirii documentului”, anuntã conducerea Prefecturii.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.