Primăria Vaslui, la doar un click distanță de cetățeni. Iată ce servicii publice pot fi accesate online!

ONLINE… Primăria Vaslui face un pas important în digitalizarea serviciilor pe care le acordă. A investit într-o platformă informatică front-office de tip „portal”, care oferă cetățenilor și firmelor ce își desfășoară activitatea în municipiu accesul online la servicii publice, precum cele de solicitare a anumitor documente (certificat de urbanism, autorizație de construire, certificat de atestare fiscală etc.), plata amenzilor și a taxelor fără debit, restituiri/compensări (persoane fizice/juridice), transfer auto, permis de liberă trecere / staționare în vederea aprovizionării etc. De asemenea, cetățenii pot depune online petiții și pot consulta harta sesizărilor. Trebuie însă să își creeze un cont, pe baza adresei de e-mail și a Codului Numeric Personal (CNP).
Platforma informatică a fost implementată în cadrul unui proiect cu fonduri europene, desfășurat de municipiul Vaslui, în perioada aprilie 2019 – februarie 2022. Proiectul se numește „Sistem informatic integrat de e-administrație pentru îmbunătățirea accesului populației la servicii electronice și simplificare administrativă” și a fost cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European (FSE) din Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020: „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente”. „Bugetul proiectului a fost în valoare de 2.433.531,12 lei din care 2.349.874,50 lei valoare eligibilă nerambursabilă – compusă din 2.038.156,45 lei valoarea cofinanțării Uniunii Europene prin Fondul Social European și 311.718,05 valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național. Cofinanțarea eligibilă a Municipiului Vaslui este de 47.956,62 lei, iar valoarea neeligibilă a proiectului este de 35.700 lei. Obiectivul general al proiectului a fost reprezentat de consolidarea capacității instituționale a Primăriei Municipiului Vaslui prin implementarea de măsuri de simplificare administrativă și optimizare a furnizării serviciilor către cetățeni. Principalele rezultate ale implementării proiectului sunt: Platforma informatică front-office de tip „portal”(https://se.primariavaslui.ro) pentru asigurarea accesului online la serviciile gestionate de Municipiul Vaslui; Terminalul interactiv pentru servicii electronice și management documente (cu funcționalități precum plată electronică, management documente – depunere si eliberare documente, registratură online); Aplicație mobilă pentru servicii electronice (cu următoarele module: Componentă mobilă de sesizări, Componentă publică de sesizări din portalul de servicii electronice, Back-office pentru administrarea aplicației, Procesare a sesizărilor în platforma de management al cazurilor /documentelor, Funcționalități de informare, Consultare și plată a taxelor și a impozitelor locale); platformă back-office pentru management servicii electronice, dosare, activități, semnare electronică; retrodigitalizarea Arhivei Consiliului Local al municipiului Vaslui din perioada 1992-2020; instruirea a 168 persoane din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiul Vaslui în utilizarea platformei front-office și back-office.
Si cine îl foloseste,stă inchis in hol am vazut
La Cluj – Napoca poti scoate Certificat de Urbanism. Asta ar fi de folos.
Apa de ploaie PSD-ista.