spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
12.9 C
Vaslui
15-mai-2024

Primăria Vaslui, la doar un click distanță de cetățeni. Iată ce servicii publice pot fi accesate online!

- Advertisement -
INVESTIȚIE… Primăria a investit într-o platformă informatică front-office de tip „portal”, care oferă cetățenilor și firmelor ce își desfășoară activitatea în municipiu accesul online la servicii publice, precum cele de solicitare a anumitor documente

ONLINE… Primăria Vaslui face un pas important în digitalizarea serviciilor pe care le acordă. A investit într-o platformă informatică front-office de tip „portal”, care oferă cetățenilor și firmelor ce își desfășoară activitatea în municipiu accesul online la servicii publice, precum cele de solicitare a anumitor documente (certificat de urbanism, autorizație de construire, certificat de atestare fiscală etc.), plata amenzilor și a taxelor fără debit, restituiri/compensări (persoane fizice/juridice), transfer auto, permis de liberă trecere / staționare în vederea aprovizionării etc. De asemenea, cetățenii pot depune online petiții și pot consulta harta sesizărilor. Trebuie însă să își creeze un cont, pe baza adresei de e-mail și a Codului Numeric Personal (CNP).

Platforma informatică a fost implementată în cadrul unui proiect cu fonduri europene, desfășurat de municipiul Vaslui, în perioada aprilie 2019 – februarie 2022. Proiectul se numește „Sistem informatic integrat de e-administrație pentru îmbunătățirea accesului populației la servicii electronice și simplificare administrativă” și a fost cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European (FSE) din Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020: „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente”. „Bugetul proiectului a fost în valoare de 2.433.531,12 lei din care 2.349.874,50 lei valoare eligibilă nerambursabilă – compusă din 2.038.156,45 lei valoarea cofinanțării Uniunii Europene prin Fondul Social European și 311.718,05 valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național. Cofinanțarea eligibilă a Municipiului Vaslui este de 47.956,62 lei, iar valoarea neeligibilă a proiectului este de 35.700 lei. Obiectivul general al proiectului a fost reprezentat de consolidarea capacității instituționale a Primăriei Municipiului Vaslui prin implementarea de măsuri de simplificare administrativă și optimizare a furnizării serviciilor către cetățeni. Principalele rezultate ale implementării proiectului sunt: Platforma informatică front-office de tip „portal”(https://se.primariavaslui.ro) pentru asigurarea accesului online la serviciile gestionate de Municipiul Vaslui; Terminalul interactiv pentru servicii electronice și management documente (cu funcționalități precum plată electronică, management documente – depunere si eliberare documente, registratură online); Aplicație mobilă pentru servicii electronice (cu următoarele module: Componentă mobilă de sesizări, Componentă publică de sesizări din portalul de servicii electronice, Back-office pentru administrarea aplicației, Procesare a sesizărilor în platforma de management al cazurilor /documentelor, Funcționalități de informare, Consultare și plată a taxelor și a impozitelor locale); platformă back-office pentru management servicii electronice, dosare, activități, semnare electronică; retrodigitalizarea Arhivei Consiliului Local al municipiului Vaslui din perioada 1992-2020; instruirea a 168 persoane din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiul Vaslui în utilizarea platformei front-office și back-office.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.